Καλησπέρα Θοδωρή, γεια σου Γιάννη
Συμφωνώ με τις ενστάσεις για την πραγμάτευση των υγρών με το μοντέλο ιδανικών αερίων (περισσότερα εδώ)
Επιπλέον, η αναλογία 8/10 μορίων στον ίδιο όγκο δεν αποτελούν την μόνη παράμετρο για την απάντηση του ερωτήματος
Πρέπει να ληφθεί υπόψη και η αναλογία των μοριακών μαζών, αφού το ερώτημα αναφέρεται σε διαφορετικά υγρά – πως αλλιώς να προσληφθεί η έκφραση “δύο υγρά”
Όμως η περιγραφή του ερωτήματος δίνει τη σχέση του αριθμού των μορίων των δύο υγρών αλλά δεν αναφέρεται στη σχέση των μοριακών μαζών των δύο υγρών
Επομένως;
Παντελή καλημέρα
Η αναγωγή του μοντέλου του ιδανικού αερίου στα υγρά, άσχετα αν είναι ή όχι νόμιμη – που δεν είναι, κουβαλούσε δεσμεύσεις, αναφορικά με τη σύγκριση πυκνοτήτων
Δεσμεύσεις που δεν λήφθηκαν υπόψη στην εκφώνηση
Προφανώς, όσοι απ’ τα διαγωνιζόμενα κορίτσια και αγόρια πέρασαν απ’ τους προβληματισμούς που αναπτύσσονται εδώ, μάλλον αποτυγχάνουν να αναπαράγουν τις επιθυμητές απαντήσεις
Υποθέτω όμως ότι ανέπτυξαν διερευνητικές αρετές που δεν μπόρεσαν να αναδειχθούν από το συγκεκριμένο διαγωνιστικό θέμα
Εκτιμώ ότι σε καλό θα τους βγουν τέτοιου τύπου «αποτυχίες»
Καλημέρα και καλό ΣΚ σε όλους.
Διαβάζοντας πρωινιάτικα τα θέματα, καλόγουστα μου φάνηκαν.
Δεν έπεσε πολύ διαστατική ανάλυση στο Λύκειο; Το ίδιο θέμα και στις τρεις τάξεις!
Όσον αφορά το θέμα με τις πυκνότητες, γιατί δόθηκαν οι ελεύθερες διαδρομές, όπως σε ένα αέριο; Πέρα από το αν μπορεί να εφαρμοστεί το μοντέλο του ιδανικού αερίου, γιατί να μην μετρήσει απλά το πλήθος των μορίων ο μαθητής;
Και μετά φτάνουμε στην ένσταση του Γιώργου. Πλήθος μορίων και όχι μάζες…