Μπράβο το Θηρίο!!!! ( για το 3 )
Ακόμα και σε mm να ήθελε να την υπολογίσει ( άρα ξέχασε ένα m στη μονάδα μέτρησης ) πάλι υπερφωτεινή βγαίνει η ταχύτητα.
Και μιας και πολλά πράγματα είναι γνωστά από τις ιδιότητες των αρχείων να ρωτήσω ( λέω εγώ τώρα ):
Πέρασε από επιστημονικό έλεγχο το θέμα η επιτροπή;
Τι διδάσκει άραγε ο θεματοδότης στο ΑΕΙ που εργάζεται;
( Ομοίως και ο κύριος του 2 με την καμπυλωμένη ω )
Καλησπέρα Μήτσο, καλησπέρα Γρηγόρη.
Μιας και “σώζουμε” την Credit Suisse, δεν κάνουμε και μια προσπάθεια να σώσουμε και αυτήν την τράπεζα;
Ας πούμε λοιπόν ότι στο 2ο το καμπύλο βέλος δεν δείχνει διάνυσμα, απλά δείχνει την φορά περιστροφής του δίσκου…
Μήτσο, η αμοιβή για τα θέματα της ΤΘΔΔ είναι ανάλογη της αμοιβής με τη διόρθωση γραπτών στις πανελλαδικές….
Πήγες ποτέ να διορθώσεις για την αμοιβή; Σίγουρα όχι…
Εγώ πάντα “μέσα μπαίνω”…..για να διορθώσω 30 γραπτά, πάω 4 φορές από 4 ώρες κατά μέσο όρο…. η βενζίνη και οι καφέδες κοστίζουν πιο πολύ από τα 30*1,5=45 ευρώ της αμοιβής….
Βέβαια, η διόρθωση γραπτών είναι ηθική υποχρέωση προς τους μαθητές μας…
Καμία αμοιβή στο δημόσιο που συνδέεται με παραγωγή εκπαιδευτικού έργου δεν είναι ανάλογη της ευθύνης που έχει όποιος αναλαμβάνει να το κάνει…
Σίγουρα τα κίνητρα όσων συμμετέχουν στη συγγραφή ασκήσεων στην ΤΘΔΔ είναι άλλα και σίγουρα όχι τα ελάχιστα χρήματα της αμοιβής…και σίγουρα διαφορετικά για τον καθένα…. εγώ δεν αποκλείω και τη διάθεση προσφοράς στην εκπαίδευση…
Το πλαίσιο όμως που οριοθετεί το ΙΕΠ (part time απασχόληση) χρήζει συζήτησης…
Πιστεύω πως το έργο θα ήταν πολύ καλύτερο αν γινόταν με αποσπάσεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά για την ΤΘΔΔ
Οχι μόνο αυτό Γιάννη.
Εχουν βάλει και την υπογραφή τους οι εθελοντές συνάδελφοι, πράγμα που στην τράπεζα δεν συμβαίνει. Στην τράπεζα αμοιβή ΝΑΙ αλλά έλεγχος ΟΧΙ.
κι από ένα εξωσχολικό βοήθημα, γνωστού εκδοτικού οίκου
απαντήσεις του σχολικού βιβλίου Β Γυμνασίου
β. έτσι είναι, χωρίς απόδειξη (!)
γ. ισχύει (!), διαψεύδει “πριν αλέκτωρ…” τον εαυτόν του, ακριβώς από πάνω στο β.,
άσε που νομίζει ότι ο παγετώνας και το παγόβουνο είναι το ίδιο,
ενώ η εκφώνηση κάνει προσπάθεια, χρησιμοποιώντας δύο ονόματα, ότι δεν είναι…
Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
άλλο ένα
α, χα, στη θάλασσα η άνωση μεγαλώνει σε σχέση με αυτή στην πισίνα που ήταν ίση με το βάρος μας, άρα στη θάλασσα είναι μεγαλύτερη από το βάρος μας, οπότε το σώμα μας ισορροπεί με δύο άνισες δυνάμεις!
(και η απάντηση από το άλλο βιβλίο: Σύμφωνα με τη συνθήκη πλεύσης: w=Απ= ρυγρ..g. Vεκτ.υγρ
και επειδή το βάρος είναι δεδομένο όταν η πυκνότητα είναι μεγαλύτερη (όπως συμβαίνει με το θαλασσινό νερό), ο όγκος του εκτοπιζομένου υγρού είναι μικρότερος, έχουμε δηλαδή μεγαλύτερο τμήμα του σώματός μας εκτός νερού, άρα κολυμπάμε ευκολότερα ι με το θαλασσινό νερό)
Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βαγγέλη κάτι σχετικό.
