Subscribe
Ειδοποίηση για
30 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Μαλάμης Γρηγόρης
21/03/2023 5:57 ΜΜ

Μπράβο το Θηρίο!!!! ( για το 3 )
Ακόμα και σε mm να ήθελε να την υπολογίσει ( άρα ξέχασε ένα m στη μονάδα μέτρησης ) πάλι υπερφωτεινή βγαίνει η ταχύτητα.
Και μιας και πολλά πράγματα είναι γνωστά από τις ιδιότητες των αρχείων να ρωτήσω ( λέω εγώ τώρα ):

  1. Πέρασε από επιστημονικό έλεγχο το θέμα η επιτροπή;
  2. Τι διδάσκει άραγε ο θεματοδότης στο ΑΕΙ που εργάζεται;

( Ομοίως και ο κύριος του 2 με την καμπυλωμένη ω )

Διονύσης Μάργαρης
21/03/2023 6:05 ΜΜ

Καλησπέρα Μήτσο, καλησπέρα Γρηγόρη.
Μιας και “σώζουμε” την Credit Suisse, δεν κάνουμε και μια προσπάθεια να σώσουμε και αυτήν την τράπεζα;
Ας πούμε λοιπόν ότι στο 2ο το καμπύλο βέλος δεν δείχνει διάνυσμα, απλά δείχνει την φορά περιστροφής του δίσκου…

Διονύσης Μάργαρης
21/03/2023 7:45 ΜΜ
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Εδώ άλλοι απλά προεδρεύουν!!!
Ε! Ας παρευρίσκεται στο σχήμα και το ω 🙂

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα παιδιά.
Μήτσο από που ειναι αυτά;
Από Τράπεζα για Γ΄ Λυκείου;

Θοδωρής Παπασγουρίδης
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Μήτσο, η αμοιβή για τα θέματα της ΤΘΔΔ είναι ανάλογη της αμοιβής με τη διόρθωση γραπτών στις πανελλαδικές….

Πήγες ποτέ να διορθώσεις για την αμοιβή; Σίγουρα όχι…

Εγώ πάντα “μέσα μπαίνω”…..για να διορθώσω 30 γραπτά, πάω 4 φορές από 4 ώρες κατά μέσο όρο…. η βενζίνη και οι καφέδες κοστίζουν πιο πολύ από τα 30*1,5=45 ευρώ της αμοιβής….
Βέβαια, η διόρθωση γραπτών είναι ηθική υποχρέωση προς τους μαθητές μας…

Καμία αμοιβή στο δημόσιο που συνδέεται με παραγωγή εκπαιδευτικού έργου δεν είναι ανάλογη της ευθύνης που έχει όποιος αναλαμβάνει να το κάνει…

Σίγουρα τα κίνητρα όσων συμμετέχουν στη συγγραφή ασκήσεων στην ΤΘΔΔ είναι άλλα και σίγουρα όχι τα ελάχιστα χρήματα της αμοιβής…και σίγουρα διαφορετικά για τον καθένα…. εγώ δεν αποκλείω και τη διάθεση προσφοράς στην εκπαίδευση…

Το πλαίσιο όμως που οριοθετεί το ΙΕΠ (part time απασχόληση) χρήζει συζήτησης…
Πιστεύω πως το έργο θα ήταν πολύ καλύτερο αν γινόταν με αποσπάσεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά για την ΤΘΔΔ

Αυτά για να είμαστε δίκαιοι….

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Στο στάντυ φορ εξάμς δεν υπάρχει αμοιβή.

Μαλάμης Γρηγόρης
21/03/2023 11:07 ΜΜ

Οχι μόνο αυτό Γιάννη.
Εχουν βάλει και την υπογραφή τους οι εθελοντές συνάδελφοι, πράγμα που στην τράπεζα δεν συμβαίνει. Στην τράπεζα αμοιβή ΝΑΙ αλλά έλεγχος ΟΧΙ.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Μαλάμης Γρηγόρης

Δηλαδή Γρηγόρη όσοι καταθέτουν στην Τράπεζα αμοίβονται;
Όσοι ελέγχουν τα θέματα αμοίβονται;

Μαλάμης Γρηγόρης
21/03/2023 11:41 ΜΜ

Εννοείται Γιάννη, με το κομμάτι πάει.
Οσο για τα θέματα προβλέπεται να καταθέτει και ο κρίνων οπότε ……

