Τεκμήρια των κρινομένων (υποψηφίων διευθυντών)

 

Τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι πέντε το λαδόξυδο

Μετά από παλινωδίες, ενστάσεις, κραυγαλέες ανατροπές εγένετο λευκός καπνός στις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα σχολεία έχουν πλέον διευθυντές!

Μερικά αναμφισβήτητα στοιχεία τα οποία ας τα ερμηνεύσει η εκπαιδευτική κοινότητα όπως νομίζει.

  • Οι κρίνοντες (άτομα τέσσερα) του Συμβουλίου επιλογής είχαν πολύ λιγότερα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα από τους κρινόμενους. Συνήθως χωρίς επιπλέον τίτλους σπουδών (βλ. μεταπτυχιακά, διδακτορικά) σε σχέση με τους κρινόμενους. Φανταστείτε μεταπτυχιακούς φοιτητές (τρεις) να κρίνουν έναν υποψήφιο διδάκτορα (η αριστεία όπως δεν την έχετε δει)!!!
  • Το σύνολο των μορίων έπαιρνε στα τυπικά προσόντα ένας νυν διευθυντής που «μεγαλούργησε» στο σχολείο του με έναν που το «διέλυσε»!!! Η πρόταση του γράφοντα για τους εν ενεργεία δ/ντες προς τα συμβούλια επιλογής ανέκαθεν ήταν και είναι «ελάτε μια εβδομάδα στο Σύλλογο, καθίστε σε μια γωνία και παρατηρήστε, πως η ανθρωπομάζα (μαθητές και εκπαιδευτικοί) συμπεριφέρεται από την ώρα της προσέλευσης μέχρι την ώρα της αποχώρησης.
  • Στις δ/νσεις της Θεσσαλίας (φαντάζομαι και αλλού), πάνω από το 1/3 των υποψηφίων ήταν εκπαιδευτικοί πληροφορικής και φυσικής αγωγής. Τα συμπεράσματα στους αναγνώστες του ylikonet!!!
  • Ήσουν δ/ντης σε σχολείο (ειδικά σε γυμνάσιo) που οι εκπαιδευτικοί των ξενόγλωσσων κατά πλειοψηφία υλοποιούν προγράμματα Erasmus, τσουπ ο δ/ντης έπαιρνε μόρια, (βάζοντας μόνον σφραγίδες). Αν συμμετείχε και σε δραστηριότητες (πειραματικές διατάξεις, κατασκευές ανεμογεννητριών, ηλιακών πάνελς, STEAM κλπ) πέραν του νομίμου κάλυπτε και το ηθικόν!!!
  • Οι μέντορες, οι σύμβουλοι σχολικής ζωής, οι ασχολούμενοι με ομίλους κλπ τσουπ έπαιρναν το κάτι τις τους, δύο μόρια, (προφανώς σε εργασίες μη αξιολογήσιμες)  και ίδιας βαρύτητας με κάποιον που κατέθεσε την ψυχή του σε επιτροπές του ΙΕΠ (βλ. εξορθολογισμός κλπ)  και αντιμετώπιζε την κριτική σε δημόσια ακροατήρια!!! Αν δε, πλήρωνες και μια ετήσια θεματική του ΕΑΠ, άλλο ένα μόριο, σύνολο τρία, όσα και ο υπεύθυνος ΕΚΦΕ !!! ο οποίος δεν παρέχει και διδακτικό έργο (εδώ πολλά θαυμαστικά).
  • Υπήρχαν αξιόλογες επιστημονικές διαδρομές υποψηφίων (επιστημονικά συνέδρια, ανακοινώσεις σε έντυπα περιοδικά και βιβλία) ή και σε sites κύρους (το ylikonet το απέρριψαν ως τέτοιο) που έφερναν υπολογίσιμα μόρια σε κρινόμενους. Υπήρχαν όμως και αξιολογήθηκαν θετικά μεταπτυχιακά όπως «η ωφέλεια του μητρικού θηλασμού». Την επόμενη φορά πιθανόν να συμπεριληφθεί και «το πέταγμα της πεταλούδας στο Ομπουντούρου» – (την έκφραση αυτή χρησιμοποιούσε ο Καββαθάς στους 4Τ).
  • ΑΛΛΑ υπήρχαν και εκδοτικές προσπάθειες κρινομένων με έργα σε εκδοτικούς οίκους των «Ανω Τζουτζούλων» ή έβαζαν την υπογραφή τους ως συνεπιμελητές σε βιβλία με isbn, οπότε να και τα μόρια.
  • Εκεί όμως που γελά και ο κάθε πικραμένος (δεν βρίσκομαι σε αυτήν την κατηγορία), είναι οι ανακοινώσεις σε συνέδρια με διεθνή συμμετοχή που γίνονται κατ’ έτος σε θεσσαλική πόλη. Κάθε χρόνο νάσου με μια δυο ανακοινώσεις (ειδικά τα χρόνια του κορονοϊού). Τώρα τι διεθνή συνέδρια  κατ’ έτος όταν η εμπειρία δείχνει ότι τέτοια συνέδρια γίνονται κάθε δύο με τέσσερα χρόνια , ας το κρίνει η επιστημονική κοινότητα. Κάποιοι λοιπόν παίρνοντας τον νόμο της υπουργού τοις μετρητοίς , επί τέσσερα χρόνια επιδόθηκαν σε ένα σαφάρι μετρήσιμων «προσόντων»,  με έναν και μοναδικό σκοπό. Την άλωση της θέσης  του/της διευθυντή/ντριας.
  • Όσο για τις προφορικές συνεντεύξεις ενώπιον του συμβουλίου επιλογής, δημοσιοποιήθηκαν πολλά και δεν χρειάζεται να επανέλθουμε.