Με μια σημαντική διαφορά:
Ο όγκος της θάλασσας είναι πολύ μεγαλυτερος από τον όγκο των παγόβουνων.
Εδώ οι όγκοι είναι της ίδιας τάξης.
μα, Γιάννη, δεν κάνει απόδειξη στο β. και γράφει στο γ. ότι θα ανέβει η στάθμη, επειδή αντί για παγόβουνα λιώνει παγετώνες…
και η απάντηση από ένα βοήθημα με το οποίο έχω “πατρική” σχέση:
“β.* Επειδή το παγάκι ισορροπεί το βάρος του είναι
ίσο με την άνωση που δέχεται από το νερό δηλαδή:
wπ=A ή mπ .g=ρν.g. Vε.ν. ή mπ=ρν.Vε.ν.
Το νερό που θα προκύψει από το παγάκι, όταν αυτό λιώσει έχει μάζα mπ.ν ίση με τη μάζα που είχε ως παγάκι
δηλαδή mπ.ν.=mπ.και δίδεται από τη σχέση mπ.ν.=ρν.Vπ.ν.
Επομένως ρν.Vπ.ν.= ρν.Vε.ν. ή Vπ.ν.=Vε.ν.
Η τελευταία σχέση δείχνει ότι το νερό που προκύπτει όταν λιώσει το παγάκι καταλαμβάνει όγκο όσον ακριβώς εκτόπιζε το παγάκι.
Άρα δεν θα χυθεί νερό από το ποτήρι (ούτε θα κατέβει η στάθμη του)
γ. Με ανάλογους με την προηγούμενη περίπτωση συλλογισμούς έχουμε:
ρν.Vπ.ν.= ρθ.ν..Vε.ν. ή Vπ.ν./Vε.ν. =ρθ.ν./ρν , αλλά ρθ.ν./ρν >1, άρα και Vπ.ν./Vε.ν. >1
Η τελευταία σχέση δείχνει ότι το νερό που προκύπτει όταν λιώσουν τα παγόβουνα καταλαμβάνει όγκο μεγαλύτερο από αυτόν που εκτόπιζαν τα παγόβουνα και επομένως πράγματι η στάθμη της θάλασσας θα ανέβει (πρακτικά πολύ λίγο, λόγω της μεγάλης επιφάνειας που έχουν, συνολικά, οι ωκεανοί).
* στην εκφώνηση έπρεπε να αναφέρεται ότι το παγάκι είναι κατασκευασμένο από ίδιο νερό με αυτό που υπάρχει στο ποτήρι καθώς και ότι το λιώσιμό του προκαλεί αμελητέα μείωση της θερμοκρασίας του νερού”
Τελευταία διόρθωση5 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Βαγγέλη παρέθεσα σύντομη λύση που δεν εμπλέκει την άνωση.
Θέλω να πω ότι το περιβάλλον είναι αλατόνερο και (θεωρητικά) θα ανέβει η στάθμη του νερού (παγοκολώνα σε αλατόνερο), όμως η θάλασσα είναι μεγάλη.
Συμφωνώ ότι η στάθμη θα ανέβει από λιώσιμο χερσαίων πάγων.
μα, η ερώτηση δεν αναφέρεται σε χερσαίους πάγους (παγετώνες), αναφέρεται σε παγόβουνα, ο απαντών απαντά σε ανύπαρκτη ερώτηση (σιγά το ερώτημα, αν ήταν αυτό, σαν να κουβαλάμε βυτία με νερό στη θάλασσα!)
Βαγγέλη εγώ άλλο κατάλαβα. Διαβάζω: Υπενθυμιζεται ότι τα παγόβουνα προέρχονται από παγετώνες της ξηράς.
Τι καταλαβαίνω: Τα παγόβουνα αποτελούνται από γλυκό νερό και όχι αλμυρό νερό.
Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”.
Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.
Πιστεύω τώρα να καταλαβαίνεις τι εννοώ.
Υ.Γ.
Τα θέματα αυτά απαντώνται πιο εύκολα χωρίς επίκληση άνωσης και όγκου εκτοπιζόμενου υγρού.
Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
μα, Γιάννη, άλλο το προέρχονται και άλλο το είναι τώρα,
το παγόβουνο είναι μέσα στη θαλασσα και ισορροπεί, βέβαια από γλυκό νερό,
διάβασέ με τι ακριβώς γράφω,
η στάθμη θα ανέβει (λίγο) όχι γιατί ήρθε καινούριο νερό μέσα της, όπως γράφει ο φίλος, αλλά διότι αυτό που υπήρχε ως πάγος “ξεχειλίζει”, άμα λίωσει, δεν χωράει στον όγκο που εκτόπιζε πριν
Βαγγέλη εγώ σε διαβάζω εσύ δεν με διαβάζεις.