Βαγγέλης Κουντούρης

κι από ένα εξωσχολικό βοήθημα, γνωστού εκδοτικού οίκου
απαντήσεις του σχολικού βιβλίου Β Γυμνασίου
β. έτσι είναι, χωρίς απόδειξη (!)
γ. ισχύει (!), διαψεύδει “πριν αλέκτωρ…” τον εαυτόν του, ακριβώς από πάνω στο β.,
άσε που νομίζει ότι ο παγετώνας και το παγόβουνο είναι το ίδιο,
ενώ η εκφώνηση κάνει προσπάθεια, χρησιμοποιώντας δύο ονόματα, ότι δεν είναι… 
comment image

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βαγγέλης Κουντούρης

άλλο ένα
α, χα, στη θάλασσα η άνωση μεγαλώνει σε σχέση με αυτή στην πισίνα που ήταν ίση με το βάρος μας, άρα στη θάλασσα είναι μεγαλύτερη από το βάρος μας, οπότε το σώμα μας ισορροπεί με δύο άνισες δυνάμεις!
(και η απάντηση από το άλλο βιβλίο: Σύμφωνα με τη συνθήκη πλεύσης: w=Απ= ρυγρ..g. Vεκτ.υγρ
και επειδή το βάρος είναι δεδομένο όταν η πυκνότητα είναι μεγαλύτερη (όπως συμβαίνει με το θαλασσινό νερό), ο όγκος του εκτοπιζομένου υγρού είναι μικρότερος, έχουμε δηλαδή μεγαλύτερο τμήμα του σώματός μας εκτός νερού, άρα κολυμπάμε ευκολότερα ι με το θαλασσινό νερό)
comment image

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Βαγγέλη κάτι σχετικό.
Με μια σημαντική διαφορά:
Ο όγκος της θάλασσας είναι πολύ μεγαλυτερος από τον όγκο των παγόβουνων.
Εδώ οι όγκοι είναι της ίδιας τάξης.

Βαγγέλης Κουντούρης

μα, Γιάννη, δεν κάνει απόδειξη στο β. και γράφει στο γ. ότι θα ανέβει η στάθμη, επειδή αντί για παγόβουνα λιώνει παγετώνες…

και η απάντηση από ένα βοήθημα με το οποίο έχω “πατρική” σχέση:
“β.* Επειδή το παγάκι ισορροπεί το βάρος του είναι
ίσο με την άνωση που δέχεται από το νερό δηλαδή:
wπ=A ή mπ .g=ρν.g. Vε.ν. ή mπ=ρν.Vε.ν.
Το νερό που θα προκύψει από το παγάκι, όταν αυτό λιώσει έχει μάζα mπ.ν ίση με τη μάζα που είχε ως παγάκι
δηλαδή mπ.ν.=mπ.και δίδεται από τη σχέση mπ.ν.=ρν.Vπ.ν.
Επομένως ρν.Vπ.ν.= ρν.Vε.ν. ή Vπ.ν.=Vε.ν.
Η τελευταία σχέση δείχνει ότι το νερό που προκύπτει όταν λιώσει το παγάκι καταλαμβάνει όγκο όσον ακριβώς εκτόπιζε το παγάκι.
Άρα δεν θα χυθεί νερό από το ποτήρι (ούτε θα κατέβει η στάθμη του)
γ. Με ανάλογους με την προηγούμενη περίπτωση συλλογισμούς έχουμε:
ρν.Vπ.ν.= ρθ.ν..Vε.ν. ή Vπ.ν./Vε.ν. =ρθ.ν./ρν , αλλά ρθ.ν./ρν >1, άρα και Vπ.ν./Vε.ν. >1
Η τελευταία σχέση δείχνει ότι το νερό που προκύπτει όταν λιώσουν τα παγόβουνα καταλαμβάνει όγκο μεγαλύτερο από αυτόν που εκτόπιζαν τα παγόβουνα και επομένως πράγματι η στάθμη της θάλασσας θα ανέβει (πρακτικά πολύ λίγο, λόγω της μεγάλης επιφάνειας που έχουν, συνολικά, οι ωκεανοί).
* στην εκφώνηση έπρεπε να αναφέρεται ότι το παγάκι είναι κατασκευασμένο από ίδιο νερό με αυτό που υπάρχει στο ποτήρι καθώς και ότι το λιώσιμό του προκαλεί αμελητέα μείωση της θερμοκρασίας του νερού”
comment image

Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Βαγγέλη παρέθεσα σύντομη λύση που δεν εμπλέκει την άνωση.
Θέλω να πω ότι το περιβάλλον είναι αλατόνερο και (θεωρητικά) θα ανέβει η στάθμη του νερού (παγοκολώνα σε αλατόνερο), όμως η θάλασσα είναι μεγάλη.
Συμφωνώ ότι η στάθμη θα ανέβει από λιώσιμο χερσαίων πάγων.

