Προσομοίωση στη Φυσική Προσανατολισμού

ΘΕΜΑ Γ

Ο αγωγός ΑΓ, έχει μήκος l=(ΑΓ)=1m, μάζα m=2kg και αντίσταση R=4Ω. Ο αγωγός κινείται σε οριζόντιο επίπεδο χωρίς τριβές με ταχύτητα μέτρου υ=2m/s, με φορά προς τα δεξιά.  Ο αγωγός ΑΓ βρίσκεται σε επαφή με δύο ευθύγραμμους παράλληλους αγωγούς x΄x και y΄y, οι οποίοι δεν παρουσιάζουν αντίσταση και απέχουν , ενώ στα άκρα τους x΄και y΄ συνδέεται ένα ιδανικό πηνίο, με συντελεστή αυτεπαγωγής L=0,2Η. Το σύστημα βρίσκεται μέσα σε ένα κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β=1Τ, με δυναμικές γραμμές που έχουν φορά όπως στο σχήμα. Αρχικά ο διακόπτης (δ) είναι ανοικτός.

 Γ1. Να αιτιολογήσετε για ποιο λόγο αναπτύσσεται ομογενές ηλεκτρικό πεδίο κατά μήκος του αγωγού και να υπολογίσετε το μέτρο της έντασης Ε

Κάποια στιγμή που θεωρούμε t=0, κλείνουμε το διακόπτη (δ) ενώ ασκώντας κατάλληλη δύναμη F=f(t) διατηρούμε την ταχύτητα του αγωγού σταθερή και ίση με υ=2m/s.

Γ2. Να υπολογίσετε το ρυθμό μεταβολής της έντασης του ρεύματος  αμέσως μετά το κλείσιμο του διακόπτη.

Διαγώνισμα Προσομοίωσης

Τυπολόγιο

Απαντήσεις

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
27 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Πρόδρομος Κορκίζογλου

Καλησπέρα Θοδωρή.
Μου άρεσε το διαγώνισμά σου, αρκετά απαιτητικό, ξεχωρίζει την ήρα από το στάρι!
Όποιος υποψήφιος γράψει πάνω από 80% θα διαπρέψει στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Ιδιαίτερα μου άρεσαν τα Β4, Γ και Δ.
Να είσαι καλά.

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θοδωρή.
Τα Α πολύ καλά (στις απαντήσεις για το Α4 αν καλά θωρώ ορθή είναι η β και όχι η α)
Τα Β μ’ άρεσαν όλα με το Β1 ιδιαίτερα.
Το Γ το είδα κλασσικό με κλασικά ερωτήματα, χωρίς να το κατηγορώ εννοείται ίσα-ίσα.
Το Δ σαν κβαντικό νέο γέννημα ,στρωτό σχετικά το είδα, με το καταληκτικό να δίνει ακβάντιστη αβάντα, τουλάχιστον 6-1=5 μορίων, έστω και αν η Pe δεν έχει βρεθεί ορθά.
Μα στο τυπολόγιο τωώωωσα πράγματα και να μην υπάρχουν τα όρια των ακτινοβολιών; Εσύ βέβαια έδωσες αποκλείοντας ,ως όφειλες λόγω αλληλοεπικάλυψης Χ και γ .
Γενικά πολύ καλό με θέματα που δεν φοβίζουν νομίζω
Καλή επιτυχία
Συγχαρητήρια για το μαθητή σας που προκρίθηκε για την Ολυμπιάδα!

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Παντελεήμων Παπαδάκης
Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Μπράβο στον Οδυσσέα και στα άλλα παιδιά εννοείται και καλή συνέχεια να έχουν εντός και εκτός.
Εγώ ούτε που έδωσα σημασία πέραν τη εξίσωσης που την υπέθεσα εν κενό μάλιστα και το c το πήρα από τον πίνακα!.
”Παιδιά διαβάζουμε την εκφώνηση, μια κι άλλη μια και σημασία δίνουμε στην κάθε λέξη …έλεγε ο δάσκαλος”
Ευχαριστώ Θοδωρή

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Ωραία πρόταση Θοδωρή. Συμφωνώ με Πρόδρομο για Β4, Γ και Δ. Μια ερώτηση για το τυπολόγιο: Το g πλέον θα είναι 9,8; Γιατί δίνονται οι τριγωνομετρικοί των 37 και 53 μοιρών; Έχω την αίσθηση ότι το τυπολόγιο αναστάτωση θα φέρει.

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Θοδωρή, καλησπέρα.

Νομίζω ότι είναι ένα διαγώνισμα αρκετά προσεγμένο (διατυπώσεις, σαφήνεια, σχήματα, υπογραμμίσεις για περισσότερη προσοχή στα λεπτά σημεία, κλπ). Ίσως, το τρίωρο να μην είναι επαρκές.