Π.χ. δεν διάβασες το “μια παγοκολώνα σε κουβά”.
Αν το είχες διαβάσει και μετά διάβαζες τα σχόλιά μου θα είχες καταλάβει τι λέω τόση ώρα.
Έστω. Επαναλαμβάνω:
“Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”. Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.”
Το κείμενο με έντονα γράμματα απαντά στο ερώτημα: Σε τι θα οφείλεται η άνοδος της στάθμης λόγω της κλιματικής αλλαγής;
με δε τα bold σου φυσικά δεν έχω καμία διαφωνία
αλλά δεν υπάρχει τέτοια ερώτηση στο σχολικό βιβλίο,
την απάντηση του βοηθήματος σχολίασα
απαντά σε ανύπαρκτη ερώτηση γιατί δεν κατάλαβε ότι άλλο είναι ο παγετώνας και άλλο το παγόβουνο
(για την παγοκολώνα σου έχω σταρ (*) με υποσημείωση στο δικό μου βιβλίο)
βέβαια και το διάβασα, Γιάννη, αλλά το αρχικό μου σχόλιο είναι για το ότι το βιβλίο απαντά σε άλλο ερώτημα, όχι αν λιώσει παγόβουνο, αλλά αν λιώσει παγετώνας (ελάχιστη άνοδος γράφω κι εγώ, με λιώσιμο παγόβουνων, λιώσιμο, όμως, παγετώνων δεν υπάρχει στην ερώτηση του βιβλίου της Β Γυμνασίου, εκεί η άνοδος είναι προφανής, το βυτίο)
Δεν σχολιαζω τη λύση του βιβλίου.
Ασχολούμαι με το πρόβλημα. Συζητώ επί της ουσίας για το θέμα της ανόδου της στάθμης.
Σε κανένα σχόλιο στη συνέχεια δεν σχολίασα τη λύση που γράφτηκε.
όλα τα διάβασα, Γιάννη, και το παρελθόν, και το δικό μου τότε, είναι δυνατόν να διαφωνώ σε κάτι που έχω και ο ίδιος γράψει (η παγολολώνα σου και το παγόβουνο είναι ποιοτικά ίδια, το θαλασσινό νερό είναι αλμυρό, διαφέρουν ποσοτικά, γι αυτό και γράφω για ασήμαντη ανύψωση), κριτική του βιβλίου έκανα, ο φίλος και δεν απέδειξε το τί θα συμβεί με το παγάκι, γράφω και για ίδιο νερό και όχι μείωση θερμοκρασίας, και δεν ξεχωρίζει το παγόβουνο με τον παγετώνα)
δες και την άλλη παραπομπή, πάει ο πρώτος του Νεύτωνα, σώμα ισορροπεί με δύο άνισες δυνάμεις
(δεν θέλω να γράψω το όνομα του εκδότη, αλλά αρνήθηκε να εκδώσει δικό μου βιβλίο και της Β και της Γ Γυμνασίου, 28 χρόνια ήμουν εκεί, μάλιστα…)
Θοδωρή ;
Δεν σε καταλαβαίνω.
Τι με ενδιαφέρει αν αμοίβονται ή όχι όσοι στέλνουν θέματα; Αν αμοίβονται μπράβο τους και αν δεν αμοίβονται πάλι μπράβο τους στο τετράγωνο . Εγώ λέω πως πολλά έχουν γελοία λάθη και βγάζουν γέλιο (αλλά σε βάρος ανήλικων βασανιζόμενων υποψηφίων).
Δεν ξέρω αν υπάρχει επιβλέπων , διορθωτής, δεύτερο μάτι , τέλος πάντων κάποιος που να ελέγχει τι ανεβαίνει . Αν δεν υπάρχει πρέπει να υπάρξει και να αμοίβεται. Μπορεί να χρειάζονται και δυο ή τρεις. Για να προλαβαίνουν τα λάθη που φυσικά πάντα καραδοκούν.
Αν υπάρχει υπεύθυνος που έπρεπε να προλαβαίνει λάθη που βγάζουν μάτι… να αλλάξει αφού δεν κάνει την δουλειά του. Ας του κάνουν μετάταξη – όχι στο ΟΣΕ – σε ένα γραφείο ή σε μια βιβλιοθήκη καλύτερα.
