ΘΕΜΑ Γ
Ο αγωγός ΑΓ, έχει μήκος l=(ΑΓ)=1m, μάζα m=2kg και αντίσταση R=4Ω. Ο αγωγός κινείται σε οριζόντιο επίπεδο χωρίς τριβές με ταχύτητα μέτρου υ=2m/s, με φορά προς τα δεξιά. Ο αγωγός ΑΓ βρίσκεται σε επαφή με δύο ευθύγραμμους παράλληλους αγωγούς x΄x και y΄y, οι οποίοι δεν παρουσιάζουν αντίσταση και απέχουν , ενώ στα άκρα τους x΄και y΄ συνδέεται ένα ιδανικό πηνίο, με συντελεστή αυτεπαγωγής L=0,2Η. Το σύστημα βρίσκεται μέσα σε ένα κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β=1Τ, με δυναμικές γραμμές που έχουν φορά όπως στο σχήμα. Αρχικά ο διακόπτης (δ) είναι ανοικτός.
Γ1. Να αιτιολογήσετε για ποιο λόγο αναπτύσσεται ομογενές ηλεκτρικό πεδίο κατά μήκος του αγωγού και να υπολογίσετε το μέτρο της έντασης Ε
Κάποια στιγμή που θεωρούμε t=0, κλείνουμε το διακόπτη (δ) ενώ ασκώντας κατάλληλη δύναμη F=f(t) διατηρούμε την ταχύτητα του αγωγού σταθερή και ίση με υ=2m/s.
Γ2. Να υπολογίσετε το ρυθμό μεταβολής της έντασης του ρεύματος αμέσως μετά το κλείσιμο του διακόπτη.
Καλησπέρα Θοδωρή.
Μου άρεσε το διαγώνισμά σου, αρκετά απαιτητικό, ξεχωρίζει την ήρα από το στάρι!
Όποιος υποψήφιος γράψει πάνω από 80% θα διαπρέψει στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Ιδιαίτερα μου άρεσαν τα Β4, Γ και Δ.
Να είσαι καλά.
Ευχαριστούμε Πρόδρομε, προσπαθήσαμε να προσαρμόσουμε την εξέταση
στα νέα δεδομένα. Αν το πετύχαμε θα φανεί και από τις κριτικές των συναδέλφων
Καλησπέρα Θοδωρή.
Τα Α πολύ καλά (στις απαντήσεις για το Α4 αν καλά θωρώ ορθή είναι η β και όχι η α)
Τα Β μ’ άρεσαν όλα με το Β1 ιδιαίτερα.
Το Γ το είδα κλασσικό με κλασικά ερωτήματα, χωρίς να το κατηγορώ εννοείται ίσα-ίσα.
Το Δ σαν κβαντικό νέο γέννημα ,στρωτό σχετικά το είδα, με το καταληκτικό να δίνει ακβάντιστη αβάντα, τουλάχιστον 6-1=5 μορίων, έστω και αν η Pe δεν έχει βρεθεί ορθά.
Μα στο τυπολόγιο τωώωωσα πράγματα και να μην υπάρχουν τα όρια των ακτινοβολιών; Εσύ βέβαια έδωσες αποκλείοντας ,ως όφειλες λόγω αλληλοεπικάλυψης Χ και γ .
Γενικά πολύ καλό με θέματα που δεν φοβίζουν νομίζω
Καλή επιτυχία
Συγχαρητήρια για το μαθητή σας που προκρίθηκε για την Ολυμπιάδα!
Ευχαριστούμε Παντελή, αυτή νομίζω πρέπει να είναι η νέα λογική εξέτασης.
Τα Β1, Β2, Β3 τα “δανειστήκαμε” από την ΤΘΔΔ αφού προσομοιάζουν
σε θέματα από το σχολικό.