Βαγγέλης Κουντούρης

μα, η ερώτηση δεν αναφέρεται σε χερσαίους πάγους (παγετώνες), αναφέρεται σε παγόβουνα, ο απαντών απαντά σε ανύπαρκτη ερώτηση (σιγά το ερώτημα, αν ήταν αυτό, σαν να κουβαλάμε βυτία με νερό στη θάλασσα!)

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Βαγγέλη εγώ άλλο κατάλαβα. Διαβάζω:
Υπενθυμιζεται ότι τα παγόβουνα προέρχονται από παγετώνες της ξηράς.
Τι καταλαβαίνω:
Τα παγόβουνα αποτελούνται από γλυκό νερό και όχι αλμυρό νερό.

Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”.

Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.

Πιστεύω τώρα να καταλαβαίνεις τι εννοώ.

Υ.Γ.
Τα θέματα αυτά απαντώνται πιο εύκολα χωρίς επίκληση άνωσης και όγκου εκτοπιζόμενου υγρού.

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Βαγγέλης Κουντούρης

μα, Γιάννη, άλλο το προέρχονται και άλλο το είναι τώρα,
το παγόβουνο είναι μέσα στη θαλασσα και ισορροπεί, βέβαια από γλυκό νερό,
διάβασέ με τι ακριβώς γράφω,
η στάθμη θα ανέβει (λίγο) όχι γιατί ήρθε καινούριο νερό μέσα της, όπως γράφει ο φίλος, αλλά διότι αυτό που υπήρχε ως πάγος “ξεχειλίζει”, άμα λίωσει, δεν χωράει στον όγκο που εκτόπιζε πριν

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Βαγγέλη εγώ σε διαβάζω εσύ δεν με διαβάζεις.
Π.χ. δεν διάβασες το “μια παγοκολώνα σε κουβά”.
Αν το είχες διαβάσει και μετά διάβαζες τα σχόλιά μου θα είχες καταλάβει τι λέω τόση ώρα.

Έστω. Επαναλαμβάνω:
“Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”.
Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.”

Το κείμενο με έντονα γράμματα απαντά στο ερώτημα:
Σε τι θα οφείλεται η άνοδος της στάθμης λόγω της κλιματικής αλλαγής;

Βαγγέλης Κουντούρης

με δε τα bold σου φυσικά δεν έχω καμία διαφωνία
αλλά δεν υπάρχει τέτοια ερώτηση στο σχολικό βιβλίο,
την απάντηση του βοηθήματος σχολίασα
απαντά σε ανύπαρκτη ερώτηση γιατί δεν κατάλαβε ότι άλλο είναι ο παγετώνας και άλλο το παγόβουνο
(για την παγοκολώνα σου έχω σταρ (*) με υποσημείωση στο δικό μου βιβλίο)

Βαγγέλης Κουντούρης

βέβαια και το διάβασα, Γιάννη, αλλά το αρχικό μου σχόλιο είναι για το ότι το βιβλίο απαντά σε άλλο ερώτημα, όχι αν λιώσει παγόβουνο, αλλά αν λιώσει παγετώνας (ελάχιστη άνοδος γράφω κι εγώ, με λιώσιμο παγόβουνων, λιώσιμο, όμως, παγετώνων δεν υπάρχει στην ερώτηση του βιβλίου της Β Γυμνασίου, εκεί η άνοδος είναι προφανής, το βυτίο)

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Το κατάλαβα.
Πάμε στο 1ο μου σχόλιο:
comment image

Δεν σχολιαζω τη λύση του βιβλίου.
Ασχολούμαι με το πρόβλημα. Συζητώ επί της ουσίας για το θέμα της ανόδου της στάθμης.
Σε κανένα σχόλιο στη συνέχεια δεν σχολίασα τη λύση που γράφτηκε.

