Σε λείο οριζόντιο επίπεδο βρίσκεται ακίνητο σώμα μάζας m=100Kg πάνω σε οριζόντιο άξονα Χ και κάποια στιγμή ασκούμε σ’ αυτό οριζόντιες δυνάμεις με μέτρα F1=200N ,F2=100N & έτσι ώστε να σχηματίζουν γωνίες 300 και 600 εκατέρωθεν του άξονα Χ.
Α) να δικαιολογήσετε το γεγονός ότι το σώμα δεν μπορεί να κινηθεί στον άξονα Χ.
Β) Ποια η min δύναμη (μέτρο ,κατεύθυνση) που πρέπει να ασκήσουμε στο σώμα ώστε να κινηθεί στον Χ.
Γ) Αν θέλουμε η κίνηση να είναι ομαλά επιταχυνόμενη στην κατεύθυνση του Χ με επιτάχυνση α=2m/s2 ,να προσδιοριστεί η απαιτούμενη πρόσθετη δύναμη.
Δίδονται: συν30=ημ60=0,86 και αν εφθ=0,64 η θ≈330
Η συνέχεια …σε Word και σε pdf
Καλησπέρα Παντελή.
Συμπέσαμε στην μέρα, με την “στροφή” στην δυναμική της Α’ Λυκείου…
Καλησπέρα κι από ‘δω Διονύση
Περίμενα, έχοντας την απλή διαίσθηση πως πλησιάζει ο καιρός.
Ας βάλουμε σαν δυναμικό “σταλίκι”, το χειμερινό ηλιοστάσιο!
Καλή απόλαυση της μεγαλύτερης νύχτας του χρόνου που μας αποχαιρετά .
Καλημέρα Παντελή. Χρόνια πολλά. Μια ανάρτηση για εκείνους τους μαθητές της Α΄, που δεν παπαγαλίζουν τη διανυσματική μορφή του 2ου Νόμου. Πόσοι είναι αυτοί σε κάθε σχολείο; Δυστυχώς αυτό που ζούμε φέτος στην Α΄ δεν περιγράφεται. Οι μαθητές που ήξερες πάνε… Ο εγκέφαλος των περισσότερων κάνει tiktok.com…
Στο α΄ ερώτημα, εναλλακτικά: Η συνισταμένη των F1 και F2 είναι
ΣF = ρίζα(F1^2+F2^2) = 100ρίζα(5) Ν. Η διεύθυνση ως προς την F1, εφθ = 0,5, άρα
θ = 26 μοίρες < 30 μοίρες, άρα δεν ανήκει στον άξονα x.
Αξίζει τον κόπο όμως να τη δώσουμε στην τάξη, έστω το α΄ερώτημα σαν β΄θέμα.
Καλησπέρα Ανδρέα
Αντιλαμβάνομαι τη δυσκολία που λες ,
αλλά εμείς “αξίζει τον κόπο” να προσπαθούμε,
μη μας πάρει από κάτω…
Προτίμησα την αναλυτική επειδή βοηθά για τα επόμενα .
Σ’ευχαριστώ
Χρόνια πολλά με υγεία