Το τετράγωνο μεταλλικό πλαίσιο ΑΓΔΕ με πλευρά α=1m και συνολική αντίσταση R=4Ω κινείται οριζόντια με σταθερή ταχύτητα συνεχώς μέτρου υ=2m/s. Κάποια στιγμή που θεωρούμε t=0, εισέρχεται σε ένα κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο με μέτρο έντασης Β=2Τ, όπως φαίνεται στο σχήμα σε κάτοψη. Το μαγνητικό πεδίο εκτείνεται σε οριζόντια απόσταση ℓ=4m. Θεωρώντας την κάθετη στο πλαίσιο να έχει φορά ίδια με την ένταση του πεδίου, τότε το διάγραμμα τη διαφοράς δυναμικού VΓΔ στην πλευρά ΓΔ είναι το:
Nαι εχετε δικιο εκανα λαθος.
Καλημέρα Χρήστο
“… όσον αφορα αυτό με την ύλη, η συνεχής εναλλαγή αυτής κουράζει…” ,είναι γεγονός.
Αυτό το μοντέλο διδάσκονταν παλιά κατά κόρο με διαφόρων σχημάτων πλαίσια
και πλήθος ερωτημάτων και παραστάσεων όπως …(Φ ,Εεπ , Ιεπ , ΦL , Fεξ , Pθ) -t
Επέλεξες τη διαφορά δυναμικού και είχες το λόγο σου
Καλή εβδομάδα
Γιάννη και Παντελή καλημέρα.
Ευχαριστώ για το σχόλιο.
Η άσκηση δεν διεκδικεί καμιά πρωτοτυπία, ήθελα απλώς να αναδείξω την εμφάνιση ΗΕΔ στις πλευρές αν και συνολικά στο πλαίσιο δεν εμφανίζεται όταν είναι όλο εντός του πεδίου. Πέρυσι παρόλο που κάναμε πλαίσιο δεν νομίζω να μπορούσαμε να το θίξουμε. ¨οπως αναφέρει και ο Παντελής γι΄αυτό επέλεξα τη διαφορά δυναμικού.
καλό μεσημέρι σε όλους
επαναφέρω τον “δραπέτη”
https://ekountouris.blogspot.com/2021/11/blog-post_99.html
και μια παρατήρηση, “αιρετική”, ίσως, διότι δεν την έχω δει γραμμένη σε κανένα βιβλίο (ή δεν θυμάμαι, σιγά την είδηση…)
η διαφορά δυναμικού και η πτώση τάσης δεν είναι, ποιοτικά, τα ίδια μεγέθη
η διαφορά δυναμικού είναι η αιτία δημιουργίας ρεύματος σε έναν αγωγό
ενώ η πτώση τάσης είναι το αποτέλεσμα της διαρροής του ρεύματος
“διότι δεν την έχω δει γραμμένη σε κανένα βιβλίο”
Η πρόταση είναι σωστή Βαγγέλη.
Τώρα αν είναι γραμμένη σε βιβλία, κάπου πρέπει να υπάρχει, αφού μου φαίνεται πολύ γνωστή και διαδεδομένη παρατήρηση…
Καλησπέρα Χρήστο. Επιτέλους βλέπουμε και νόμιμα το πλαίσιο, να εισέρχεται θριαμβευτικά στο μαγνητικό πεδίο.
Η ύλη είναι μια χαρά. Εμείς έχουμε αποκτήσει τη νοοτροπία, που επέβαλλε η προηγούμενη μικρή ύλη, να κάνουμε πολλές ασκήσεις. Ας δώσουμε στους μαθητές ασκήσεις επιλεγμένες για να καταλάβουν τα φαινόμενα και ας μην “πιάσουμε” τα θέματα των Εξετάσεων. Φυσικοί είμαστε και όχι ασκησοκατασκευαστές. Τα φαινόμενα του Ηλεκτρομαγνητισμού τώρα μπορούν να διδαχτούν με συνέπεια και συνέχεια. Θα βγει η ύλη. Προσωπικά απολαμβάνω την έκταση του Ηλεκτρομαγνητισμού…
Χρήστο η χρήση της Ε = Βυl για τις ΑΕ και ΓΔ δε χρειάζεται απόδειξη. Αντίθετα για τις πλευρές ΑΓ, ΕΔ πρέπει να πούμε ότι οι δυνάμεις Lorentz σπρώχνουν τα e πλευρικά και δε δημιουργείται θεωρητικά ΗΕΔ. Τι λες;
Καλημέρα Ανδρέα.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Έχεις δίκιο όσον αφορά ότι οι απαιτήσεις μας μας κάνουν να νιώθουμε ανασφαλείς.
Πρέπει να γίνει όπως λες ένα σχόλιο για τις πλευρές ΑΓ και ΕΔ. Η εξήγηση που δίνουν συνήθως είναι ότι αυτά δεν εχουν χώρο για να μετακινηθούν και δεν δημιουργούν ΗΕΔ. Νομίζω αυτό που λες με καλύπτει απόλυτα. Επιπλέον τα τμήματα αυτά δεν σαρώνουν μαγνητικές γραμμές αν πάμε μέσω Faraday και δεν μεταβάλλουν τη μαγνητική ροή. Επομένως δεν εμφανίζονται σε αυτά ΗΕΔ.
Καλησπέρα Χρήστο, διδακτική εφαρμογή βασικής θεωρίας. Αν βλέπω καλά και δεν διαβάζω άλλα, νομίζω οι σωστές τιμές της τάσης V(ΓΔ) είναι 3V, 4V, 1V
αφού Εεπ=Βυα όπου α=1m….
Συμφωνώ με την επιλογή που έκανες να περιοριστείς στην τάση της πλευράς και να μην το “κουράσεις” με Φ=f(t)….
Καλημέρα Θοδωρή
Προφανώς και έχεις δίκιο. Σε ευχαριστώ για τη διόρθωση. Με την πρώτη ευκαιρία θα το αλλάξω.