Παραμένει λοιπόν ως ζητούμενο στην εκπαιδευτική κοινότητα, ο τρόπος της αξιολόγησης των υποψηφίων στελεχών της εκπαίδευσης. Η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού χρειάζεται και ταλέντο, αλλά και σπουδές που να καλύπτουν αυτό το αντικείμενο. Τα τυπικά προσόντα πρέπει να είναι και ουσιαστικά, ώστε να καλύπτουν με επάρκεια τις απαιτήσεις αυτών των θέσεων. Ακόμη έχουμε μακρύ δρόμο προς τούτο.

Βασίλειος Παππάς (εκ νέου δ/ντης, ανήκοντας στους τελευταίους των Μοϊκανών)

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Μαλάμης Γρηγόρης
22/04/2023 7:34 ΠΜ

Καλημέρα Βασίλη και συγχαρητήρια για την εκ νέου επιλογή σου.
Υποψιάζομαι όμως ότι εκτός από τελευταίος των Μοϊκανών μάλλον σε έχουν τοποθετήσει και στους τελευταίους σε σειρά επιλογής οπότε “ας δώσουμε τις καλές θέσεις ευθύνης στους υποψηφίους της ΔΑΚΕ” και ότι απομείνει σε όσους ξέφυγαν από την τσιμπίδα της μη επιλογής..

Διονύσης Μάργαρης
22/04/2023 7:50 ΠΜ

Συγχαρητήρια, τελευταίε των Μοϊκανών! Ξανά σιδεροκέφαλος.
Όσο για τα υπόλοιπα, γιατί δεν εκπλήσσομαι;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Συγχαρητήρια Βασίλη.
Δυστυχώς δεν μπορώ να βρω παλαιότατο θεατρικό νούμερο με τον Λαζόπουλο, σχετικό με την αξιοκρατία. Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.

Τίνα Νάντσου
22/04/2023 11:51 ΠΜ

Συγχαρητήρια για την εκ νεου επιλογή σου σου αξίζει πραγματικά.