Αν συνεχίσουν να ανεβαίνουν λάθη και να μην διορθώνονται τότε θα συνεχίσω κι εγώ να τρολάρω τους “τραπεζίτες” μέχρι να σοβαρευτούν.
καλησπέρα Γρηγόρη
γνωρίζω, και πολύ καλά, τρεις
η ένστασή μου είναι ότι δεν λαμβάνεται υπ΄ όψη, το κατά την άποψή μου, σπουδαιότερο κριτήριο: ο χρόνος υπηρεσίας στον πίνακα και στο εργαστήριο
προσωπικά θα έδινα 1 μόριο για κάθε χρόνο υπηρεσίας
(ίδια άποψη έχω και για τους διευθυντές όλων των βαθμίδων)
Γρηγόρη τι να πώ ;
Δεν είναι θέμα προσώπων.
Γνωρίζω 3 από τους 10 αλλά και κολλητοί μου να ήταν και οι 10 τα ίδια θα έγραφα.
Αν χώριζαν το έργο και αν αφιερώναν ο καθένας από 6 ώρες την εβδομάδα θα αρκούσε για να ελεγχθούν όλα και να διορθωθούν.
Ας αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν
Κι όποιος δεν μπορεί ας παραιτηθεί.. _
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
καλημέρα σε όλους
βασικά συμφωνώ με τον Μήτσο, το έχω ξαναγράψει άλλωστε και εδώ και αλλού, ότι ο επιβλέπων, ο “δευτερομμάτης”, όπως τον έχω αποκαλέσει εγώ, έχει μεγαλύτερη ευθύνη από τον συγγραφέα, μην τυχόν και “περάσει” κάποιο λάθος στο τελικό κείμενο, διότι έχει “κρύο” μάτι και θα το δει, ενώ ο συγγραφέας θα το προσπερνάει αφού ο ίδιος το έχει γράψει, θεωρώντας το σίγουρα σωστό
και, σε κάθε περίπτωση, οι όποιοι εκεί στο υπουργείο υπεύθυνοι, θα πρέπει να έχουν αντανακλαστικά και τα μάτια τους ανοιχτά για να παρεμβαίνουν και να διορθώνουν τα τυχόν λάθη που τους επισημαίνονται
πράγμα που δεν γίνεται, όμως, για διάφορους λόγους, δημοσιοϋπαλληλίκι, άγνοια, αδιαφορία, ωχαδερφισμός
εδώ ούτε και τα επίσημα σχολικά βιβλία για τους μαθητές δεν διορθώνονται, σιγά, μεγάλη ταλαιπωρία, μια σελίδα όλη κι όλη παροράματα, κόπος μεγάλος…
προσωπικά “φωνάζω” εδώ και χρόνια για το βιβλίο της Α Λυκείου https://ekountouris.blogspot.com/2022/03/blog-post_3.html
ε, και;
καθώς και για το βιβλίο της Β Λυκείου, και “δικό” μας εν μέρει https://ekountouris.blogspot.com/2022/11/blog-post_5.html
κι άλλο ε, και;
(α, ναι, και επειδή ο “εκ του Κλασσικού” το είδε, το “αμείβομαι” γράφεται με “ει” και το “αμοιβή” με “οι”
΄λαδή και τα ρήματα κάνουνε του κεφαλιού τους, ποιος το περίμενε αυτό;
γεννάνε λέξεις με άλλη ρίζα, σκαρτέψανε “τα πάντα όλα”, ρε, φίλε…)
Μπράβο το Θηρίο!!!! ( για το 3 )
Ακόμα και σε mm να ήθελε να την υπολογίσει ( άρα ξέχασε ένα m στη μονάδα μέτρησης ) πάλι υπερφωτεινή βγαίνει η ταχύτητα.
Και μιας και πολλά πράγματα είναι γνωστά από τις ιδιότητες των αρχείων να ρωτήσω ( λέω εγώ τώρα ):
( Ομοίως και ο κύριος του 2 με την καμπυλωμένη ω )
Καλησπέρα Μήτσο, καλησπέρα Γρηγόρη.
Μιας και “σώζουμε” την Credit Suisse, δεν κάνουμε και μια προσπάθεια να σώσουμε και αυτήν την τράπεζα;
Ας πούμε λοιπόν ότι στο 2ο το καμπύλο βέλος δεν δείχνει διάνυσμα, απλά δείχνει την φορά περιστροφής του δίσκου…
καλά και το ω τι ρόλο παίζει ; Απλά παρευρίσκεται ;
Εδώ άλλοι απλά προεδρεύουν!!!
Ε! Ας παρευρίσκεται στο σχήμα και το ω 🙂
Καλησπέρα παιδιά.
