Διαφορά δυναμικού

Το τετράγωνο μεταλλικό πλαίσιο ΑΓΔΕ με πλευρά α=1m και συνολική αντίσταση R=4Ω κινείται οριζόντια με σταθερή ταχύτητα συνεχώς μέτρου υ=2m/s. Κάποια στιγμή που θεωρούμε t=0, εισέρχεται σε ένα κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο με μέτρο έντασης Β=2Τ, όπως φαίνεται στο σχήμα σε κάτοψη. Το μαγνητικό πεδίο εκτείνεται σε οριζόντια απόσταση ℓ=4m. Θεωρώντας την κάθετη στο πλαίσιο να έχει φορά ίδια με την ένταση του πεδίου, τότε το διάγραμμα τη διαφοράς δυναμικού VΓΔ στην πλευρά ΓΔ είναι το:

Συνέχεια σε word ή σε pdf

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
28 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Χριστόπουλος Γιώργος

Καλησπέρα Χρήστο. Προσωπική μου αποψη είναι ότι κάνουμε λάθος προσπαθώντας να εισάγουμε στην ύλη περιπτώσεις που είναι ακραίες και οριακές. Η ύλη ήδη είναι αρκετά μεγαλύτερη των προηγούμενων ετών με αρκετα καινούργια θέματα. Ας προσπαθήσουμε , λοιπόν , να μην την ανοίξουμε περισσότερο.

Μίλτος Καδιλτζόγλου

Καλησπέρα Γιώργο και Χρήστο.
Θα συμφωνήσω μαζί σου στο ότι η ύλη έχει ανοίξει αρκετά και πως μάλλον θα αφομοιωθεί δύσκολα…πάντως ο Χρήστος αναδεικνύει (ορθά κατά τη γνώμη μου) ένα ερώτημα άσκησης του σχολικού που έχει παραμείνει (για την ακρίβεια προστεθεί) στην ύλη.

Πρόκειται για το ερώτημα (δ) της 5.67 από το Β τεύχος.

Βαγγέλης Κουντούρης

πολύ καλή Χρήστο
είχα ζητήσει εγγράφως από το υπουργείο παιδείας πριν κάποια χρόνια

comment image

(μια παρόμοια υπάρχει εδώ)

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα Χρήστο
Σωστός
(να γιατί χρειάζεται πάντα ένας “δευτερομάτης”)

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Καλημέρα Χρήστο, καλημέρα σε όλους.
Τόσα χρόνια διαμαρτυρόμαστε για την μικρή ύλη, φέτος για το αντίθετο!
Όσον αφορά την άσκηση Γιώργο, τι ακριβώς ακραίο εισάγει η άσκηση; Την τάση σε μια πλευρά πλαισίου;
Δηλαδή οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται για την τάση σε έναν κινούμενο αγωγό, αλλά όχι για την τάση στον ίδιο αγωγό, όταν αποτελεί την μια πλευρά ενός πλαισίου;

Χριστόπουλος Γιώργος
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Καλημέρα Διονύση. Όχι αυτό δεν είναι ακραίο. Όμως ξεκινώντας από αυτό , έρχεται να εισάγεται γωνία στο πεδίο (ή ισοσκελές τρίγωνο) κ.λ.π. Αυτό με προβληματίζει.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Γιώργο.
Η ύλη είναι πολύ μικρότερη αυτής των Δεσμών και οι ώρες διδασκαλίας κατά μία περισσότερες. Ετσι ότι κυκλοφορούσε τότε μπορεί να το ξαναδούμε.
Το γεγονός ότι η ύλη είναι μικρότερη μπορεί να οδηγήσει σε εκζητήσεις.
Τουλάχιστον ας αποφευχθούν υπερπαραγωγές.
Υ.Γ.
Γίνεται κατάχρηση του όρου “υπερπαραγωγή” και κατέληξε πολλοί να ονομάζουν έτσι μια δύσκολη άσκηση. Υπερπαραγωγή είναι μια θεαματικά συνδυαστική άσκηση (τύπου Μπεν Χουρ) που προσπαθεί να χωρέσει όλη την ύλη σε μια συσκευασία.
Υπάρχει και χειρότερο ενδεχόμενο από ασκήσεις “Μπεν Χουρ”, οι ασκήσεις “Ζορό εναντίον Μασίστα”. Δυστυχώς πολλοί επικροτούν και αναρτούν τις δεύτερες κατηγορώντας ως “υπερπαραγωγές” ασκήσεις μονοθεματικές αλλά δύσκολες. Είναι άδικο.

