Ο ενεργειακός ρόλος του μαύρου κουτιού

Στο σχήμα βλέπουμε ένα τμήμα ΑΒ ενός κυκλώματος. Οι αντιστάσεις είναι R1 = 3Ω, R2 = 4Ω και R3 = 5Ω, ενώ το ρεύμα Ι3 = 2Α. Η διαφορά δυναμικού ανάμεσα στα σημεία Α και Β είναι VAVB = 34V. Μέσα στο μαύρο κουτί, μπορεί να υπάρχει πηγή ή αντιστάτης.

α) Κάποιος ισχυρίζεται ότι οι αντιστάσεις R2 και R3 είναι συνδεδεμένες παράλληλα και ο συνδυασμός τους σε σειρά με την R1. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με αυτό τον ισχυρισμό; Δικαιολογείστε την απάντησή σας.
β) Υπολογίστε την ένταση του ρεύματος που διαρρέει τον αντιστάτη R1.
γ) Βρείτε την ισχύ που προσφέρει το ηλεκτρικό ρεύμα στο τμήμα ΑΒ του κυκλώματος.
δ) Το ηλεκτρικό δίπολο που βρίσκεται μέσα στο μαύρο κουτί προσφέρει ή απορροφά ενέργεια στο κύκλωμα; Ποιος είναι ο ρυθμός προσφοράς ή κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας του διπόλου μέσα στο κουτί;
ε) Ποια είναι η διαφορά δυναμικού VΔVΒ στα άκρα του μαύρου κουτιού;
στ) Για καθηγητές
Μπορείτε να σχεδιάσετε ένα κλειστό κύκλωμα, που να επαληθεύει τα συμπεράσματά σας;

Απάντηση

Απάντηση %ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
10 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
2 μήνες πριν

Καλησπέρα Ανδρέα.
Δεν με αφορά η παραπάνω αφιέρωση, αλλά πολύ μου άρεσε:
Αφιερωμένη σε όσους συναδέλφους επιμένουν να κάνουν κανονικό μάθημα …”

Βαγγέλης Κουντούρης

πολύ καλή είναι Ανδρέα
έχω , όμως, μόνιμη, ένσταση, όντας της “σχολής” του αείμνηστου Διονύση Μαρίνου, για τις “εκπτώσεις” που κάνετε οι νεότεροι, γράφοντας μόνο αριθμούς για τα μεγέθη, κατά την εκτέλεση των πράξεων, και όχι και τις μονάδες μέτρησής τους (πολλές φορές χρειάζονται και μετατροπές τους, αν δίδονται σε διαφορετικά συστήματα μετρήσεων) και η μονάδα μέτρησης να εμφανίζεται μόνο στην τελική τιμή
π.χ. δεν μου αρέσει η ισότητα 34=VAΓ+10, όπου, μάλιστα, δεν έχει προηγηθεί και τελικός τύπος (ΤΤ), δηλαδή VΑΓ=…, και μετά να γίνουν οι πράξεις
θα μου πεις “ε, και; αυτό συνηθίζεται τώρα”
(στην πρώτη σειρά για τους καθηγητές, γιατί όχι και για τους μαθητές;, πειραματική προσέγγιση ουσιαστικά ζητάς, διευκρίνισε ότι εννοείς τον βρόχο ΑΓΒΑ τον κάτω)
εννοείται συμφωνώ με τον Διονύση
να είσαι καλά

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
2 μήνες πριν

Καλημέρα Ανδρέα.
Διόρθωσε το σύνδεσμο στο drive, γιατί δεν ανοίγει.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση
…δεν ανοίγει πράγματι και είπα μήπως λόγω “προσωπικών δεδομένων”

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
2 μήνες πριν

Καλημέρα Παντελή.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Ανδρέα.
Σκέψεις χωρίς …πρωινό καφέ και μολύβι.
Μετά το β) πήγα στο δ) και είπα:VA-VΓ= i1R1=24v και VΓ-VΔ=I2R2=24V άρα
VA-VΔ=48V αλλά VA-VB=34V άρα αφαιρώντας τις δυο τελευταίες σχέσεις κατα μέλη
εχω VΔ-VΒ=34-48=-14V δηλαδή VB>VΔ άρα δεν μπορεί να υπάρχει R ενώ μπορεί να υπάρχει πηγή με πολικότητα τέτοια ώστε ο αρνητικός πόλος να βρίσκεται στο Δ και Ε=14V
Επίσης έκαμα ακόμη μια …περίεργη ενέργεια για το στ).
Αν βάλω μια γείωση στο Α προσδιορίζω για το Α, VA=0 οπότε VB=-34V άρα κλείνω κύκλωμα με πηγή (Ε=34V) ωστε ο θετικός πόλος να είναι συνδεμένος στο Α και ο αρνητικός στο Β.
Ωραίο το θέμα για να “παίξουν τα παιδία”
Να είσαι καλά στη νέα χρονιά