Β3. Η ομογενής ράβδος ΑΒ, μήκους L μπορεί να στρέφεται σε κατακόρυφο επίπεδο, γύρω από σταθερό οριζόντιο άξονα, ο οποίος περνά από το άκρο της Α. Στο άκρο της Β υπάρχει άρθρωση, γύρω από την οποία στρέφεται ένας δίσκος, κέντρου Β και ακτίνας R=L/4, με σταθερή γωνιακή ταχύτητα ω1. Σε μια στιγμή το σύστημα, με την επίδραση κατάλληλων δυνάμεων, βρίσκεται στη θέση του σχήματος, με το μέσον της ράβδου Μ να έχει στιγμιαία ταχύτητα υΜ=ω1L/8
Tη στιγμή αυτή η ταχύτητα του σημείου Γ, στο άκρο μιας ακτίνας του δίσκου, στην προέκταση της ράβδου έχει μέτρο:
(i) υΓ = υΜ/2 (ii) υΓ=0 (iii) υΓ = 2υΜ
α) Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση. Μονάδες 1
β) Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας. Μονάδες 5
Ένα διαγώνισμα προσομοίωσης στη μηχανική της Γ’ Λυκείου, δηλαδή
σε κρούσεις-στερεό-ταλαντώσεις-κύματα
Τα θέματα από την τράπεζα θεμάτων του ylikonet.gr
τροποποιημένα για τις απαιτήσεις της εξέτασης
Υπάρχουν οι απαντήσεις, όχι οι λύσεις…. θα προσπαθήσω μέχρι το Σ/Κ
Η προσομοίωση ζητήθηκε από τα παιδιά και έλαβαν μέρος 67 μαθητές
Ελπίζω να φανεί χρήσιμη και σε αρκετά παιδιά ακόμη
Ευχαριστώ τους Διονύση Μάργαρη, Χρήστο Αγριόδημα, Γιάννη Κυριακόπουλο,
σε αναρτήσεις των οποίων βασίστηκαν τα περισσότερα από τα θέματα
Καλημέρα Θοδωρή.
Πολύ όμορφα και δυνατά τα θέματα της προσομοίωσης!
Σε ευχαριστούμε που τα μοιράστηκες μαζί μας.
Πολύ καλό.
Θοδωρή καλημέρα.
Πολύ δυνατό διαγώνισμα. Νομίζω τα β θέματα θα δυσκόλεψαν περισσότερο τους μαθητές.
Σας ευχαριστώ, χαίρομαι που εγκρίνετε
Συνεργαστήκαμε οι φυσικοί του σχολείου προσπαθώντας να δημιουργήσουμε
ένα διαγώνισμα που ναι μεν θα είναι απαιτητικό αλλά δίκαιο αφού θα εξετάζει
γνώσεις φυσικής και όχι συνταγές επίλυσης….
Το σημερινό κλίμα από τα παιδιά, μας δικαίωσε….αν και χθες αμέσως μετά
υπήρχε σχετική απογοήτευση…
Το γεγονός ότι τα παιδιά φεύγουν από το σχολείο παίρνοντας μαζί τα θέματα, τα βοηθά να τα δουν και σπίτι τους πιο ήρεμα και να καταλάβουν πιθανές αδυναμίες….
και τελικά να απομυθοποιήσουν τον “μπαμπούλα”
Σίγουρα σε πραγματική εξέταση δεν θα υπήρχε το Β4 το οποίο και απαιτητικό
ήταν και πίεσε τα ήδη στενά χρονικά περιθώρια….
τέλος πάντων θα ήταν ή το Β3 ή το Β4
Όμως η προπόνηση πρέπει να είναι πιο σκληρή από τον αγώνα…
Το Β3 εξετάζει μια σύνθετη κίνηση που ξεφεύγει από την νόρμα των κινήσεων
του σχολικού….αλλά σίγουρα υπάρχει στην καθημερινή εμπειρία
Χρήστο, το θέμα που είχε “σουξέ” και συζητήθηκε ήταν το δικό σου, το θέμα Γ….
αν και τους δυσκόλεψαν περισσότερο κατά τα λεγόμενα τους το Β3 και Β4…
Ίσως στο Γ θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη βοήθεια στον υπολογισμό του μήκους κύματος, αν και πιστεύαμε πως ήταν σαφής η διαδικασία….
Μου είπαν για υ=170 m/s και 16 σημεία ενίσχυσης…..
Καλή δύναμη σε όλους για το μετά που είναι αχαρτογράφητο….
Καλημέρα σε όλους!
Διευκρίνιση: Δεν συμμετείχα στην εισήγηση των θεμάτων. Άρα δεν μου ανήκουν τα εύσημα!
Ανέβηκαν και οι λύσεις των θεμάτων