Η αξιολόγηση κατά τη γνωμη μου πρέπει να είναι αντικειμενική τόσο για τους διευθυντές των σχολείων όσο για τους εκπαιδευτικους ώστε να βελτιωθεί η δημόσια εκπαίδευση της χώρας.
Τα μόρια κατά την γνώμη μου (προφανως δεν εχω καμια σχεση με το δημοσιο αρα δεν γνωριζω πολλά) θα πρέπει να είναι μονον από τις ολοκληρωμένες σπουδές σε Πανεπιστημιακά ιδρύματα και από τις δημοσιευσεις σε περιοδικά scopus (peer reviewed) και όχι από συνέδρια της πλακας με “κβαντικούς” ηθοποιους και βιβλια από αγνωστους εκδοτικούς οίκους.
Οι συνεντεύξεις θα πρεπει να γινονται από υπεύθυνους με υψηλότερα προσόντα απο εκείνα των διευθυντών και ας καθυστερει πολυ η διαδικασία επιλογής.
Στις θέσεις των διευθυντών θα πρεπει κατά την ταπεινή μου άποψη να μπαίνουν μόνον εκπαιδευτικοί που έχουν σπουδές στα πρωτεύοντα μαθήματα (φιλολογοι, μαθηματικοι, φυσικοί, χημικοί κλπ) και όχι γυμναστές, θεολόγοι…για να συμπληρώσουν το ωράριο τους. Και φυσικά θα πρεπει ο διευθυντής να αξιολογείται ΑΝΩΝΥΜΑ από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου του και οι αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών να πηγαίνουν απευθείας στους κριτές του. Εκεί να σας δω πως θα αλλάξουν οι κακές συμπεριφορές ορισμένων…
Μιλάμε για τα αυτονόητα δηλ που θα γίνονταν σε κάθε εκπαιδευτικό φορέα στον ιδιωτικό τομέα (κυρίως στο εξωτερικό γιατι εδώ εχουμε και αλλες παθογένειες) ώστε να πάει καλά ενα σχολείο προς οφελος των μαθητών του. Το σχολείο είναι για τους μαθητές όχι για τους εκπαιδευτικούς και οφείλουμε ως πολιτεία να παρέχει υψηλου επιπέδου μόρφωση δωρεάν σε όλους.
Στην Μεγάλη Βρετανια οι διευθυντές φτάνουν να έχουν αμοιβες 100.000 λιρών το χρόνο και ανω και οι θέσεις είναι ανταγωνιστικές. Φυσικά παιρνουν τους καλύτερους διευθυντές με τις καλύτερες σπουδές και οι θέσεις ελκύουν και υψηλών προσόντων εκπαιδευτικούς. Γνωρίζω φίλους που παραιτήθηκαν από θέσεις στον ιδιωτικό τομέα για να πανε στην δημόσια εκπαιδευση λόγω αποδοχών και ευκαιριών εξέλιξης!!
Στην χώρα μας οσοι λαμβάνουν τις αποφάσεις πηγαίνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία όπου οι διευθυντές είναι υψηλών προσόντων, οι εκπαιδευτικοι αξιολογουνται διαρκως και έχουν υψηλά προσόντα ή πηγαίνουν τα παιδιά τους στα πρότυπα σχολεία οπου το επίπεδο των μαθητών είναι υψηλό.
Γιατί λοιπον να νοιαστούν για τα παιδιά όσων δεν μπορούν να πληρώσουν τα πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία και την πανάκριβη φροντιστηριακή εκπαίδευση;
Ο κομματισμός και η αναξιοκρατία έχει υψηλό τίμημα.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Τίνα Νάντσου

Τίνα υπάρχουν εξαιρετικοί διευθυντές Γυμναστές, Θεολόγοι και άλλοι από τον χώρο των «δευτερευόντων» , όπως λέγαμε παλιά, μαθημάτων. Όπως και εντυπωσιακά ανίκανοι διευθυντές που είναι Φυσικοί με μεταπτυχιακά και δημοσιεύσεις.

Ο διευθυντής πρέπει να είναι υγιής προσωπικότητα, με αυτογνωσία, εργατικός, ψύχραιμος, ταχύς στις ενέργειές του, ηθικός. Δεν πρέπει να είναι συμφεροντολόγος και αριβίστας.
Αυτά όλα σταθμίζονται δύσκολα. Οι δημοσιεύσεις και η επιστημονική επάρκεια ας προστεθούν στα προσόντα του, όμως δεν είναι τα σοβαρότερα.
Δεδομένου ότι ουδέποτε επεδίωξα θέση πλην αυτής του απλού διδάσκοντος, ας εκληφθούν όσα λέω ως μη προερχόμενα από κάποια πικρία προσωπική.

