Επιστολή προς γονείς που στραβά αρμενίζουν
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Ήδη σε πολλά μαθήματα διενεργούνται τεστ και διαγωνίσματα και σιγά σιγά οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου σχηματίζουν γνώμη για την πρόοδο των μαθητών και μαθητριών μας. Η κανονικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας επιστρέφει στις αίθουσες. ΄Ομως μερικές φορές όταν έρχεσθε σε επαφή μαζί μας πολλοί ισχυρίζονται και τους πιστεύουμε: “το παιδί διάβασε μαζί μου 6-8 ώρες τα ήξερε, αλλά στο σχολείο δεν επέδωσε”!!! Ας το συζητήσουμε: Το να κρατάμε το βιβλίο απαιτώντας από το παιδί να μάθει “απέξω” ιστορία, αρχαία, φυσική, βιολογία, κοινωνική και πολιτική αγωγή κλπ. στην πραγματικότητα δεν προσφέρουμε κάτι παιδαγωγικά επωφελές . Είναι σαν τότε που τα παιδιά στο δημοτικό μάθαιναν απέξω το “Στο Ψαρών την ολόμαυρη ράχη…” χωρίς προφανώς να κατανοούν το περιεχόμενο του ποιήματος. Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου ανά ειδικότητα πολλές φορές επισημαίνουν και υπογραμμίζουν τα βασικά, και εκεί χρειάζεται να επικεντρωθεί η προσπάθεια της μελέτης – από λίγο και κάθε ημέρα!!!
Θα είχε ενδιαφέρον να μας ενημερώσετε αν συζητήσατε με τα παιδιά σας για τη γιορτή του Πολυτεχνείου. Τι απεκόμισαν, τι συγκράτησαν τι θα ήθελαν να αλλάξουν!
Επίσης να επισημάνουμε ότι παιδιά της ηλικίας αυτής δεν μπορεί να μην κοιμούνται πέραν τις 11 μμ. Διότι κάνουν ότι κοιμούνται με το ΤΙΚ ΤΟΚ “αγκαλιά”. Το τελευταίο το λέμε μετά λόγου γνώσης. Επειδή τα παιδιά μας διακατέχονται από παιδική αφέλεια ΕΥΤΥΧΩΣ, δεν μπορούν να κρυφτούν εύκολα και εκμυστηρεύονται με τι ασχολήθηκαν το προηγούμενο βράδυ. Και βέβαια εσείς μπορεί να βλέπετε στην TV το αγαπημένο σας σίριαλ, προσδοκώντας ότι τα παιδιά σας κοιμούνται, αλλά τα δεδομένα που έχετε φορτώσει στο κινητό τους έχουν άλλη «άποψη», κάτω από τα σκεπάσματα!
Να επισημάνουμε επίσης ότι με την μαθηματικό και τις δύο φιλολόγους Ειδικής Αγωγής μπορούμε να προσφέρουμε το “κάτι παραπάνω” σε μαθητές/τριες με έλλειμμα προσοχής, ή άλλες μαθησιακές δυσλειτουργίες. Στο λύκειο δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή και θα είναι πολύ αργά.
Τέλος υπενθυμίστε τα όρια. Η πλάκα σταματά εκεί που προσβάλλεται η ελευθερία του άλλου. Ατυχή περιστατικά θα αντιμετωπίζονται με τη δέουσα προσοχή και αυστηρότητα! Πορευόμαστε στην ίδια όχθη ως συνεργάτες και όχι ως αντίδικοι επ’ ωφελεία της εκπαίδευσης των παιδιών.
Βασίλειος Παππάς – (αιθεροβάμων Δ/ντης)
Σημ. Η επιστολή στάλθηκε με την εκπαιδευτική πλατφόρμα του myschool χωρίς προφανώς τον επιθετικό προσδιορισμό.
Σωστός!!!
Σε πρόσφατη εκδρομή μαθητών Λυκείου μέσω εράσμους στη Γαλλία, 17 μαθητές φιλοξενήθηκαν από 17 οικογένειες. Τους έκανε μεγάλη εντύπωση που σε όλα τα σπίτια η τηλεόραση έκλεινε στις 9:30 και το ίντερνετ στις 10.