Στην κορυφή κατακόρυφου σταθερού ημικυκλικού λείου οδηγού ακτίνας R με τη διάμετρό του οριζόντια, βρίσκεται ακίνητο μικρό σώμα μάζας m ,το οποίο με ελάχιστη (αμελητέα) ώθηση ξεκινά να ολισθαίνει πάνω στον οδηγό .
Α) 1) Να βρείτε τη σχέση που εκφράζει την αντίδραση του οδηγού πάνω στο σώμα σε σχέση με τη γωνία που διαγράφει η επιβατική ακτίνα.
2) Την προηγούμενη σχέση να διερευνήσετε ως προς την max και min τιμή της αντίδρασης καθώς και τις θέσεις στις οποίες επιτυγχάνεται αυτή.
Δεδομένα τα m ,g και συν48,20 ≈2/3
Συνέβησαν διάφορα πλην covid ,αλλά παραμένω στην κατακόρυφο και σας χαιρετώ.
Μεταποίηση του γνωστού μοντέλου…”χάσιμο επαφής κατά την ολίσθηση σε τρούλο” ,μόνο που έδωσα δρόμο με ένα οδηγό, για να μη χαθεί η επαφή.
Να είστε όλοι καλά
Καλή ιδέα Παντελή.
Ευχαριστώ Γιάννη
Καλημέρα Παντελή. Το “παιχνίδι” σου, σε αντίθεση με αυτό, γυμνάζει το μυαλό χωρίς κινδύνους.
Καλό μεσημέρι Αποστόλη.
Ακίνδυνα επί χάρτου και του Γιώργη.
Καλό Σαββατοκύριακο
Καλό μεσημέρι Παντελή.
Οι δύο κυκλικοί αγωγοί με αντίθετη καμπυλότητα, δημιουργούν ένα πολύ ξύπνιο περιβάλλον!!!
Σε ευχαριστούμε.
Καλησπέρα Παντελή. Κλασσική στο πρώτο μέρος της, ιδιαίτερη στο δεύτερο η άσκησή σου!
Το “τράνταγμα” που .. νιώθει το σώμα στην μετάβαση του από το πρώτο ημικύκλιο στο δεύτερο, μου θυμίζει το τράνταγμα που νιώθουμε στη θέση του αυτοκινήτου όταν περνάμε μιά λακούβα ή κάποιο σαμαράκι
Ένα άλλο ερώτημα που σηκώνει η άσκηση σου είναι να ζητήσουμε την μέγιστη ακτίνα του δεύτερου ημικυκλικού οδηγού για να κάνει το σώμα ανακύκλωση.
Να είσαι πάντα καλά φίλε μου.
Καλημέρα Πρόδρομε.
Για το 2ο γράφτηκε η συγκεκριμένη και αποτελεί συμπλήρωμα σ’αυτές που είχαν αναρτηθεί πριν 5 χρόνια… με κοινό το 1ο μέρος
Μια παράξενη τσουλήθρα και Μια παράξενη τσουλήθρα…συνεργατική
Η συνεργατική με συνεργάτη τον Ψυλάκο που χαθήκαμε τελευταία και ελπίζω να είναι καλά (Γεια σου Κώστα)
Ως προς το “άλλο ερώτημα” που λες ,κοίτα σύμπτωση …,
είχε δουλευτεί αλλά έβγαινε μικρή η ακτίνα και με δυσκόλευε στο σχήμα εγκαταλείποντάς την.
Σ’ ευχαριστώ, να ‘σαι καλά
Καλησπέρα σε όλους.
Παντελή περαστικά.
Νομίζω ότι για το λούνα παρκ ίσως είναι εμπορεύσιμη ιδέα!
Καλησπέρα Βασίλη και σ’ευχαριστώ
Ίσως θα μπορούσε για παγωμένη πίστα να προσεγγίζει
το θέμα, ένα χειμερινό ολυμπιακό άθλημα (επισήμως το 2002)που λέγεται Skeleton
.
Πάντως λόγω του τραντάγματος μάλλον δεν θα το πρότεινα για λούνα παρκ μη γυμνασμένων.
Τώρα με την ευκαιρία να πω το προφανές της περιοδικής κίνησης που θα εκτελέσει το σώμα …
Να είσαι καλά
Καλησπέρα Παντελή.
Πολύ καλή η αλλαγή στο δεύτερο ημικύκλιο, αλλά ακόμη πιο καλή η δικαιολόγηση για το ύψος που φτάνει το σώμα στο δεύτερο οδηγό.
Καλησπέρα Χρήστο .
Περίμενα σχόλιο για το “ύψος” που λες, που μάλλον θα δυσκολέψει η δικαιολόγηση ,ότι η ΑΓ διέρχεται από το κέντρο Ο΄ Υπάρχει κι άλλος τρόπος …μάλλον δυσκολότερος .Φέρνω την ΑΟ΄ (που δεν ξέρω ότι είναι κάθετος στην ΟΑ)και εφαρμόζοντας τον “νόμο συν” στο ΑΟΟ΄ έχω:
Καλό βράδυ