Μήτσο από που ειναι αυτά;
Από Τράπεζα για Γ΄ Λυκείου;
Καλησπέρα σε όλους.
Ευχαριστώ για τον σχολιασμό
Διονύση ευχαριστώ για την επιμέλεια της νέας μορφής. Σκοπεύω όμως να συνεχίσω 4,5,…
Γιάννη το 1 είναι από s4exams τα άλλα από τράπεζα ΙΕΠ
δεν θα σχολιάζω όμως εγώ.
Ας τα διαβιβάσει όποιος θέλει σε αυτούς που αμοίβονται για να επιβλέπουν να εγκρίνουν και να διορθώνουν τις αναρτήσεις.
Μήτσο, η αμοιβή για τα θέματα της ΤΘΔΔ είναι ανάλογη της αμοιβής με τη διόρθωση γραπτών στις πανελλαδικές….
Πήγες ποτέ να διορθώσεις για την αμοιβή; Σίγουρα όχι…
Εγώ πάντα “μέσα μπαίνω”…..για να διορθώσω 30 γραπτά, πάω 4 φορές από 4 ώρες κατά μέσο όρο…. η βενζίνη και οι καφέδες κοστίζουν πιο πολύ από τα 30*1,5=45 ευρώ της αμοιβής….
Βέβαια, η διόρθωση γραπτών είναι ηθική υποχρέωση προς τους μαθητές μας…
Καμία αμοιβή στο δημόσιο που συνδέεται με παραγωγή εκπαιδευτικού έργου δεν είναι ανάλογη της ευθύνης που έχει όποιος αναλαμβάνει να το κάνει…
Σίγουρα τα κίνητρα όσων συμμετέχουν στη συγγραφή ασκήσεων στην ΤΘΔΔ είναι άλλα και σίγουρα όχι τα ελάχιστα χρήματα της αμοιβής…και σίγουρα διαφορετικά για τον καθένα…. εγώ δεν αποκλείω και τη διάθεση προσφοράς στην εκπαίδευση…
Το πλαίσιο όμως που οριοθετεί το ΙΕΠ (part time απασχόληση) χρήζει συζήτησης…
Πιστεύω πως το έργο θα ήταν πολύ καλύτερο αν γινόταν με αποσπάσεις εκπαιδευτικών αποκλειστικά για την ΤΘΔΔ
Αυτά για να είμαστε δίκαιοι….
Στο στάντυ φορ εξάμς δεν υπάρχει αμοιβή.
Οχι μόνο αυτό Γιάννη.
Εχουν βάλει και την υπογραφή τους οι εθελοντές συνάδελφοι, πράγμα που στην τράπεζα δεν συμβαίνει. Στην τράπεζα αμοιβή ΝΑΙ αλλά έλεγχος ΟΧΙ.
Δηλαδή Γρηγόρη όσοι καταθέτουν στην Τράπεζα αμοίβονται;
Όσοι ελέγχουν τα θέματα αμοίβονται;
Εννοείται Γιάννη, με το κομμάτι πάει.
Οσο για τα θέματα προβλέπεται να καταθέτει και ο κρίνων οπότε ……
Γιάννη δεν ήξερα ότι ούτε ο επιβλέπων δεν παίρνει εξτρά αμοιβή …!
Μπράβο σε όσους συνεχίζουν να ασχολούνται.
… ίσως εξηγείται ότι υπάρχουν λιγότερα λάθη. Παράλογο ;
κι από ένα εξωσχολικό βοήθημα, γνωστού εκδοτικού οίκου

απαντήσεις του σχολικού βιβλίου Β Γυμνασίου
β. έτσι είναι, χωρίς απόδειξη (!)
γ. ισχύει (!), διαψεύδει “πριν αλέκτωρ…” τον εαυτόν του, ακριβώς από πάνω στο β.,
άσε που νομίζει ότι ο παγετώνας και το παγόβουνο είναι το ίδιο,
ενώ η εκφώνηση κάνει προσπάθεια, χρησιμοποιώντας δύο ονόματα, ότι δεν είναι…
άλλο ένα

α, χα, στη θάλασσα η άνωση μεγαλώνει σε σχέση με αυτή στην πισίνα που ήταν ίση με το βάρος μας, άρα στη θάλασσα είναι μεγαλύτερη από το βάρος μας, οπότε το σώμα μας ισορροπεί με δύο άνισες δυνάμεις!
