1) Δίνεται το κύκλωμα του σχήματος, όπου το πηνίο είναι ιδανικό με συντελεστή αυτεπαγωγής L, ενώ η μοναδική αντίσταση του κυκλώματος είναι η R. Σε μια στιγμή t=0 κλείνουμε το διακόπτη.
Χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή λανθασμένες, δίνοντας και σύντομες δικαιολογήσεις.
i) Η αρχική ένδειξη του αμπερομέτρου είναι αντιστρόφως ανάλογη της αντίστασης R.
ii) Ο αρχικός ρυθμός μεταβολής της έντασης του ρεύματος είναι μηδενικός.
iii) Ο ρυθμός με τον οποίο η πηγή προσφέρει ενέργεια στο κύκλωμα αυξάνεται από την τιμή μηδέν, μέχρι κάποια μέγιστη τιμή.
iv) Τη στιγμή όπου στο πηνίο αναπτύσσεται ΗΕΔ από αυτεπαγωγή Ε1=- ½ Ε, η αντίσταση διαρρέεται από ρεύμα έντασης i1= ½ Ε/R.
ή
Καλημέρα Διονύση. Όλες τους όμορφες. Ξεχωρίζω τις 2ii και 3ii.
Καλημέρα και πάλι Διονύση.
Πολύ καλές οι ερωτήσεις ,ωθούν σε συμπληρωματικές σκέψεις,
για να δεθεί το αυτεπαγωγικό σενάριο, στο μυαλό των υποψηφίων.
Καλό μεσημέρι Αποστόλη και Παντελή.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Αποστόλη και γω τις έγραψα για τις 2ii και 3ii.!
Οι άλλες μπήκαν για… εμπλουτισμό 🙂
Διονύση, καλησπέρα.
Πάντοτε οι αναρτήσεις σου είναι λες και βρίσκεσαι ακόμα στην τάξη. Προσόν.
Πολύ καλές με εστίαση σε ουσιαστικές κρίσιμες λεπτομέρειες. Ειδικά οι 2 και 3. Στη 2 με την επιλογή, μέσω της εφαπτόμενης – κλίσης της καμπύλης τη μηδενική χρονική στιγμή, δεν ξέρω κατά πόσο οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν.
Σε αυτό το ερώτημα μια απορία. Αν κάποιος προχωρημένος μαθητής αναφερθεί στην εκθετική μείωση (εδώ αύξηση) και αναφέρει τον (αρνητικό εκθέτη) -R/L κλπ είναι καλυμμένος;
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Ντίνο και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Οι οδηγίες λένε για “κάθε σωστή επιστημονικά απάντηση”, άρα ένας μαθητής θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει και εκθετικές συναρτήσεις για να δικαιολογήσει κάτι.
Αλλά δεν θα το πρότεινα, σε καμιά περίπτωση.
Πρώτα – πρώτα δεν θα το πρότεινα στο συνάδελφο να διδάξει κάτι τέτοιο. Δεν είναι στην ύλη, ούτε είναι απαραίτητο για να απαντήσει σε όποιο ερώτημα μπορεί να τεθεί.
Και δεύτερον ο μαθητής οφείλει σε μια αναλυτική δικαιολόγηση, αφού είναι κάτι που δεν υπάρχει στην ύλη του. Η απάντηση ξέρω ότι ισχύει… δεν περνάει! Ο βαθμολογητής είναι εκεί και παραφυλάει να του κόψει μόρια, αν ξεφύγει από τα πεπατημένα και δώσει αφορμή.
Πώς το λέει ο Wolf Biermann στο τραγούδι του Θάνου;
Κι οι δάσκαλοι της νεολαίας νταντάδες
κόβουν στα μέτρα τους τους μαθητάδες…