Β2. Φορτισμένα σωματίδια φορτίου q1=q και μάζας m1=m, επιταχύνονται από την ηρεμία από τάση V και κατόπιν εισέρχονται με γωνία θ ως προς τις δυναμικές γραμμές ομογενούς μαγνητικού πεδίου Β που εκτείνεται σε μήκος d.
Αν επαναλάβουμε με σωματίδια φορτίου q2= 2q και μάζας m2= 4m, τότε ο λόγος των μηκών των τροχιών τους στο μαγνητικό πεδίο είναι
i. S1/S2 =1/2 ii. S1/S2 =1 iii. S1/S2 =2
Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση και να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.
εκφωνήσεις
απαντήσεις
Καλημέρα Πρόδρομε.
Πολύ ωραίο το εισαγωγικό ερώτημα!
Κάνε κάτι να δούμε και τα άλλα. Ζητάει πρόσβαση.
Γεια σου Γιάννη κι ευχαριστώ.
Νομίζω ότι τώρα είναι εντάξει, κοινή πρόσβαση σε όλους .
Να είσαι καλά και καλό Σαββατοκύριακο.
Καλό μεσημέρι Πρόδρομε και σε ευχαριστώ για το διαγώνισμα που μοιράζεσαι.
Έχει και “δύσκολα” πράγματα, αλλά εμένα μου κέντρισε το ενδιαφέρον το Β2!
Να είσαι καλά.
ΥΓ
Γιατί στέλνεις τα αρχεία με transfer;
Αν μόλις ανεβάσεις το αρχείο πατήσεις copy link, αντιγράφει στο πρόχειρο την διεύθυνση του αρχείου, όπως:
https://www.dropbox.com/scl/fi/dc4t0ey3iya78wv76vype/.docx?dl=0&rlkey=s1318cijn2brf5gbpynlmepj5
Έτσι ανοίγει το αρχείο. Αν θέλεις να το κατεβάζει απευθείας, αλλάζεις το dl=0 σε dl=1 και το αρχείο κατεβαίνει στο δίσκο. Δες:
https://www.dropbox.com/scl/fi/dc4t0ey3iya78wv76vype/.docx?dl=1&rlkey=s1318cijn2brf5gbpynlmepj5
Καλησπέρα Διονύση κι ευχαριστώ για το σχόλιο.
Το Dropbox μου κάνει ”νερά”! Βγάζει ..Ισπανικά! Προσπαθώ να το ..δαμάσω.
Καλό απογευμα.
Γεια σου Πρόδρομε. Ωραία θέματα, με το Β2 να είναι πολύ δυνατό. Στο Α2 μήπως θέλει διόρθωση η απάντηση;
Καλησπέρα Αποστόλη κι ευχαριστώ. Σωστά το παρατήρησες, η απάντηση στο Α2 είναι η α και όχι η δ που έβαλα εκ παραδρομής!
Όσο για το Β2 κι εμένα με εξέπληξε, πριν κάνω τις πράξεις. Η ταχύτητα διαγράφεται, κι έτσι το μήκος της ελικοειδούς τροχιάς είναι d/συνθ !
Να είσαι καλά.
Πρόδρομε Καλησπέρα! Όμορφο αλλά λιγο δύσκολο για μαθητές. Στο Α1 μήπως στον παρονομαστή έχουμε 16;
Γεια σου Γιώργο κι ευχαριστώ. Όντως στο Α1γ είναι 16 στον παρονομαστή.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Πρόδρομε
Ωραία τα θέματα. Απαιτούν βασικές γνώσεις και ‘’κάτι’’ παραπάνω !
Δυο παρατηρήσεις:
Στο Β1 : λες …’’αγωγοί πολύ μεγάλου μήκους, ισορροπούν πάνω σε λείο οριζόντιο επίπεδο..’’ και στο σχήμα (αν σωστά το ερμηνεύω) τους δίνεις όρθιους στο οριζόντιο επίπεδο! Γιατί δεν τους ‘’ξάπλωσες’’ ;
Εννοείται δεν μιλώ για σφάλμα στη λύση, απλά σχεδιαστικό προβληματάκι θέτω
Υποθέτω πως έπραξες έτσι για να μπορείς εύκολα να τυλίξεις τους αγωγούς στο Β ερώτημα.
Στο Δ2 : Το έλυσα αλλιώς :είπα ΡF=PFL =FLu=Bi(KΛ)ω r=0,64
( όπου r=0,3+0,1=0,4) .
ω =σταθ άρα Στο=0 άρα τF=τFL δηλ. F(OA)=Bi(KΛ)(ΟΚ+ΚΛ/2) οπότε
F=(16/3)10^-2 N
Στη λύση σου έβγαλες F=(4/3)10^-2 N γιατί F έβαλες στον αριθμητή την PF=0,16 ενώ είναι 0,64
Γράφεις στη λύση του Δ1 ,σωστά, παρ’όλο που δεν απαιτείται:
‘’Επειδή οι κυκλικοί αγωγοί είναι αμελητέας αντίστασης, σε κάθε τμήμα των κυκλικών αγωγών, το ρεύμα είναι το ήμισυ του ρεύματος στα τμήματα ΛΚ και ΜΝ.’’
Μια απορία μου: πως δικαιολογώ ότι μοιράζεται το ρεύμα στους δυό αγωγούς αμελητέας αντίστασης ,μήπως λόγοι συμμετρίας;;
Καλή Κυριακή
Καλημέρα Παντελή κι ευχαριστώ για την ενδελεχή μελέτη του διαγωνίσματος και τις εύστοχες παρατηρήσεις σου, όπως πάντα!
