Ένα σώμα μάζας 0,2kg ηρεμεί σε ένα λείο οριζόντιο επίπεδο σε ένα σημείο Ο. Σε μια στιγμή t=0 ασκείται στο σώμα μια οριζόντια δύναμη F, με αποτέλεσμα το σώμα να κινηθεί και στο διάγραμμα βλέπετε την ταχύτητά του σε συνάρτηση με το χρόνο.
- Αφού εξετάσετε αν η ασκούμενη δύναμη F είναι ή όχι σταθερού μέτρου, να υπολογίσετε το μέτρο της, την στιγμή t1=8s.
- Πόσο απέχει το σώμα από την αρχική του θέση Ο, την στιγμή t1;
- Επαναλαμβάνουμε το πείραμα αλλάζοντας το μέτρο της ασκούμενης δύναμης.
α) Να βρείτε το νέο σταθερό μέτρο της δύναμης F1, αν το σώμα φτάνει στην θέση Α σε απόσταση x2=2,5m από την αρχική θέση Ο, μετά από χρονικό διάστημα 5s.
β) Αν στη θέση Α, πάψει να ασκείται η δύναμη F1, να βρείτε πόσο θα απέχει το σώμα από την θέση Α, μετά από χρονικό διάστημα Δt=3s.
ή
Δυο μέρες πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, μια άσκηση για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου. Δεν ξέρω πόσο ευπρόσδεκτη είναι τέτοιες ώρες…
Γεια σου Διονύση.
Ευπρόσδεκτη η άσκηση καθώς δεν «συμβάλει επιφανειακά», αλλά ουσιαστικά, σε μία αρκετά κρίσιμη τάξη και ύλη.
Καλησπέρα Διονύση
Είδα πως μπήκες στη δυναμική και κατά σύμπτωση έφτιαχνα μια διερωτώμενος που να φτάνουν άραγε;
Ωραία για να είναι ευπρόσδεκτη
Να είσαι καλά
Καλησπέρα Μίλτο, καλησπέρα Παντελή και σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Παντελή πριν λίγο είδα την δική σου, αλλά δεν φαντάστηκα ότι περίμενες το… εναρκτήριο λάκτισμα!
Καλησπέρα Διονύση. Οι τρεις εκδοχές δημιουργούν ωραίο σενάριο. Αν όμως την κατατάξουμε, θα ανήκει στη δυναμική σε μια ή σε δύο διαστάσεις; (Ρητορικό). Προσωπικά πρώτα τους μαθαίνω να σχεδιάζουν τις δυνάμεις βάρος, κάθετη αντίδραση, τάση κ.λ.π. Μετά τους λέω ότι θα ασχοληθούμε αρχικά μόνο με τη διεύθυνση της κίνησης και κάνω τις ασκήσεις του “σε μια διάσταση”. Μην τους πέσουν βαριές οι δύο διαστάσεις…