Στο Α4 το Η/Μ κύμα “διαδίδεται σε υλικό μέσο διάφορο του αέρα”,
οπότε η ταχύτητα διάδοσης προκύπτει υ=λf=2*10^8 m/s E(max)/B(max)=υ
οπότε δεκτή είναι η (α)
Ο Οδυσσέας είναι μαθητής τμήματος υγείας, με εξαιρετικές γνώσεις στα μαθηματικά,
ο οποίος αγαπά τη φυσική και την αστρονομία, κυρίως όμως αγαπά να διαβάζει
και να μην μένει σε επιφανειακές γνώσεις. Άξιζε αυτή τη διάκριση απόλυτα.
Ευχαριστούμε για τις ευχές.
Μπράβο στον Οδυσσέα και στα άλλα παιδιά εννοείται και καλή συνέχεια να έχουν εντός και εκτός.
Εγώ ούτε που έδωσα σημασία πέραν τη εξίσωσης που την υπέθεσα εν κενό μάλιστα και το c το πήρα από τον πίνακα!.
”Παιδιά διαβάζουμε την εκφώνηση, μια κι άλλη μια και σημασία δίνουμε στην κάθε λέξη …έλεγε ο δάσκαλος”
Ευχαριστώ Θοδωρή
Ωραία πρόταση Θοδωρή. Συμφωνώ με Πρόδρομο για Β4, Γ και Δ. Μια ερώτηση για το τυπολόγιο: Το g πλέον θα είναι 9,8; Γιατί δίνονται οι τριγωνομετρικοί των 37 και 53 μοιρών; Έχω την αίσθηση ότι το τυπολόγιο αναστάτωση θα φέρει.
Ευχαριστούμε Αποστόλη, δεν γνωρίζω κάτι περισσότερο για το τυπολόγιο.
Δώσαμε αυτό που έχει σταλεί στις οδηγίες διδασκαλίας του ΙΕΠ.
Πιθανά να τροποποιηθεί για τις πανελλαδικές.
Συγκρίνοντας με το τυπολόγιο που δόθηκε στη 2η φάση του Αριστοτέλη, υπάρχουν
κάποια που έχουν συμπληρωθεί.
π.χ προστέθηκαν οι σχέσεις της κεντρικής-ελαστικής όταν κινούνται και τα δύο σώματα πριν την κρούση, όπως και η επαγωγική ΗΕΔ λόγω περιστροφικής κίνησης
γύρω από άξονα που διέρχεται από το άκρο, οι συνθήκες ενισχυτικής και αποσβεστικής συμβολής, όπως και οι θέσεις κοιλιών, δεσμών στο στάσιμο, η ακτίνα και η περίοδος στην οκκ σε ομογενές μαγνητικό πεδίο, λόγοι διαδοχικών μέγιστων απομακρύνσεων στη φθίνουσα….
Το τυπολόγιο μπορεί να βοηθήσει σε κάποιες περιπτώσεις (αντίσταση κυλινδρικού αγωγού σε σχέση με γεωμετρικά χαρακτηριστικά, Νόμος Β-S, μέτρα εντάσεων ΜΠ ρευματοφόρων αγωγών) μπορεί και να μπερδέψει αν δεν υπάρχει καλή κατανόηση των δεδομένων….
Τι εννοώ…. η ενέργεια φωτονίου ως Ε=hc/λ δεν δίνεται …
Δίνεται όμως το γινόμενο hc σε 4 διαφορετικές τιμές….
Αν ο μαθητής δεν έχει καταλάβει από πριν, αποκλείεται την ώρα της εξέτασης να έχει την ψυχραιμία να πάρει την κατάλληλη τιμή….
Το πιο πιθανό είναι να κάνει αυτό που έχει ακούσει πολλές φορές, πως αντικαθιστούμε με τιμές μεγεθών στο SI, οπότε θα πάρει h=6,63*10^(-34)Js και ξεχωριστά c=3*10^8 m/s και θα χάσει πολύτιμο χρόνο….
Θοδωρή, καλησπέρα.
Νομίζω ότι είναι ένα διαγώνισμα αρκετά προσεγμένο (διατυπώσεις, σαφήνεια, σχήματα, υπογραμμίσεις για περισσότερη προσοχή στα λεπτά σημεία, κλπ). Ίσως, το τρίωρο να μην είναι επαρκές.