Υ.Γ.
Πήραμε ήδη μια γεύση του πως θα εξελιχθεί η αξιολόγηση των συναδέλφων, απλών και υποψηφίων για κάποια θέση. Πήραμε μια γεύση του τι σημαίνει «κυνήγι προσόντων», σοβαροί ιστόχωροι, συγγραφικό έργο, δημοσιεύσεις.

Τίνα Νάντσου
22/04/2023 12:40 ΜΜ

Λυπαμαι Γιαννη αλλα ενας θεολόγος δεν μπορει να λαμβάνει αποφάσεις για την διδασκαλία της φυσικής. Μου φαίνεται τροματικό αληθεια.
Σε σχέση με τα προσοντα ας μπουν μόνον τα αυστηρά ακαδημαικά προσοντα δηλ πτυχια και επιστημονικές δημοσιευσεις scopus οποτε πιστεψε με λιγοι θα τα διαθέτουν και θα παψει αυτο που λες το κυνηγι προσοντων χωρις ουσια.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Τίνα Νάντσου

Ο Διευθυντής δεν λαμβάνει αποφάσεις για τη διδασκαλία της Φυσικής, της Άλγεβρας κ.λ.π. Κάνει άλλη σοβαρή δουλειά.
Οι δημοσιεύσεις σκόπους είναι προσόντα αλλά:

  1. Δεν σε κάνουν καλό διευθυντή. Για να το πω απλά, δικαιούμαι να εκτοπίσω τον προπονητή της τοπικής ομάδας μπάσκετ εμφανίζοντας δημοσιεύσεις (σε έγκυρα περιοδικά) με θέμα την Φυσική του Αθλητισμού των ρίψεων;
  2. Μόνο σκόπους; Ο Διονύσης έχει κάποιες χιλιάδες ποιοτικές αναρτήσεις αλλά στο υλικονέτ. Ένας κάνει τρεις δημοσιεύσεις σε σοβαρό χώρο σχετικές με τη διερευνητική μάθηση. Θεωρώ την προσφορά του Διονύση μεγαλύτερη.
  3. Σε κάθε περίπτωση, όποια προσφορά και αν αναδειχθεί ως μεγαλύτερη, άλλα προσόντα πρέπει να έχει ένας διευθυντής. Ένας αριβίστας, μνησίκακος, ανίκανος, κομπλεξικός και άλλων πολλών προσόντων, μπορεί να διαθέτει δημοσιεύσεις.
Τίνα Νάντσου
25/04/2023 10:28 ΜΜ

Γιάννη ωραία όσα λες αλλα στο επι της ουσίας πως θα γινει η επιλογή;
Γιατί η επιλογή φέτος έγινε με κομματικά κριτήρια. Οι συνεντεύξεις σε πολλές περιπτώσεις ήταν μιλημένες και μπηκαν κομματικά στελέχη της ΝΔ.
Δες τι λεει η φιλοκυβερνητική Καθημερινή για τις συνεντεύξεις των διευθυντών:
” “Υποτίθεται ότι έχουμε πια ένα ψηφιακό υπερκράτος, χάρη στο οποίο γλιτώνουμε χρόνο, χώρο, χρήμα. Αρχεία, πάντως, δεν έχουμε. Ούτε αξιολόγηση. Ξέρουμε με ποια θλιβερά κριτήρια επιλέγονται οι διοικητές των νοσοκομείων. Εσχάτως μάθαμε και πώς επιλέγονται οι διευθυντές σχολείων. Αξιοκρατικά… Μετράνε, βέβαια, τα πτυχία και η εμπειρία, αλλά το παν είναι η συνέντευξη. Αν εκεί πάρεις είκοσι, θα σκαρφαλώσεις στην κορυφή. Πώς; Απαντώντας σωστά σε ερωτήσεις του τύπου «τις ο άριστος πρωθυπουργός στη μεταπολίτευση». Διαβασμένοι οι της κυβερνητικής ΔΑΚΕ, αρίστευσαν. Ενας μάλιστα πήρε 20,74 μονάδες με άριστα το 20. Κι ένας άλλος 21,13… Λογικό. Αφού το σύμπαν διαστέλλεται αενάως, πώς να μη διασταλεί και το 20;””
περισσότερα…