Το Α4 το συναντούσαμε αρκετές φορές παλιότερα στις εξετάσεις όταν διδασκόντουσαν τα ΗΜΚ.

Στο Β4 το μικρότερο ύψος παραπέμπει στο μικρότερο χρόνο για να συμβεί. Προφανώς το συσσωμάτωμα πρέπει να ανέρχεται, αφού το ίδιο ακινητοποιείται, ενώ το σώμα αμέσως μετά κινείται προς τα πάνω.

Το Δ πολύ καλό αφού δίνεις και τις κατάλληλες διευκολύνσεις για τους υπολογισμούς. Ένα ερώτημα στο Δ4 (όχι επιπλέον για να μην το φορτώσουμε κι άλλο) θα ήταν το μαγνητικό πεδίο να είχε την κατεύθυνση του ΟΣ.

Να είσαι καλά (και συγχαρητήρια για το μαθητή σου)

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Θοδωρή τόλμησες Δ΄θέμα σε Κβαντομηχανική! Αν γίνει κάτι τέτοιο στις Πανελλαδικές, λίγοι θα το έχουν υποθέσει. Το έστησες όμως πολύ φιλικά στο μαθητή, φροντίζοντας να του μειώσεις τη δυσκολία στις πράξεις, που όπως ξέρουμε δεν είναι το φόρτε των σύγχρονων μαθητών.
Το Γ΄θέμα κάνει ωραίο συνδιασμό κινητικής ΗΕΔ με ΗΕΔ αυτεπαγωγής.
Για να είμαστε όμως ακριβείς πρέπει να πούμε ότι η ισχύς του πηνίου είναι |PL| = 0,25J/s, τη στιγμή που di/dt = 5A/s. Αλγεβρικά PL = -0,25J/s, αφού το πηνίο αφαιρεί ενέργεια από το ηλεκτρικό ρεύμα και την μετατρέπει σε ενέργεια μαγνητικού πεδίου.
Είχα κάνει αναλυτική μελέτη στην ανάρτηση
Όταν μεγιστοποιείται η ισχύς στο πηνίο
Τα πρόσημα, επειδή προκύπτουν από το 2ο κανόνα Kirchhoff, δείχνουν τι κερδίζει ή χάνει το ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διέλευσή του από τα δίπολα του κυκλώματος.
Πολύ καλό το Α1, αφού απαιτεί σωστή κατανόηση του δοσμένου σχήματος. Σκέφτομαι πόσο χρόνο θέλει να φτιαχτεί αυτό το θέμα, για να απαντήσει ο μαθητής με ένα γράμμα…
Να είσαι καλά!

Διονύσης Μάργαρης
29/04/2023 8:39 ΠΜ

Καλημέρα Θοδωρή και καλό ΣΚ.
Εσείς οι “διαβαστεροί” δημόσιοι υπάλληλοι τελικά μπορείτε να κάνετε και πολύ καλό έργο!!! Δεν μένετε μόνο στα διαβάσματά σας!!!!
Συγχαρητήρια για τα θέματα και σε ευχαριστώ που τα μοιράστηκες μαζί μας.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλημερα. Τωρα τσιγκλάς και θιγεις τα ιδια θεματα τα οποια ειναι ασχετα με την αναρτηση.Δινεις αφορμη για να συνεχιστει η συζητηση περι αξιοκρατιας, αξιολογησεως ,επαρκειας καθηγητων,Δημοσιου,Ιδιωτικων,κλπ ποιος θα μας κρινει, ποιος θα μενει, ποιος θα παιρνει λουκουμι επειδη ειναι καλος,κλπ. 🙂 Πρεπει τωρα να συνεχισουμε να απανταμε και οταν μαζευτουν τρεις σελιδες σχολιων να τα παμε σε αλλη αναρτηση με τιτλο Προσομοιωση Νο2?

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Διονύση και Θοδωρή καλημέρα.

Αξιολόγηση, το καλύτερο ανέκδοτο.

Σχετικά νέα συνάδελφος (φιλόλογος) στο ίδιο με μένα σχολείο, αποσπασμένη επί 3-4 χρόνια σε κάποιο κέντρο προσφύγων στην πρωτεύουσα του νομού (δεν ξέρω αν πήγαινε καν), με διασυνδέσεις κάθε χρόνο με τα ERASMUS ++ (expert), διευθύντρια σε λύκειο διπλανού χωριού (και νομαρχίας) από τον Ιούλιο 23. Ήταν άριστη.

Τα συμπεράσματα δικά σας