Στο διπλανό σχήμα, ο αγωγός ΑΓ μήκους (ΑΓ)=L, κινείται με ταχύτητα υ κάθετη σε αυτόν. Το επίπεδο της κίνησης είναι κάθετο στις δυναμικές γραμμές ομογενούς μαγνητικού πεδίου έντασης Β .
Στα άκρα Α,Γ είναι συνδεμένο βολτόμετρο το οποίο ακολουθεί τον αγωγό ΑΓ στην κίνησή του. Ποια η τάση στα άκρα του αγωγού VΑΓ και ποια η ένδειξη του βολτομέτρου;
Ένα θέμα που μάλλον μας μπερδεύει λόγω της ατυχούς πρότασης:
“Το βολτόμετρο έχει άπειρη αντίσταση και δεν διαρρέεται από ρεύμα”
Όλα επίσης είναι πιο απλά με χρήση του 2ου Κανόνα Kirchhoff που
δεν διατυπώνεται ουσιαστικά στο σχολικό βιβλίο, ούτε της Β’ ούτε της Γ’ Λυκείου.
Η ανάρτηση είναι το μάθημα της Παρασκευής
Καλησπέρα Θοδωρή.
Καλό το βολτορεπερτόριο και βέβαια έχεις δίκιο νομίζω για την “ατυχή πρόταση”
παρ’όλο που υπάρχουν και τα “ηλεκτροστατικά” με μεταβλητό πυκνωτή ,αλλά εν προκειμένω ημείς χρησιμοποιούμε αυτά με την πολύ μεγάλη αντίσταση (π.χ 10^6Ω)
Η πρόθεσή σου φαίνεται από τα παραδείγματα ότι στοχεύει στην επαγωγή της Γ ,όμως και η Β΄ δικαιούται τα της λειτουργίας του βολτομέτρου.
Με βάση αυτή τη λογική …παραξενεύτηκα που στο i) δεν έκλεισες στη συνέχεια τον διακόπτη για να φανεί ότι με ανοιχτό το διακόπτη η ένδειξη του βολτόμετρου τείνει στην τιμή της ΗΕΔ ,ενώ με κλειστό τον διακόπτη η ένδειξη του βολ/τρου αφορά την διαφορά δυναμικού στους πόλους της πηγής (πολική τάση)
Να είσαι καλά να …ξεσκαλίζεις.
Καλησπέρα Θοδωρή. Εξαιρετική η ανάλυση. Μού θύμισες την άσκηση από τις Δέσμες.

Στο 2ο ερώτημα η απάντηση είναι το (ii) της ανάρτησής σου.
Είχα κάνει κάτι παρόμοιο με σταθερό ορθογώνιο κύκλωμα
Τι μετράει το βολτόμετρο
Το κοινό είναι ότι χωρίς το 2ο Κανόνα Kirchhoff μπορεί να γίνει λάθος.
Στο (v) επειδή ορθά “I περίπου ίσο 0”, μήπως να έβαζες “Vβ περίπου ίσο ΒυL”
Καλή αυτεπαγωγή!
Ευχαριστώ Παντελή, νομίζω ότι φέτος η ύλη αλλά και το βιβλίο Β’ Τεύχος δίνει τη δυνατότητα να επιμείνουμε διδάσκοντας θεωρία βασικής φυσικής και όχι τεχνικές επίλυσης ασκήσεων.
Ευχαριστώ Ανδρέα, αυτή ακριβώς την άσκηση από τις δέσμες είχα στο μυαλό μου,
μαζί με αυτό
Καλή αυτεπαγωγή, όπου θα γίνει του Kirchhoff…..
για να πάμε σε κάτι ακόμα πιο δύσκολο για διδασκαλία….
το ταλαντούμενο ηλεκτρικό δίπολο