Το Α4 το συναντούσαμε αρκετές φορές παλιότερα στις εξετάσεις όταν διδασκόντουσαν τα ΗΜΚ.
Στο Β4 το μικρότερο ύψος παραπέμπει στο μικρότερο χρόνο για να συμβεί. Προφανώς το συσσωμάτωμα πρέπει να ανέρχεται, αφού το ίδιο ακινητοποιείται, ενώ το σώμα αμέσως μετά κινείται προς τα πάνω.
Το Δ πολύ καλό αφού δίνεις και τις κατάλληλες διευκολύνσεις για τους υπολογισμούς. Ένα ερώτημα στο Δ4 (όχι επιπλέον για να μην το φορτώσουμε κι άλλο) θα ήταν το μαγνητικό πεδίο να είχε την κατεύθυνση του ΟΣ.
Να είσαι καλά (και συγχαρητήρια για το μαθητή σου)
Ντίνο ευχαριστούμε, προσωπικά περίμενα τη γνώμη σου.
Ναι στο Δ4 θα μπορούσε η ένταση Β του ομογενούς ΜΠ να είχε την κατεύθυνση του ΟΣ και το ηλεκτρόνιο να εκτελούσε ελικοειδή κίνηση, ζητώντας την ελάχιστη τιμή
του μέτρου της έντασης ώστε να πετύχει το στόχο (μία εκδοχή).
Νομίζω πως θα δυσκόλευε περισσότερο όποιον δεν το είχε συναντήσει (δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή η 3D ελικοειδής κίνηση) ή θα ήταν απάντηση “κονσέρβα” για κάποιον που το είχε διδαχτεί (βήμα έλικας=ΟΣ) χωρίς να γίνεται αντιληπτό από εμάς
αν πραγματικά το έχει καταλάβει…
Θέλω να πιστεύω πως το Δ4 τελικά δεν ήταν ερώτημα γεωμετρίας με περιτύλιγμα φυσικής…. λεπτή η διαχωριστική γραμμή….
Θέλει πολύ προσοχή να επιχειρήσεις να συνδυάσεις άσκηση στη νέα ύλη με κάτι πιο “κλασικό”….. Αλλάξαμε τα αριθμητικά δεδομένα αρκετές φορές μέχρι να καταλήξουμε…. η κίνηση ματ ήταν να δοθεί το λc=3pm, δλδ 25% πάνω από την πραγματική τιμή, αλλά δεν γινόταν αλλιώς….. με λc=2,4pm έπρεπε να πάμε σε προσέγγιση 2ου δεκαδικού με μεγαλύτερη δυσκολία στις πράξεις
Θοδωρή τόλμησες Δ΄θέμα σε Κβαντομηχανική! Αν γίνει κάτι τέτοιο στις Πανελλαδικές, λίγοι θα το έχουν υποθέσει. Το έστησες όμως πολύ φιλικά στο μαθητή, φροντίζοντας να του μειώσεις τη δυσκολία στις πράξεις, που όπως ξέρουμε δεν είναι το φόρτε των σύγχρονων μαθητών.
Το Γ΄θέμα κάνει ωραίο συνδιασμό κινητικής ΗΕΔ με ΗΕΔ αυτεπαγωγής.
Για να είμαστε όμως ακριβείς πρέπει να πούμε ότι η ισχύς του πηνίου είναι |PL| = 0,25J/s, τη στιγμή που di/dt = 5A/s. Αλγεβρικά PL = -0,25J/s, αφού το πηνίο αφαιρεί ενέργεια από το ηλεκτρικό ρεύμα και την μετατρέπει σε ενέργεια μαγνητικού πεδίου.
Είχα κάνει αναλυτική μελέτη στην ανάρτηση
Όταν μεγιστοποιείται η ισχύς στο πηνίο
Τα πρόσημα, επειδή προκύπτουν από το 2ο κανόνα Kirchhoff, δείχνουν τι κερδίζει ή χάνει το ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διέλευσή του από τα δίπολα του κυκλώματος.
