Καλησπέρα σε όλους. Το παρακάτω αρχείο περιέχει: Όλα τα θέματα της τράπεζας θεμάτων μέχρι 28-2, θέματα από το study for exams, θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων, θέματα ΟΕΦΕ, θέματα από το Είμαστε Μέσα. Τα θέματα είναι ταξινομημένα κατά κεφάλαιο. Ελπίζω να φανεί χρήσιμο στους μαθητές της Γ Λυκείου.
Ευχαριστώ θερμά!
Γιάννη καλησπέρα.
Πολύ μεγάλη δουλειά. Πολλοί επισκέφτηκαν και θα αξιοποιήσουν.
Ευχαριστούμε πολύ.
Να είσαι καλά.
Να ευχαριστήσω και εγώ με τη σειρά μου τους συναδέλφους Κρίστη και Γιάννη.
Πράγματι η προσφορά κρύβει πολλές ώρες εργασίας και μεγάλη πειθαρχία και οργάνωση…..
Σίγουρα μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές, αρκεί η επιλογή των θεμάτων να γίνει
στοχευμένα, ποιοτικά και όχι ποσοτικά…..και κυρίως ως επανάληψη…αφού πρώτα μάθουν την απαραίτητη θεωρία…
Καλησπέρα σας και σας ευχαριστούμε πολύ. Θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει με την άσκσηση 2.36. Έχω κάψει το μυαλό μου και μάλλον δεν βλέπω κάτι προφανές
Καλησπέρα, έχει πρόβλημα αυτό το δεύτερο θέμα για τους λόγους που αναφέρατε γι αυτό την αφαίρεσα από τη νέα έκδοση. Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις.
Να υποθέσω Γιάννη, ότι μιλάς για την παρακάτω άσκηση;

Ναι. αυτή ακριβώς. Έχω δοκιμάσει 4-5 διαφορετικά πράγματα αλλά κάπου το χάνω. Μόνο θεωρώντας την σαν αατ μπορώ να καταλήξω κάπου αλλά το θεωρώ λανθασμένο
Αν ναι, τότε θα έχουμε μέγιστη (οριακή) ταχύτητα της ράβδου ΔΖ, όταν η ράβδος ΜΝ θεωρηθεί ακίνητη και το ελατήριο θα έχει την μέγιστη επιμήκυνση.
Τότε κάθε ράβδος δέχεται δύναμη Laplace μέτρου ίσου με F=mg…
Παρακαλώ διορθώστε τον συλλογισμό μου εκεί που είναι λάθος.
Αρχικά σίγουρα εδώ δεν μιλάμε για οριακή ταχύτητα όπως την έχουμε “συνηθήσει” δηλαδή σταθερή, αλλά για μέγιστη.
Θα είναι μέγιστη όταν ΣF=0, άρα Ι=mg/BL.
Όμως κάθε στιγμή Ε=ΒL (υ1-υ2) = Ι * 2R
Άρα υ1= υ2 + 2mgR /(BL)^2
Πως προκύπτει ότι αυτό θα συμβεί όταν η υ2=0?
Γιάννη, η άσκηση μιλάει για οριακή ταχύτητα. Όχι απλά για μέγιστη.
Αν δεχτείς ταλάντωση της αριστερής ράβδου, τότε:
1) Το κύκλωμα (και άρα η άσκηση) δεν είναι εντός ύλης, αφού έχεις δύο πηγές…
2) Πώς θα επιτευχθεί οριακή ταχύτητα (άρα σταθερή, ένα όριο όταν t τείνει στο άπειρο…), όταν αυξομειώνεται η ταχύτητα της ράβδου ΜΝ και άρα η ένταση του ρεύματος που διαρρέει το κύκλωμα και κατά συνέπεια η δύναμη Laplace;
Ωραία, γιαυτό τον λόγο έχω καεί μάλλον.
Άρα λοιπόν για να φτάσουμε στην επίλυση του προβλήματος πρέπει να δεχθούμε ότι:
Η ράβδος ΜΝ θα ακινητοποιηθεί μόνιμα, ακριβώς την στιγμή που η ράβδος ΔΖ θα αποκτήσει την οριακή της ταχύτητα και πλεόν στο η ΔΖ θα κάνει ΕΟΚ.
Αλλά σε αυτό πως μπορούμε να καταλήξουμε; Με ποιο συλλογισμό ή υπολογισμό, πέραν του ότι αλλιώς δεν λύνεται;
Ας περιμένουμε και την απάντηση του συναδέλφου Γιάννη, που την προτείνει…
Η απάντηση παραπάνω, εδώ.
Υπήρχε «απάντηση» μόνο διαστατικά.
Από τις απαντήσεις του α) ερωτήματος μόνο η iii) έχει διαστάσεις F^2/(F/x) = Fx ενέργεια-εργο.
Από τις απαντήσεις του β) ερωτήματος μόνο η ι) έχει διαστάσεις
FR/(F^2/I^2)=I^2R/F=u ταχύτητα
Καλημέρα σας
Έγραψα μερικά πράγματα για το θέμα 2.36(σελ. 39) στον σύνδεσμο εδώ.
Καλημέρα Θρασύβουλε.
Πήγες –όπως πολύ εύστοχα κάνεις πάντα- στην ρίζα της αντιμετώπισης του θέματος, στη λύση του συστήματος των τριών Δ,Ε. που αφορούν το κύκλωμα.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το αποτέλεσμα πρέπει να είναι πολύ ευαίσθητο στα διάφορα στοιχεία του κυκλώματος. Εννοώ λίγο να αλλάξουν τα στοιχεία θα αλλάξουν και οι γραφικές.
Π.χ. με τα στοιχεία που χρησιμοποίησες το u1(t) μοιάζει σαν να υπάρχει μόνο ο δεξιός αγωγός που δέχεται την δύναμη και αριστερά ένας ακίνητος αντιστάτης. Επίσης πολύ «λεία» φαίνεται καμπύλη i(t) παρά το ότι δεύτερος αγωγός αλλάζει φορά κίνησης άρα και πολικότητα της στις άκρες του.
Πιστεύω πολύ κρίσιμες είναι οι τιμές των k kai F.
Να είσαι καλά.
Καλησπέρα Άρη
Σ’ευχαριστώ πολύ για τις –όπως πάντα– οξυδερκείς παρατηρήσεις σου
που απαραίτητα συμπληρώνουν τη μαθηματική επεξεργασία του θέματος.
Να’σαι καλά!
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις σας