Βαγγέλης Κουντούρης

όλα τα διάβασα, Γιάννη, και το παρελθόν, και το δικό μου τότε, είναι δυνατόν να διαφωνώ σε κάτι που έχω και ο ίδιος γράψει (η παγολολώνα σου και το παγόβουνο είναι ποιοτικά ίδια, το θαλασσινό νερό είναι αλμυρό, διαφέρουν ποσοτικά, γι αυτό και γράφω για ασήμαντη ανύψωση), κριτική του βιβλίου έκανα, ο φίλος και δεν απέδειξε το τί θα συμβεί με το παγάκι, γράφω και για ίδιο νερό και όχι μείωση θερμοκρασίας, και δεν ξεχωρίζει το παγόβουνο με τον παγετώνα)
δες και την άλλη παραπομπή, πάει ο πρώτος του Νεύτωνα, σώμα ισορροπεί με δύο άνισες δυνάμεις
(δεν θέλω να γράψω το όνομα του εκδότη, αλλά αρνήθηκε να εκδώσει δικό μου βιβλίο και της Β και της Γ Γυμνασίου, 28 χρόνια ήμουν εκεί, μάλιστα…)

Μαλάμης Γρηγόρης
22/03/2023 8:31 ΜΜ
Απάντηση σε  Δημήτρης Γκενές

Δημήτρη :

Δες εδώ τους “τραπεζίτες” που ελέγχουν την ανάπτυξη ( της τράπεζας, όχι της χώρας )

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βαγγέλης Κουντούρης
Απάντηση σε  Μαλάμης Γρηγόρης

καλησπέρα Γρηγόρη
γνωρίζω, και πολύ καλά, τρεις
η ένστασή μου είναι ότι δεν λαμβάνεται υπ΄ όψη, το κατά την άποψή μου, σπουδαιότερο κριτήριο: ο χρόνος υπηρεσίας στον πίνακα και στο εργαστήριο
προσωπικά θα έδινα 1 μόριο για κάθε χρόνο υπηρεσίας
(ίδια άποψη έχω και για τους διευθυντές όλων των βαθμίδων)

Βαγγέλης Κουντούρης

καλημέρα σε όλους
βασικά συμφωνώ με τον Μήτσο, το έχω ξαναγράψει άλλωστε και εδώ και αλλού, ότι ο επιβλέπων, ο “δευτερομμάτης”, όπως τον έχω αποκαλέσει εγώ, έχει μεγαλύτερη ευθύνη από τον συγγραφέα, μην τυχόν και “περάσει” κάποιο λάθος στο τελικό κείμενο, διότι έχει “κρύο” μάτι και θα το δει, ενώ ο συγγραφέας θα το προσπερνάει αφού ο ίδιος το έχει γράψει, θεωρώντας το σίγουρα σωστό
και, σε κάθε περίπτωση, οι όποιοι εκεί στο υπουργείο υπεύθυνοι, θα πρέπει να έχουν αντανακλαστικά και τα μάτια τους ανοιχτά για να παρεμβαίνουν και να διορθώνουν τα τυχόν λάθη που τους επισημαίνονται
πράγμα που δεν γίνεται, όμως, για διάφορους λόγους, δημοσιοϋπαλληλίκι, άγνοια, αδιαφορία, ωχαδερφισμός
εδώ ούτε και τα επίσημα σχολικά βιβλία για τους μαθητές δεν διορθώνονται, σιγά, μεγάλη ταλαιπωρία, μια σελίδα όλη κι όλη παροράματα, κόπος μεγάλος…
προσωπικά “φωνάζω” εδώ και χρόνια για το βιβλίο της Α Λυκείου
https://ekountouris.blogspot.com/2022/03/blog-post_3.html
ε, και;
καθώς και για το βιβλίο της Β Λυκείου, και “δικό” μας εν μέρει
https://ekountouris.blogspot.com/2022/11/blog-post_5.html
κι άλλο ε, και;
(α, ναι, και επειδή ο “εκ του Κλασσικού” το είδε, το “αμείβομαι” γράφεται με “ει” και το “αμοιβή” με “οι”
΄λαδή και τα ρήματα κάνουνε του κεφαλιού τους, ποιος το περίμενε αυτό;
γεννάνε λέξεις με άλλη ρίζα, σκαρτέψανε “τα πάντα όλα”, ρε, φίλε…)