Εναλλασσόμενη τάση, πυκνωτής και ταλάντωση (Μία απορία)

Στο παρακάτω σχήμα, φαίνεται ένας επίπεδο πυκνωτής χωρητικότητας C, ο οποίος έχει συνδεθεί στους πόλους μίας πηγής εναλλασσόμενης τάσης της μορφής υ = Vημωt. Η απόσταση των οπλισμών του πυκνωτή ισούται με l.

Ένα φορτισμένο σωματίδιο μάζας και φορτίου αφήνεται τη χρονική στιγμή t = 0 στο μέσο της απόστασης των δύο οπλισμών.

  • Θα μπορούσαμε με συνέπεια και σε επίπεδο Λυκείου (χωρίς ολοκληρωτικό και διαφορικό λογισμό), να μελετήσουμε την κίνηση του σωματιδίου;

Αφορμή για το παραπάνω ερώτημα, στάθηκε η πρόταση του σχολικού βιβλίου B’ τεύχος σελ. 196 “Η τάση αυτή εξαναγκάζει τα ελεύθερα ηλεκτρόνια στους αγωγούς να κάνουν ταλάντωση με συχνότητα τη συχνότητα της εναλλασσόμενης τάσης που εφαρμόσαμε.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Όχι αναγκαστικά. Αν η δύναμη που δέχεται είναι F=Fo.ημ(ωt+φ) τότε πρεπει να έχει ταχύτητα: V=(Fo/m.ω).συνφ
Αν είναι ακίνητο τότε πρέπει η δύναμη (και η τάση) να είναι F=Fo.συνωt.
Υπάρχουν πολλές λύσεις.

Διονύσης Μάργαρης
Διαχειριστής
1 μήνας πριν

Καλό μεσημέρι Μίλτο.
Νομίζω ότι δεν μπορούμε να το υποστηρίξουμε με μαθηματικά.
Αναγκαστικά θα ειπωθεί και θα υποστηριχθεί ποιοτικά…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Νομίζω ότι μπορούμε να το υποστηρίξουμε μαθηματικά.
Θα το επιχειρήσω….

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μια ατελής απόπειρα:

comment image

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Το αντίστροφο:

comment image

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Αν οι υπεύθυνοι δεν είχαν θεωρήσει την σχετική ταχύτητα ως “μη χρήσιμη” και τα παιδιά διδάσκονταν όσα διδάσκονταν οι γονείς τους στο Λύκειο, θα μπορούσαμε πολύ εύκολα να παρουσιάσουμε το θέμα. Οι φλυαρίες που παρέθεσα δεν θα χρειάζονταν.