(και η απάντηση από το άλλο βιβλίο: Σύμφωνα με τη συνθήκη πλεύσης: w=Απ= ρυγρ..g. Vεκτ.υγρ
και επειδή το βάρος είναι δεδομένο όταν η πυκνότητα είναι μεγαλύτερη (όπως συμβαίνει με το θαλασσινό νερό), ο όγκος του εκτοπιζομένου υγρού είναι μικρότερος, έχουμε δηλαδή μεγαλύτερο τμήμα του σώματός μας εκτός νερού, άρα κολυμπάμε ευκολότερα ι με το θαλασσινό νερό)
Βαγγέλη κάτι σχετικό.
Με μια σημαντική διαφορά:
Ο όγκος της θάλασσας είναι πολύ μεγαλυτερος από τον όγκο των παγόβουνων.
Εδώ οι όγκοι είναι της ίδιας τάξης.
μα, Γιάννη, δεν κάνει απόδειξη στο β. και γράφει στο γ. ότι θα ανέβει η στάθμη, επειδή αντί για παγόβουνα λιώνει παγετώνες…
και η απάντηση από ένα βοήθημα με το οποίο έχω “πατρική” σχέση:

“β.* Επειδή το παγάκι ισορροπεί το βάρος του είναι
ίσο με την άνωση που δέχεται από το νερό δηλαδή:
wπ=A ή mπ .g=ρν.g. Vε.ν. ή mπ=ρν.Vε.ν.
Το νερό που θα προκύψει από το παγάκι, όταν αυτό λιώσει έχει μάζα mπ.ν ίση με τη μάζα που είχε ως παγάκι
δηλαδή mπ.ν.=mπ.και δίδεται από τη σχέση mπ.ν.=ρν.Vπ.ν.
Επομένως ρν.Vπ.ν.= ρν.Vε.ν. ή Vπ.ν.=Vε.ν.
Η τελευταία σχέση δείχνει ότι το νερό που προκύπτει όταν λιώσει το παγάκι καταλαμβάνει όγκο όσον ακριβώς εκτόπιζε το παγάκι.
Άρα δεν θα χυθεί νερό από το ποτήρι (ούτε θα κατέβει η στάθμη του)
γ. Με ανάλογους με την προηγούμενη περίπτωση συλλογισμούς έχουμε:
ρν.Vπ.ν.= ρθ.ν..Vε.ν. ή Vπ.ν./Vε.ν. =ρθ.ν./ρν , αλλά ρθ.ν./ρν >1, άρα και Vπ.ν./Vε.ν. >1
Η τελευταία σχέση δείχνει ότι το νερό που προκύπτει όταν λιώσουν τα παγόβουνα καταλαμβάνει όγκο μεγαλύτερο από αυτόν που εκτόπιζαν τα παγόβουνα και επομένως πράγματι η στάθμη της θάλασσας θα ανέβει (πρακτικά πολύ λίγο, λόγω της μεγάλης επιφάνειας που έχουν, συνολικά, οι ωκεανοί).
* στην εκφώνηση έπρεπε να αναφέρεται ότι το παγάκι είναι κατασκευασμένο από ίδιο νερό με αυτό που υπάρχει στο ποτήρι καθώς και ότι το λιώσιμό του προκαλεί αμελητέα μείωση της θερμοκρασίας του νερού”
Βαγγέλη παρέθεσα σύντομη λύση που δεν εμπλέκει την άνωση.
Θέλω να πω ότι το περιβάλλον είναι αλατόνερο και (θεωρητικά) θα ανέβει η στάθμη του νερού (παγοκολώνα σε αλατόνερο), όμως η θάλασσα είναι μεγάλη.
Συμφωνώ ότι η στάθμη θα ανέβει από λιώσιμο χερσαίων πάγων.
μα, η ερώτηση δεν αναφέρεται σε χερσαίους πάγους (παγετώνες), αναφέρεται σε παγόβουνα, ο απαντών απαντά σε ανύπαρκτη ερώτηση (σιγά το ερώτημα, αν ήταν αυτό, σαν να κουβαλάμε βυτία με νερό στη θάλασσα!)
Βαγγέλη εγώ άλλο κατάλαβα. Διαβάζω:
Υπενθυμιζεται ότι τα παγόβουνα προέρχονται από παγετώνες της ξηράς.
Τι καταλαβαίνω:
Τα παγόβουνα αποτελούνται από γλυκό νερό και όχι αλμυρό νερό.
Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”.
Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.
Πιστεύω τώρα να καταλαβαίνεις τι εννοώ.
Υ.Γ.
Τα θέματα αυτά απαντώνται πιο εύκολα χωρίς επίκληση άνωσης και όγκου εκτοπιζόμενου υγρού.
