Φαντασθείτε μια οριζόντια πίστα με 4 λείες ευθύγραμμες και παράλληλες διαδρομές και μια αφετηρία κάθετη στις τροχιές. Στην αφετηρία στην διαδρομή (Ι) βρίσκεται ακίνητο το κινητό (1), ενώ την t=0 περνούν από την αφετηρία στις διαδρομές ΙΙ , ΙΙΙ και ΙV τρία κινητά (2) ,(3) , (4) με ίσες ταχύτητες υ και αυτή τη στιγμή τα κινητά (1) και και (3) δέχονται ίδια δύναμη F στη διεύθυνση των διαδρομών ομόρροπη της υ, το κινητό (4) δέχεται ίδια δύναμη F αντίρροπη της υ και τέλος το κινητό (2) συνεχίζει με σταθερή υ .
Τα τέσσερα κινητά έχουν ίδια μάζα
Την χρονική στιγμή t1 τα κινητά (1) και (2) βρίσκονται το ένα δίπλα ακριβώς στο άλλο.
Α) Ποιο το μέτρο της δύναμης F
Η συνέχεια …σε Word και σε pdf
Καλημέρα Παντελή. Πολύ διδακτική.
Σε μια άσκηση κατάφερες να συγκρίνεις τέσσερις επιπτώσεις από την εξάσκηση ή όχι μιας δύναμης. Επειδή οι μαθητές δυσκολεύονται με τις μεταβλητές, προτείνω να γίνει στην τάξη, με νουμεράκια.
Μια προσομοίωση:
Τέσσερα κινητά σε παράλληλες τροχιές
με m = 1kg, F = 1N, υ = 2m/s
Να είσαι καλά!
Καλημέρα Ανδρέα.
Αυτή τη δυσκολία που λες την είχα ζήσει και …τότε. Θυμάμαι που έβαζα ένα αρχικό τεστ στην αρχή της διδακτικής χρονιάς για τη διερεύνηση των γνώσεων που κουβαλούσαν οι Αετείς από το Γυμνάσιο σχετικά με κινήσεις ,πράξεις αριθμητικές πάνω σε σχέσεις και πράξεις με σύμβολα μεγεθών όπου τα αποτελέσματα με προσγείωναν ,ως προς το πολύ μικρό θετικό ποσοστό ,και έπρεπε να προσέξω τη διδακτική μου αλλά με απαίτηση όπως τους έλεγα …”θέλω για σας αλλά και για μένα (εξηγούσα τι σημαίνει “ηθικό” του δασκάλου) , να μάθετε να κάνετε πράξεις με νούμερα και με σύμβολα” .
Στη συγκεκριμένη ήθελα να εστιάσω στις περιπτώσεις 1 και 3 όπου η ίδια δύναμη επιφέρει άλλα αποτελέσματα και θα επαναληφθεί ίσως όταν φτάσουν στο έργο.
Ευχαριστώ για το ΙΡ μονο που για κάποιο λόγο δεν μπορώ τώρα και λίγες μέρες να ανοίγω τα ΙΡ ,ενώ μια χαρά τα άνοιγα. Θα το λύσω όμως
Να είσαι καλά και σ’ευχαριστώ
Καλησπέρα Παντελή και Καλή Χρονιά.
Απαιτητική μεν η άσκησή σου, όμορφη δε! Για μαθητές της Α Λυκείου που έχουν υψηλούς στόχους και θέλουν να βάλουν γερά θεμέλια.
Όλες οι κινήσεις στη συσκευασία μιας άσκησης.
Εύγε!!!
Καλημέρα Πρόδρομε.
“Απαιτητική” υποθέτω μάλλον λόγω των παραστάσεων και των μεταξύ τους γραφικών “σχέσεων” που πρέπει να προσεχθούν για να είναι ορθές.
Καλή εβδομάδα και καλή αντάμωση.