Καλημέρα σε όλους.
Γιάννη άλλη μια καταπληκτική παρουσίαση!
Ουσιαστικά είναι η προέκταση του σώμα και σωματίδιο μέσα σε κουτιά, που είχες δώσει πριν λίγο καιρό και αφορά το σώμα.
Καλημέρα Βασίλη.
Ευχαριστώ.
Παιγνίδι με ένα στατιστικό μέγεθος που δεν είναι ακριβώς ίσο με τη διαφορά των ακραίων τιμών αλλά έχει την ίδια τάξη μεγέθους.
Πολύ καλό Γιάννη και κατανοητό. Η αβεβαιότητα Δx δείχνει πόσο συγκεντρωμένες γύρω από τη μέση τιμή τους 〈x〉 είναι οι πιθανές τιμές του μεγέθους x. Όσο μικρότερη είναι η αβεβαιότητα τόσο πιο συγκεντρωμένες οι τιμές.
Καλησπέρα Γιάννη. Εξαιρετική. Τη διάβασα. Κατάλαβα. Πολύ διαφωτιστική για έναν καθηγητή.
Ετοιμάζω μια ανάρτηση για μαθητές.
Ας θεωρήσουμε ένα μπαλάκι μάζας m = 1kg και διαμέτρου δ = 5cm, εγκλωβισμένο μέσα σε ένα οριζόντιο τελάρο 1m x 5cm, όπως στο σχήμα, να κινείται χωρίς τριβές με ορισμένη ταχύτητα, συγκρουόμενο ελαστικά με τοιχώματα του τελάρου.
Ποια είναι η αβεβαιότητα στη μέτρηση της θέσης του;
Το μπαλάκι προφανώς μπορεί να κινείται μόνο κατά τον άξονα Χ΄Χ και η θέση του κέντρου μάζας του, μπορεί να είναι 0,05m ≤ x ≤0,95m.
Άρα η αβεβαιότητα στη θέση του είναι Δx = 0,90m.
Ευχαριστώ Ανδρέα.
Αν οι υπολογισμοί μου ήταν σωστοί η αβεβαιότητα είναι κάπου 0,58α αντί 2α.
Εσύ βάζεις 2α=0,90, οπότε η αβεβαιότητα είναι 0,58.0,90/2=0,26.
Η αβεβαιότητα δεν είναι η διαφορά ακραίων τιμών. Είναι μικρότερη από το μισό της.
Παρέθεσα σε δική σου ανάρτηση σχέσεις από σημειώσεις του Στέφανου Τραχανά.
Καλημέρα σε όλους.
Γιάννη άλλη μια καταπληκτική παρουσίαση!
Ουσιαστικά είναι η προέκταση του σώμα και σωματίδιο μέσα σε κουτιά, που είχες δώσει πριν λίγο καιρό και αφορά το σώμα.
Καλημέρα Βασίλη.
Ευχαριστώ.
Παιγνίδι με ένα στατιστικό μέγεθος που δεν είναι ακριβώς ίσο με τη διαφορά των ακραίων τιμών αλλά έχει την ίδια τάξη μεγέθους.
Πολύ καλό Γιάννη και κατανοητό. Η αβεβαιότητα Δx δείχνει πόσο συγκεντρωμένες γύρω από τη μέση τιμή τους 〈x〉 είναι οι πιθανές τιμές του μεγέθους x. Όσο μικρότερη είναι η αβεβαιότητα τόσο πιο συγκεντρωμένες οι τιμές.
Εΰχαριστώ Νίκο.
Γιάννη Καλησπέρα. ΓΙα δες αυτό:
Ευχαριστώ Γιώργο.
Έχω κάνει λάθος. Έβαλα ύψος α/2 αντί α. Διορθώνω.
Νομίζω ότι πήρες σωστά το α/2: χ^2 Ρ(χ)= α^2(1/2α)= α/2
Σωστά το εμβαδόν ήταν το άλλο.
Διόρθωσα.
Γιάννη Χρόνια Πολλά και Καλά. Επειδή είναι πολύ όμορφη αυτή η ανάρτησή σου επεξεργάστηκα την συνάρτηση πιθανότητας διαφορετικά:
Και αν α διαφορετικό από το β :
Ευχαριστώ Γιώργο.
Καλησπέρα Γιάννη. Εξαιρετική. Τη διάβασα. Κατάλαβα. Πολύ διαφωτιστική για έναν καθηγητή.
Ετοιμάζω μια ανάρτηση για μαθητές.
Ας θεωρήσουμε ένα μπαλάκι μάζας m = 1kg και διαμέτρου δ = 5cm, εγκλωβισμένο μέσα σε ένα οριζόντιο τελάρο 1m x 5cm, όπως στο σχήμα, να κινείται χωρίς τριβές με ορισμένη ταχύτητα, συγκρουόμενο ελαστικά με τοιχώματα του τελάρου.
Ποια είναι η αβεβαιότητα στη μέτρηση της θέσης του;
Το μπαλάκι προφανώς μπορεί να κινείται μόνο κατά τον άξονα Χ΄Χ και η θέση του κέντρου μάζας του, μπορεί να είναι 0,05m ≤ x ≤ 0,95m.
Άρα η αβεβαιότητα στη θέση του είναι Δx = 0,90m.
Διαφωνείς;
Ευχαριστώ Ανδρέα.
Αν οι υπολογισμοί μου ήταν σωστοί η αβεβαιότητα είναι κάπου 0,58α αντί 2α.
Εσύ βάζεις 2α=0,90, οπότε η αβεβαιότητα είναι 0,58.0,90/2=0,26.
Η αβεβαιότητα δεν είναι η διαφορά ακραίων τιμών. Είναι μικρότερη από το μισό της.
Παρέθεσα σε δική σου ανάρτηση σχέσεις από σημειώσεις του Στέφανου Τραχανά.
Φυσικά τα 0,9 είναι της ίδιας τάξης με την αβεβαιότητα και αυτό είναι το μόνο που λέγεται σε παιδιά.
Από τα βιντεομαθήματα του Σταύρου Λουβέρδη, ο οποίος έχει πολύ καλή δουλειά ανεβασμένη στο Youtube.
Το βίντεο ΕΔΩ
?