Δίνεται το κύκλωμα που περιλαμβάνει έναν αντιστάτη με αντίσταση R=10Ω, μια τηλεόραση (Τ), ένα ιδανικό βολτόμετρο που δείχνει 50V και ένα ιδανικό αμπερόμετρο που δείχνει 4Α. Η γεννήτρια έχει Ηλεκτρεγερτική δύναμη Ε=100V.
i) Πόση είναι η ένταση του ρεύματος που διαρρέει την τηλεόραση; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.
α) Πόσο θα δείξει το βολτόμετρο αν το αποσυνδέσουμε από τη θέση που βρίσκεται και το συνδέσουμε στα άκρα του αντιστάτη;
β) Τι θα δείξει το αμπερόμετρο, αν το βγάλουμε από τη θέση που βρίσκεται και το συνδέσουμε μεταξύ της τηλεόρασης και της πηγής;
ii) Να υπολογιστεί η εσωτερική αντίσταση της γεννήτριας, καθώς και η ενέργεια που παρέχει η γεννήτρια στο κύκλωμα σε χρονικό διάστημα 2s;
iii) Να υπολογιστεί η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνει η τηλεόραση σε χρονικό διάστημα 5h. Η απάντηση να δοθεί σε μονάδες S.Ι. αλλά και σε κιλοβατώρες.
ή
Καλησπέρα Διονύση. Δεν ξεχνάς τη Β΄ Γενικής.
Εξαιρετική άσκηση. Τουλάχιστον θα την ευχαριστηθεί ο …καθηγητής, που θα αποφασίσει να την κάνει σε τμήμα, που έχει μαθητές αυριανούς οικονομολόγους ή φιλόλογους.
Δεν θέλουν οι περισσότεροι, αλλά και οι λίγοι φιλότιμοι που θέλουν, δε μπορούν. Ειδικά οι Θεωρητικοί έχουν ξεχάσει και την προπαίδεια.
Περιμένουν μόνο το βαθμό. Εντάξει το 1ο Κεφάλαιο ήταν λίγο θεωρητικό, αλλά το ηλεκτρικό ρεύμα ήλπιζα να ενδιαφέρει, αφού με αυτό δουλεύουν τα μαραφέτια, που έχουν στα χέρια τους ως προέκταση. Τίποτα. Κάποια προτιμούν να κάθονται ήσυχα, ακίνητα, κοιτώντας κάποιο σημείο του τοίχου επί 40 λεπτά με τα χέρια στην τσέπη…
Περιμένω το Φως, μήπως και…
Αν δεν ήταν και ο Ηλεκτρομαγνητισμός του χρόνου, ούτε οι Θετικοί θα διάβαζαν πλέον τη Γενικής. Έπιασε πάτο, που λέμε.
Το i ερώτημα το έχεις υποδειγματικά λυμένο. Μπράβο για τον κόπο σου να εξηγήσεις τα λεγόμενα “αυτονόητα”, που φυσικά δεν είναι τέτοια.
Η τηλεόραση στο κύκλωμα, μπορεί να δημιουργήσει μια συζήτηση (λέμε τώρα), για την ακτινοβολία που εκπέμπει και τι την κάνει επομένως την ισχύ των 50W, που απορροφά.
Να είσαι καλά!
Καλημέρα Ανδρέα, σε ευχαριστώ για το σχόλιο, αν και διαβάζοντάς το πρωί – πρωί, μου χάλασε την διάθεση…
Γνωρίζω ότι η Β΄ Λυκείου έχει πρόβλημα, γνωρίζω την γενική αδιαφορία, άλλωστε οι αναρτήσεις που απευθύνονται στην τάξη αυτή είναι πολύ σπάνιες! Τυχαίο;
Αν δούμε πριν λίγα χρόνια, το 2011 για παράδειγμα, είχαμε 13 αναρτήσεις τον Ιανουάριο μήνα, φέτος έχουμε 2… και αυτές μόνο από μένα…
Αλλά όσο και αν το γνωρίζεις, η περιγραφή σου, είναι μια γροθιά στο στομάχι.
Ερώτημα:
Οι υπεύθυνοι του υπουργείου παιδείας, οι πρώην, οι νυν και οι επόμενοι, είναι ευχαριστημένοι από την παραπάνω περιγραφή; Μήπως πρέπει να αξιολογηθούν όλα τα μέτρα που έχουν ληφθεί τα τελευταία 20 χρόνια και αφορούσαν την τάξη αυτή;
Υπενθυμίζω ότι πριν 20 χρόνια, τα μαθήματα εξεταζόταν (και η Φυσική) σε πανελλαδικές εξετάσεις, σήμερα δεν εξετάζεται ούτε καν γραπτά τον Ιούνιο.
Έχουν πετύχει οι αλλαγές;
Καλημέρα Διονύση
Πως το λέμε …”ένα με απ’ όλα”.
Μια και άλλαξες τη θέση των οργάνων ,ίσως σου διέφυγε άλλη μια αλλαγή …”να έβαζες το V σε σειρά και το Α παράλληλα ” για να δουν τι συμβαίνει τότε
Η περιγραφή του Ανδρέα … σοκάρει και οι συνάδελφοι θα υποφέρουν φαντάζομαι.
Συμφωνώ με το ερώτημα που έθεσες
Να είσαι πάντα καλά
Καλημέρα Παντελή και καλή Κυριακή.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό, όσον αφορά για τις θέσεις των οργάνων, υπάρχουν και αυτές οι εκδοχές.
Σε άλλη αφορμή…