μα, Γιάννη, άλλο το προέρχονται και άλλο το είναι τώρα,
το παγόβουνο είναι μέσα στη θαλασσα και ισορροπεί, βέβαια από γλυκό νερό,
διάβασέ με τι ακριβώς γράφω,
η στάθμη θα ανέβει (λίγο) όχι γιατί ήρθε καινούριο νερό μέσα της, όπως γράφει ο φίλος, αλλά διότι αυτό που υπήρχε ως πάγος “ξεχειλίζει”, άμα λίωσει, δεν χωράει στον όγκο που εκτόπιζε πριν
Βαγγέλη εγώ σε διαβάζω εσύ δεν με διαβάζεις.
Π.χ. δεν διάβασες το “μια παγοκολώνα σε κουβά”.
Αν το είχες διαβάσει και μετά διάβαζες τα σχόλιά μου θα είχες καταλάβει τι λέω τόση ώρα.
Έστω. Επαναλαμβάνω:
“Έτσι παραθέτω το “μια παγοκολώνα σε αλατόνερο”. Εκεί η στάθμη του νερού ανεβαίνει στο δοχείο. Ανεβαίνει διότι είναι αλατόνερο και όχι νερό. Όμως η περίπτωση διαφέρει ποσοτικά από την περίπτωση “Παγόβουνο λειώνει στη θάλασσα”.
Επειδή δε διαφερει ποσοτικά πιστεύω πως η άνοδος της στάθμης λόγω κλιματικής αλλαγής θα οφείλεται στο λειώσιμο των χερσαίων πάγων.”
Το κείμενο με έντονα γράμματα απαντά στο ερώτημα:
Σε τι θα οφείλεται η άνοδος της στάθμης λόγω της κλιματικής αλλαγής;
με δε τα bold σου φυσικά δεν έχω καμία διαφωνία
αλλά δεν υπάρχει τέτοια ερώτηση στο σχολικό βιβλίο,
την απάντηση του βοηθήματος σχολίασα
απαντά σε ανύπαρκτη ερώτηση γιατί δεν κατάλαβε ότι άλλο είναι ο παγετώνας και άλλο το παγόβουνο
(για την παγοκολώνα σου έχω σταρ (*) με υποσημείωση στο δικό μου βιβλίο)
βέβαια και το διάβασα, Γιάννη, αλλά το αρχικό μου σχόλιο είναι για το ότι το βιβλίο απαντά σε άλλο ερώτημα, όχι αν λιώσει παγόβουνο, αλλά αν λιώσει παγετώνας (ελάχιστη άνοδος γράφω κι εγώ, με λιώσιμο παγόβουνων, λιώσιμο, όμως, παγετώνων δεν υπάρχει στην ερώτηση του βιβλίου της Β Γυμνασίου, εκεί η άνοδος είναι προφανής, το βυτίο)
Το κατάλαβα.

Πάμε στο 1ο μου σχόλιο:
Δεν σχολιαζω τη λύση του βιβλίου.
Ασχολούμαι με το πρόβλημα. Συζητώ επί της ουσίας για το θέμα της ανόδου της στάθμης.
Σε κανένα σχόλιο στη συνέχεια δεν σχολίασα τη λύση που γράφτηκε.
όλα τα διάβασα, Γιάννη, και το παρελθόν, και το δικό μου τότε, είναι δυνατόν να διαφωνώ σε κάτι που έχω και ο ίδιος γράψει (η παγολολώνα σου και το παγόβουνο είναι ποιοτικά ίδια, το θαλασσινό νερό είναι αλμυρό, διαφέρουν ποσοτικά, γι αυτό και γράφω για ασήμαντη ανύψωση), κριτική του βιβλίου έκανα, ο φίλος και δεν απέδειξε το τί θα συμβεί με το παγάκι, γράφω και για ίδιο νερό και όχι μείωση θερμοκρασίας, και δεν ξεχωρίζει το παγόβουνο με τον παγετώνα)
δες και την άλλη παραπομπή, πάει ο πρώτος του Νεύτωνα, σώμα ισορροπεί με δύο άνισες δυνάμεις
(δεν θέλω να γράψω το όνομα του εκδότη, αλλά αρνήθηκε να εκδώσει δικό μου βιβλίο και της Β και της Γ Γυμνασίου, 28 χρόνια ήμουν εκεί, μάλιστα…)
Θοδωρή ;
Δεν σε καταλαβαίνω.
Τι με ενδιαφέρει αν αμοίβονται ή όχι όσοι στέλνουν θέματα; Αν αμοίβονται μπράβο τους και αν δεν αμοίβονται πάλι μπράβο τους στο τετράγωνο . Εγώ λέω πως πολλά έχουν γελοία λάθη και βγάζουν γέλιο (αλλά σε βάρος ανήλικων βασανιζόμενων υποψηφίων).