Τελευταία διόρθωση7 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Τίνα Νάντσου

Τίνα δεν ξέρω πως θα γίνει επιλογή.
Δεν είναι το μόνο που δεν ξέρω άλλωστε.
Ξέρω τι προσόντα θέλω να έχει ένας διευθυντής σχολείου. Μπορώ να κρίνω από άτομα που γνωρίζω ποιος έχει ικανότητες για διευθυντής και ποιος όχι.
Ας πούμε ότι εγώ καταλαβαίνω πως δεν θα ήμουν καλός διευθυντής. Διδάσκων υπήρξα και όχι διευθύνων.
Πρόταση επιλογής δεν έχω. Όμως καταλαβαίνω αν μια πρόταση επιλογής στέκει ή όχι. Αυτή με τις δημοσιεύσεις δεν στέκει.

Τίνα Νάντσου
26/04/2023 8:02 ΠΜ

O ΑΣΕΠ είναι η λύση Γιάννη. Ανεξάρτητος οργανισμός, καταθέτεις τα πτυχία και τις περαγμηνές σου- μέσα σε αυτές τις περγμαμηνές είναι και τα paper scpus- γιατί αυτά δεν μπορείς να τα αγοράσεις, μετρούν διεθνώς και δείχνουν πράγματι υψηλό επίπεδο είναι σαν να έχεις ένα πτυχίο επιπλέον. Τα σεμινάρια τύπου κβαντικός μέντορας δεν μπορουν να μετρούν ως προσόν, για αυτό άνθησε και η βιομηχανία σεμιναρίων και συνεδρίων της πλάκας. Μεσω αυτών κάποιο εξυπνοι τσιμπάνε την σειρά άλλων που μόχθησαν να κάνουν σπουδές.
Φυσικά αυτά τα πτυχια και οι περγαμηνές μετρούν διεθνώς, εκεί εξω τοποθετουν τους καλύτερους ως διευθυντές και όχι όσους θελουν να συμπληρώσουν το ωράριό τους ή είναι κομματικά στελέχη.
ΥΓ Οι καθηγητές Θρησκευτικών φυσικά και πρέπει να είναι διευθυντές στα Εκκλησιαστικά σχολεία όπως και οι γυμναστές στα αθλητικά σχολεία (που καταργήθηκαν).
Η συζήτησή μας είναι γραφική γιατί πίστεψέ ουδείς νοιαζεται για την δημοσια εκπαίδευση. Οι άρχουσα τάξη πάει τα παιδιά της στα ιδιωτικά σχολεία.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Τίνα Νάντσου

Καλημέρα Τίνα.
Οι δημοσιεύσεις σε έγκυρα περιοδικά δείχνουν γνώση καλή ενός αντικειμένου. Αποτελούν ένα προσόν για ακαδημαϊκή θέση. Ας πούμε αυτή του λέκτορα. Αρκούν από μόνες τους για να πιστοποιήσουν ότι κάποιος θα είναι καλός διευθυντής;
Πόσα ανεπαρκή άτομα έχουμε γνωρίσει στα Πανεπιστήμια;
Και δημοσιεύσεις είχαν και βαριά χαρτιά, όμως θα κατέστρεφαν οιοδήποτε σχολείο είχε την ατυχία να τους υποστεί.
Πόσους συναδέλφους με πολλά τυπικά προσόντα που γυαλίζει το μάτι τους έχουμε γνωρίσει;

Οι Θεολόγοι και οι Γυμναστές είναι ισότιμοι με εμάς. Είναι το ίδιο καλοί ή κακοί με εμάς. Η λογική τέτοιων διαχωρισμών θα οδηγήσει σε ακρότητες.
Γιατί να μην πουν οι Φιλόλογοι ότι μόνο αυτοί πρέπει να γίνονται διευθυντές, μια και (πιστεύουν ότι) έχουν καλλιέργεια που εμείς των θετικών μαθημάτων στερούμαστε;

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
22/04/2023 2:58 ΜΜ

Συγχαρητήρια Βασίλη για την επανεκλογή σου.
Έχω βέβαια την αίσθηση ότι ο θεσμικός -κατά νόμο-  ρόλος του διευθυντή από δω και εμπρός αλλάζει ποιοτικά,  θα δούμε.