Έκανα ήδη τη διόρθωση. Επίσης στο Δ έβαλα εγκοπή σε κάθε κυκλικό αγωγό, οπότε δεν γεννάται θέμα, έχουμε ένα ρεύμα στους κυκλικούς αγωγούς.
Να είσαι καλά και καλή Κυριακή.
Καλησπέρα Πρόδρομε. Όπως πάντα ένα γερό επαναληπτικό, που αν κάποιος μαθητής πιάσει 80 είναι άριστα. Το αποτέλεσμα στο Β2, εντυπωσιάζει, αλλά η εύρεσή του θα δυσκολέψει πολύ, αφού αναφέρεται στο μήκος μια ελικοειδούς τροχιάς. Είναι μια τρισδιάστατη τροχιά, που ναι μεν διαγράφεται με σταθερό μέτρο ταχύτητας, αλλά οι μαθητές έχουν μάθει μόνο επίπεδες καμπυλόγραμμες κινήσεις.
Πολύ καλά τα Γ και Δ. Μας χρειαζόταν διαγώνισμα με στροφική κίνηση αγωγού…
Η εύρεση της δύναμης μέσω της ισχύος είναι ο πιο νόμιμος τρόπος ίσως αφού στο στερεό η ύλη περιλαμβάνει χρήση του Στ = 0, μόνο σε ακινησία… Φυσικά αν κάποιος μαθητής εφαρμόσει το νόμο αυτό θα το πάρουμε ολόσωστο.
Στο Δ4 γράφεις “Όταν συνδέσουμε την αντίσταση R1 στο άκρο Ν, η ΗΕΔ αναπτύσσεται στο τμήμα ΟΛ”… Για να μην παραφράσουν κάποιοι μαθητές, καλό θα ήταν να λέγαμε ότι αυτή είναι η ωφέλιμη ΗΕΔ, διότι αναπτύσσεται ΗΕΔ σε όλο τον αγωγό ΟΑ, αλλά μας ενδιαφέρει το τμήμα που ρευματοδοτεί και που δέχεται και την δύναμη Laplace.
Να είσαι καλά!
Καλησπέρα Ανδρέα κι ευχαριστώ για το σχόλιο και τις παρατηρήσεις σου.
Το Δ2 της ελικοειδούς κίνησης σωματιδίου που εισέρχεται με γωνία ως προς τις δυν.γραμμές Ο Μ.Π., το κάνω από την εποχή των Δεσμών.
Μάλιστα για να το κατανοήσουν λέω το εξής παράδειγμα:
Αν ένα αυτοκίνητο κινείται σε δρόμο με στροφές με σταθερή κατά μέτρο ταχύτητα π.χ. το κοντέρ γράφει 40km/h για μισή ώρα, και θέλουμε να βρούμε πόση απόσταση διάνυσε, εύκολα το βρίσκουν 20km.
Έτσι κι εδώ, πρέπει να σκεφτούν αφαιρετικά, απλά γνωρίζοντας ότι η ταχύτητα είναι πάντα εξ ορισμού εφαπτομένη της τροχιάς και ανεξάρτητη από το αν είναι διδιάστατη ή τρισδιάστατη.
Όσο για το Δ4 ο μαθητής πρέπει να υπολογίσει την ωφέλιμη ΗΕΔ , για να υπολογίσει την ένταση του ρεύματος. Σκέφτηκα να θέσω και ερώτημα που να ζητάει την τάση στα άκρα ΟΑ της ράβδου, αλλά δεν το έβαλα, θα δυσκόλευε αρκετά.
Να είσαι πάντα καλά και καλό βράδυ.
«Κανένας νέος από αυτούς που θα ζήσουν μετά από εμένα, κανένας δεν θα κάνει την ίδια δουλειά σε όλη του τη ζωή και πρέπει να πω ότι και η ίδια δουλειά …δεν θα είναι πια ίδια. Και θα υπάρχουν ασφαλώς και καινούργια επαγγέλματα. Οπότε, τα παιδιά που έρχονται, θα ζήσουν σε μια εποχή που το άγνωστο πρέπει να γίνει γνωστό» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν επίσης το μέτρο, την τάξη και την αρμονία.
Κατά την κα Αρβελέρ «πρέπει να μάθουμε όλοι και να θυμόμαστε ότι δεν υπάρχουν πια μονήρεις ευφυΐες, μόνο η ομαδική έρευνα και δουλειά μπορούν να μας κάνουν να προχωρήσουμε περισσότερο από το στάδιο που βρισκόμαστε κάθε φορά. Ομαδική δουλειά, συνεχής επιμόρφωση, ευελιξία και προσαρμογή στα καινούργια πράγματα».
«Καιρός να μάθουμε στα παιδιά μας» κατέληξε «πάνω από όλα την ανθρωπιά, γιατί είναι το μόνο δημιούργημα του ανθρώπου που δεν σκοτώνει, οδηγεί επίσης προς την αρετή, που είναι ακριβώς μια δεύτερη φύση που μπορούν να μάθουν τα παιδιά, να ασκούν την αρετή χωρίς θεατές και ακροατές…».
Ελένη Αρβελέρ
Αξίζει να το διαβάσει κάποιος, ένα καταστάλαγμα εμπειρίας ζωής σχεδόν ενός αιώνα!!!