Δεν ξέρω αν υπάρχει επιβλέπων , διορθωτής, δεύτερο μάτι , τέλος πάντων κάποιος που να ελέγχει τι ανεβαίνει . Αν δεν υπάρχει πρέπει να υπάρξει και να αμοίβεται. Μπορεί να χρειάζονται και δυο ή τρεις. Για να προλαβαίνουν τα λάθη που φυσικά πάντα καραδοκούν.
Αν υπάρχει υπεύθυνος που έπρεπε να προλαβαίνει λάθη που βγάζουν μάτι… να αλλάξει αφού δεν κάνει την δουλειά του. Ας του κάνουν μετάταξη – όχι στο ΟΣΕ – σε ένα γραφείο ή σε μια βιβλιοθήκη καλύτερα.
Αν συνεχίσουν να ανεβαίνουν λάθη και να μην διορθώνονται τότε θα συνεχίσω κι εγώ να τρολάρω τους “τραπεζίτες” μέχρι να σοβαρευτούν.
Δημήτρη :
Δες εδώ τους “τραπεζίτες” που ελέγχουν την ανάπτυξη ( της τράπεζας, όχι της χώρας )
καλησπέρα Γρηγόρη
γνωρίζω, και πολύ καλά, τρεις
η ένστασή μου είναι ότι δεν λαμβάνεται υπ΄ όψη, το κατά την άποψή μου, σπουδαιότερο κριτήριο: ο χρόνος υπηρεσίας στον πίνακα και στο εργαστήριο
προσωπικά θα έδινα 1 μόριο για κάθε χρόνο υπηρεσίας
(ίδια άποψη έχω και για τους διευθυντές όλων των βαθμίδων)
Γρηγόρη τι να πώ ;
Δεν είναι θέμα προσώπων.
Γνωρίζω 3 από τους 10 αλλά και κολλητοί μου να ήταν και οι 10 τα ίδια θα έγραφα.
Αν χώριζαν το έργο και αν αφιερώναν ο καθένας από 6 ώρες την εβδομάδα θα αρκούσε για να ελεγχθούν όλα και να διορθωθούν.
Ας αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν
Κι όποιος δεν μπορεί ας παραιτηθεί.. _
Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.
καλημέρα σε όλους
βασικά συμφωνώ με τον Μήτσο, το έχω ξαναγράψει άλλωστε και εδώ και αλλού, ότι ο επιβλέπων, ο “δευτερομμάτης”, όπως τον έχω αποκαλέσει εγώ, έχει μεγαλύτερη ευθύνη από τον συγγραφέα, μην τυχόν και “περάσει” κάποιο λάθος στο τελικό κείμενο, διότι έχει “κρύο” μάτι και θα το δει, ενώ ο συγγραφέας θα το προσπερνάει αφού ο ίδιος το έχει γράψει, θεωρώντας το σίγουρα σωστό
και, σε κάθε περίπτωση, οι όποιοι εκεί στο υπουργείο υπεύθυνοι, θα πρέπει να έχουν αντανακλαστικά και τα μάτια τους ανοιχτά για να παρεμβαίνουν και να διορθώνουν τα τυχόν λάθη που τους επισημαίνονται
πράγμα που δεν γίνεται, όμως, για διάφορους λόγους, δημοσιοϋπαλληλίκι, άγνοια, αδιαφορία, ωχαδερφισμός
εδώ ούτε και τα επίσημα σχολικά βιβλία για τους μαθητές δεν διορθώνονται, σιγά, μεγάλη ταλαιπωρία, μια σελίδα όλη κι όλη παροράματα, κόπος μεγάλος…
προσωπικά “φωνάζω” εδώ και χρόνια για το βιβλίο της Α Λυκείου
https://ekountouris.blogspot.com/2022/03/blog-post_3.html
ε, και;
καθώς και για το βιβλίο της Β Λυκείου, και “δικό” μας εν μέρει
https://ekountouris.blogspot.com/2022/11/blog-post_5.html
κι άλλο ε, και;
(α, ναι, και επειδή ο “εκ του Κλασσικού” το είδε, το “αμείβομαι” γράφεται με “ει” και το “αμοιβή” με “οι”
΄λαδή και τα ρήματα κάνουνε του κεφαλιού τους, ποιος το περίμενε αυτό;
γεννάνε λέξεις με άλλη ρίζα, σκαρτέψανε “τα πάντα όλα”, ρε, φίλε…)