Λέει ο Γιάννης.
«Ο διευθυντής πρέπει να είναι υγιής προσωπικότητα, με αυτογνωσία, εργατικός, ψύχραιμος, ταχύς στις ενέργειές του, ηθικός. Δεν πρέπει να είναι συμφεροντολόγος και αριβίστας.
Αυτά όλα σταθμίζονται δύσκολα.»

Συμφωνώ με τα πρώτα, διαφωνώ με το τελευταίο.
Φυσικά σε κάθε σύλλογο αλλά και σε κάθε περιοχή, όλοι ξέρουν ποιος ή ποιοι συνάδελφοι έχουν όλα ή τα πιο πολλά από τα παραπάνω προσόντα. Επίσης οι διοικούντες- πιστέψτε με- ξέρουν ή θα μπορούσαν να ξέρουν.
Απλά ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, άλλα είναι τα κριτήριά τους και το ξέρουμε όλοι.

Αξιοκρατία =το πιο πετυχημένο ανέκδοτο ή το καλλίτερο εργαλείο για την πλήρη επικράτηση της αναξιοκρατίας.

Γεώργιος Βουμβάκης

Συγχαρητήρια Βασίλη για την επανεκλογή σου από έναν απερχόμενο διευθυντή λόγω ορίου ηλικίας μετά από 14ετη υπηρεσία ως διευθυντής και συνολικά 39 έτη υπηρεσίας. Συμφωνώ με όσα λες! Παρ ότι όπως λέει ο Γιάννης υπάρχουν αξιόλογοι διευθυντές, το σύστημα επιλογής έχει για μένα προβλήματα. Ένα είναι η αύξηση των μορίων της συνέντευξης από τα 8 το 2017 στα 20 φέτος. Αυτό επιτρέπει, και το εκμεταλλεύτηκαν σε κάποιες διευθύνσεις ,οχι όλες, για να προωθήσουν και επιλέξουν τους “δικούς τους” με κομματικά και όχι αξιοκρατικά κριτήρια! Αδικωντας κατάφωρα κάποιους ” μη αρεστούς” υποψηφίους. Για μένα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα έργα και οι ημέρες όσων υπηρέτησαν ως διευθυντές, που θα δεχτώ ότι σηκώνει συζήτηση για το πώς θα γίνει αυτό κατά τρόπο κατά το δυνατόν αντικειμενικό, με θετικό ή αρνητικό πρόσημο. Χρήσιμο είναι κατά τη γνώμη μου και το να υπάρχει γραπτή αξιολόγηση τύπου ΑΣΕΠ για το πώς θα αντιμετώπιζε δικαιολογώντας ο διευθυντής μια δύσκολη κατάσταση για να αποκαλυφθεί η συγκρότηση της σκέψης του και ο τρόπος που θα ενεργήσει και να μην γνωρίζει ο αξιολογητής ποιον αξιολογεί για ευνόητους λόγους. Η γνώμη του συλλόγου επίσης καλό είναι να λαμβάνεται υπόψη κυρίως στις περιπτώσεις που υπάρχει σχεδόν καθολικά αρνητική απόφαση, γιατί θεμέλιο της λειτουργίας του σχολείου ή σχετικού φορέα είναι η αρμονική συνεργασία των μελών του. Αυτά γιατί αρκετά μακριγορησα…

Τελευταία διόρθωση7 μήνες πριν από Γεώργιος Βουμβάκης
Γρηγόρης Καρίμαλης

“Αξιοκρατία =το πιο πετυχημένο ανέκδοτο ή το καλλίτερο εργαλείο για την πλήρη επικράτηση της αναξιοκρατίας.” Προσυπογράφω και με τα δύο μου χέρια κ Αλεβίζο