Διαγώνισμα Ηλεκτρομαγνητισμού

Β2. Φορτισμένα σωματίδια φορτίου q1=q και μάζας m1=m, επιταχύνονται από την ηρεμία από τάση V και κατόπιν εισέρχονται με γωνία θ ως προς τις δυναμικές γραμμές ομογενούς μαγνητικού πεδίου Β που εκτείνεται σε μήκος d.
Αν επαναλάβουμε με σωματίδια φορτίου q2= 2q και μάζας m2= 4m, τότε ο λόγος των μηκών των τροχιών τους στο μαγνητικό πεδίο είναι
i. S1/S2 =1/2 ii. S1/S2 =1 iii. S1/S2 =2
Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση και να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.
εκφωνήσεις
απαντήσεις

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
23 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Πρόδρομε.
Πολύ ωραίο το εισαγωγικό ερώτημα!
Κάνε κάτι να δούμε και τα άλλα. Ζητάει πρόσβαση.

Τελευταία διόρθωση2 μήνες πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Διονύσης Μάργαρης
2 μήνες πριν

Καλό μεσημέρι Πρόδρομε και σε ευχαριστώ για το διαγώνισμα που μοιράζεσαι.
Έχει και “δύσκολα” πράγματα, αλλά εμένα μου κέντρισε το ενδιαφέρον το Β2!
Να είσαι καλά.
ΥΓ
Γιατί στέλνεις τα αρχεία με transfer;
Αν μόλις ανεβάσεις το αρχείο πατήσεις copy link, αντιγράφει στο πρόχειρο την διεύθυνση του αρχείου, όπως:
https://www.dropbox.com/scl/fi/dc4t0ey3iya78wv76vype/.docx?dl=0&rlkey=s1318cijn2brf5gbpynlmepj5
Έτσι ανοίγει το αρχείο. Αν θέλεις να το κατεβάζει απευθείας, αλλάζεις το dl=0 σε dl=1 και το αρχείο κατεβαίνει στο δίσκο. Δες:
https://www.dropbox.com/scl/fi/dc4t0ey3iya78wv76vype/.docx?dl=1&rlkey=s1318cijn2brf5gbpynlmepj5

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Γεια σου Πρόδρομε. Ωραία θέματα, με το Β2 να είναι πολύ δυνατό. Στο Α2 μήπως θέλει διόρθωση η απάντηση;

Χριστόπουλος Γιώργος

Πρόδρομε Καλησπέρα! Όμορφο αλλά λιγο δύσκολο για μαθητές. Στο Α1 μήπως στον παρονομαστή έχουμε 16;

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Πρόδρομε
Ωραία τα θέματα. Απαιτούν βασικές γνώσεις και  ‘’κάτι’’ παραπάνω !
Δυο παρατηρήσεις:
Στο Β1 : λες …’’αγωγοί πολύ μεγάλου μήκους, ισορροπούν πάνω σε λείο οριζόντιο επίπεδο..’’ και στο σχήμα (αν σωστά το ερμηνεύω) τους δίνεις όρθιους στο οριζόντιο επίπεδο! Γιατί δεν τους ‘’ξάπλωσες’’ ;
Εννοείται δεν μιλώ για σφάλμα στη λύση, απλά σχεδιαστικό προβληματάκι θέτω
 Υποθέτω πως έπραξες έτσι για να μπορείς εύκολα να τυλίξεις τους αγωγούς στο Β ερώτημα.
Στο Δ2 : Το έλυσα αλλιώς :είπα ΡF=PFL =FLu=Bi(KΛ)ω r=0,64   
 ( όπου r=0,3+0,1=0,4) .
ω =σταθ άρα Στο=0 άρα τFFL δηλ. F(OA)=Bi(KΛ)(ΟΚ+ΚΛ/2) οπότε
               F=(16/3)10^-2 N
               Στη λύση σου έβγαλες F=(4/3)10^-2 N γιατί F έβαλες στον αριθμητή την PF=0,16 ενώ είναι 0,64
Γράφεις στη λύση του Δ1 ,σωστά, παρ’όλο που δεν απαιτείται:
‘’Επειδή οι κυκλικοί αγωγοί είναι αμελητέας αντίστασης, σε κάθε τμήμα των κυκλικών αγωγών, το ρεύμα είναι το ήμισυ του ρεύματος στα τμήματα ΛΚ και ΜΝ.’’
Μια απορία μου: πως δικαιολογώ ότι μοιράζεται το ρεύμα στους δυό αγωγούς αμελητέας αντίστασης ,μήπως λόγοι συμμετρίας;;
Καλή Κυριακή

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
2 μήνες πριν

Καλησπέρα Πρόδρομε. Όπως πάντα ένα γερό επαναληπτικό, που αν κάποιος μαθητής πιάσει 80 είναι άριστα. Το αποτέλεσμα στο Β2, εντυπωσιάζει, αλλά η εύρεσή του θα δυσκολέψει πολύ, αφού αναφέρεται στο μήκος μια ελικοειδούς τροχιάς. Είναι μια τρισδιάστατη τροχιά, που ναι μεν διαγράφεται με σταθερό μέτρο ταχύτητας, αλλά οι μαθητές έχουν μάθει μόνο επίπεδες καμπυλόγραμμες κινήσεις.
Πολύ καλά τα Γ και Δ. Μας χρειαζόταν διαγώνισμα με στροφική κίνηση αγωγού…
Η εύρεση της δύναμης μέσω της ισχύος είναι ο πιο νόμιμος τρόπος ίσως αφού στο στερεό η ύλη περιλαμβάνει χρήση του Στ = 0, μόνο σε ακινησία… Φυσικά αν κάποιος μαθητής εφαρμόσει το νόμο αυτό θα το πάρουμε ολόσωστο.
Στο Δ4 γράφεις “Όταν συνδέσουμε την αντίσταση R1 στο άκρο Ν, η ΗΕΔ αναπτύσσεται στο τμήμα ΟΛ”… Για να μην παραφράσουν κάποιοι μαθητές, καλό θα ήταν να λέγαμε ότι αυτή είναι η ωφέλιμη ΗΕΔ, διότι αναπτύσσεται ΗΕΔ σε όλο τον αγωγό ΟΑ, αλλά μας ενδιαφέρει το τμήμα που ρευματοδοτεί και που δέχεται και την δύναμη Laplace.
Να είσαι καλά!