Μικρή ή μεγάλη κλίση. Από τι εξαρτάται.

1)  Στο κύκλωμα του σχήματος, το πηνίο είναι ιδανικό και ο διακόπτης ανοικτός.  Κάποια στιγμή t=0, κλείνουμε τον διακόπτη, οπότε για την ένταση του ρεύματος, σε συνάρτηση με το χρόνο, παίρνουμε το διάγραμμα του σχήματος.

  1. Η κλίση της καμπύλης i=f(t) την στιγμή t1 είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη κλίση τη στιγμή t2. Γιατί συμβαίνει αυτό;
  2. Αν το πηνίο είχε μεγαλύτερη αυτεπαγωγή, το ηλεκτρικό ρεύμα θα έπαιρνε την τιμή i1 την χρονική στιγμή t3, για την οποία ισχύει:

α)  t1 < t3,    β)  t1 = t3,      γ)  t1 > t3.

Απάντηση:

ή

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους
πολύ καλά, ποιοτικά, Β θέματα, Διονύση, με εξαιρετικά χρήσιμο σχόλιο στο τέλος
(ερώτηση, επειδή είμαι “εκτός” από χρόνια: στο σχολικό βιβλίο η εξίσωση είναι γραμμένη ως Ε-Ldi/dt-iR=0 και όχι ως 2ος κανόνας Κίρχωφ Ε-Ldi/dt=iR;)

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Βαγγέλης Κουντούρης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση και Βαγγέλη.
Πολύ καλά Β΄ θέματα.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Διονύση.
Ερωτήσεις με άρωμα “δεσμών” και
όμορφες “ντρίπλες” στις απαντήσεις,
με μη χρήση της μη διδακτέας σταθεράς χρόνου τ=L/R,
αλλά έμμεση αναφορά της.
Να είσαι καλά

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Παντελεήμων Παπαδάκης
Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα παιδιά. Ωραία θέματα Διονύση. Στο 1ii. σκέφτηκα, ότι αφού ο συντελεστής αυτεπαγωγής εκφράζει την αδράνεια του πηνίου στις μεταβολές του ρεύματος, με μεγαλύτερο L το ρεύμα θα αργήσει να αποκατασταθεί.

Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

προφανώς σωστές είναι και οι δύο εξισώσεις, Διονύση, για το σχολικό βιβλίο ρώτησα, επειδή δεν το έχω

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Γεια σου Βαγγέλη. Δες το εδώ

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
14/03/2023 2:07 ΜΜ

Έξυπνη ποιοτική μελέτη για το ρυθμό μεταβολής του di/dt. Υπογραφή Μάργαρης, βέβαια.

Βαγγέλης Κουντούρης

ευχαριστώ Αποστόλη, αλλά πώς θα το κατεβάσω;
τα βήματα ακριβώς please, 1, 2, 3…
(αργά για να καταλάβω, κατά πως έλεγε ο συμμαθητής μου, ο Αβερέλ Ντάλντον, ο αγαπημένος…)

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Δοκίμασε από εδώ Βαγγέλη. Πάνω δεξιά θα βρεις 4 “κουμπιά”. Το πρώτο από αριστερά είναι για να εκτυπώσεις το αρχείο. Το δεύτερο είναι για να το κατεβάσεις.

Βαγγέλης Κουντούρης

καλά, ανέβηκα κατηγορία,
ευχαριστώ

Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλησπέρα Διονύση. Μας θύμισες Δέσμες, όπου είχαμε και άλλα εργαλεία! Εσύ , στηριζόμενος στην υπάρχουσα ύλη, έκανες την “ντρίπλα” σου! Μπράβο.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπερα Διονυση.Ωραια ασκηση.Δεν ξερω απλως κατα ποσον τα παιδια υγειας γνωριζουν απο τα μαθηματικα τους οτι η ποσοτητα dy/dx ειναι η κλιση μιας καμπυλης η οποια δεν ειναι ευθεια,Επισης ενδιαφερον ερωτημα που θα μπορουσε να ερωτηθει και σε αυτο το κυκλωμα, ειναι το ερωτημα i),β του Το πηνίο σε παράλληλη σύνδεση με αντίσταση