Χριστόπουλος Γιώργος

Γιάννη καλησπέρα. Ναι η ύλη τώρα είναι μικρότερη της εποχής των δεσμών, αλλά θυμάμαι τότε ότι τρέχαμε την ύλη σαν μηχανάκια με πολύ δύσκολες ασκήσεις (μέχρι μεταβλητή μάζα-αλυσίδες, εκθετικές ατην φόρτιση εκφόστιση ,εξεζητημένες θερμοδυναμικής με διαγράμματα εντροπίας και αλλες παρα πολλες ακραίες -17 χρόνια ¨σκάβαμε” την ύλη) Με το ζόρι άκανα 2-3 πειράματα στο τέλος και αφού είχα τελειώσει την ύλη. Ακόμα και στις ημέρες που είχαμε γιορτή στο Σχολείο ,πριν την γιορτή ,προαιρετικά ,κάναμε ασκήσεις .Δεν νομίζω ότι πρέπει να ξαναφτάσουμε σε αυτή την κατάσταση. Για αυτό είμαι της γνώμης να μην αρχίζουμε να “ανοιγόμαστε” από τώρα,

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Τότε Γιώργο μένουν οι εκζητήσεις ως μία λύση.
Μία άλλη είναι να γράφει ένα τεράστιο ποσοστό πάνω από 90. Να κρίνει η Έκθεση την εισαγωγή.
Μία τρίτη είναι να κάνουν τόσο πολλές πράξεις που να ξέρουν και να μην προλαβαίνουν.
Άλλη δεν βλέπω.

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

καλημέρα Διονύση
ως εις των διαμαρτυρομένων, και συνιστών εγγράφως, προφανώς συμφωνώ
(ο σύνδεσμος δεν λειτουργεί)

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Βαγγέλης Κουντούρης
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλημέρα Χρήστο, καλημέρα σε όλους.Νομιζω οτι οταν σε εναν αγωγο δεν εχουμε κινηση φορτιων τοτε οι διαφορες δυναμικου ειναι ολες μηδεν.Διαθεσιμα φορτια υπαρχουν οποτε αν μεταξυ δυο σημειων ειχαμε μη μηδενικη διαφορα δυναμικου τοτε αναγκαστικα θα ειχαμε ηλεκτρικο ρευμα.Η διαφορα δυναμικου ειναι μία οποτε δεν μας ενδιαφερει αν αυτη οφειλεται αποκλειστικα σε ενα εξ επαγωγης ηλεκτρικο πεδιο ή και σε ενα ηλεκτροστατικο πεδιο μιας κατανομης ηλεκτρονιων. Τελικα νομιζω οτι οσο δεν υπαρχει ρευμα,δεν υπαρχει και διαφορα δναμικου.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Καλημέρα και πάλι σε όλους.
Έστω το παρακάτω κύκλωμα.

comment image

Με τον διακόπτη δ ανοικτό, υπάρχει τάση VΑΒ ή αυτή είναι μηδενική;
Αν κλείσουμε τον διακόπτη δ, το κύκλωμα διαρρέεται από ρεύμα;
Η τάση VΑΒ αλλάζει; Είναι ή όχι μηδενική;

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους
Κωνσταντίνε
δεν σε “έπιασα” ακριβώς
η γνώμη μου: η διαφορά δυναμικού είναι η αιτία και προϋπάρχει, το ρεύμα είναι το αποτέλεσμα και έπεται
το οποίο ρεύμα υπάρχει αν υπάρχει διαφορά δυναμικού, αλλά και “δρόμος”,
αν δεν υπάρχει “δρόμος” δεν υπάρχει ρεύμα, αλλά διαφορά δυναμικού μπορεί να υπάρχει
π.χ. η μπαταρία που αγοράζουμε από το περίπτερο
Διονύση
η γνώμη μου: διακόπτης ανοιχτός, V(ΑΒ)=Ε
διακόπτης κλειστός, Ι=(Ε-Ε)/R=0
V(ΑΒ)=E, υποθέτω αυτή ρωτάς και όχι V(ΑΔ)

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Αυτό ήθελα να ρωτήσω Βαγγέλη…
Άλλο τι έγραψα…
Διορθώνω.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.
Ωραίο θέμα Χρήστο. Με άρωμα από την εποχή των Δεσμών και των πρώτων Κατευθύνσεων.Στο μπλε βιβλίο υπήρχαν πολλά θέματα.

Για το θέμα που συζητείται τώρα, σκέφτομαι το “Η ΗΕΔ πηγής είναι ίση με την πολική της τάση όταν δεν κυκλοφορεί ρεύμα”.