Πολύ καλό το Α1, αφού απαιτεί σωστή κατανόηση του δοσμένου σχήματος. Σκέφτομαι πόσο χρόνο θέλει να φτιαχτεί αυτό το θέμα, για να απαντήσει ο μαθητής με ένα γράμμα…
Να είσαι καλά!
Ευχαριστούμε Ανδρέα, τα θέματα δε στοχεύουν ούτε να “πιάσουν” τα
θέματα των πανελλαδικών, ούτε να “τρομάξουν” μαθητές…
Στοχεύουν να προετοιμάσουν – προϊδεάσουν τους μαθητές του σχολείου μας
και για άλλες εναλλακτικές…..και καλό θα ήταν να τα δουν και άλλα παιδιά….
Εμείς οι “διαβαστεροί” δημόσιοι υπάλληλοι έχουμε και κοινωνικές ευαισθησίες
Τα νούμερα στο θέμα Δ τα “φρόντισε” ο Νίκος ο Δελής και δική του ιδέα ήταν
η τιμή λc=3pm που διευκόλυνε αφάνταστα…..
Στο Γ4 ζητάμε το ρυθμό αποθήκευσης ενέργειας στο ΜΠ του πηνίου, άρα
δεν τίθεται θέμα αρνητικού προσήμου εκτιμώ….
Το Α1 υπάρχει στην ΤΘΔΔ, “έκλεψα” το σχήμα….. η λογική υπάρχει στις οδηγίες
του ΙΕΠ, όπου η συμβολή προσεγγίζεται ποιοτικά….
Καλημέρα Θοδωρή και καλό ΣΚ.
Εσείς οι “διαβαστεροί” δημόσιοι υπάλληλοι τελικά μπορείτε να κάνετε και πολύ καλό έργο!!! Δεν μένετε μόνο στα διαβάσματά σας!!!!
Συγχαρητήρια για τα θέματα και σε ευχαριστώ που τα μοιράστηκες μαζί μας.
Καλημέρα Διονύση, προσπαθούμε να συνεχίσουμε την παράδοση που κληρονομήσαμε από τους προκατόχους μας, τωρινούς συνταξιούχους δημόσιους υπάλληλους.
Αν το πετύχουμε, θα το κρίνουν πρώτα οι μαθητές μας και μετά όσοι “κουνάνε το δάκτυλο” της αξιολόγησης
Διονύση και Θοδωρή καλημέρα.
Αξιολόγηση, το καλύτερο ανέκδοτο.
Σχετικά νέα συνάδελφος (φιλόλογος) στο ίδιο με μένα σχολείο, αποσπασμένη επί 3-4 χρόνια σε κάποιο κέντρο προσφύγων στην πρωτεύουσα του νομού (δεν ξέρω αν πήγαινε καν), με διασυνδέσεις κάθε χρόνο με τα ERASMUS ++ (expert), διευθύντρια σε λύκειο διπλανού χωριού (και νομαρχίας) από τον Ιούλιο 23. Ήταν άριστη.
Τα συμπεράσματα δικά σας
Καλημερα. Τωρα τσιγκλάς και θιγεις τα ιδια θεματα τα οποια ειναι ασχετα με την αναρτηση.Δινεις αφορμη για να συνεχιστει η συζητηση περι αξιοκρατιας, αξιολογησεως ,επαρκειας καθηγητων,Δημοσιου,Ιδιωτικων,κλπ ποιος θα μας κρινει, ποιος θα μενει, ποιος θα παιρνει λουκουμι επειδη ειναι καλος,κλπ. 🙂 Πρεπει τωρα να συνεχισουμε να απανταμε και οταν μαζευτουν τρεις σελιδες σχολιων να τα παμε σε αλλη αναρτηση με τιτλο Προσομοιωση Νο2?
Καλημέρα Θοδωρή
Νομίζω ότι είναι ένα διαγώνισμα αρκετά απαιτητικό χωρίς όμως εξτρεμισμούς.
Τα θέματα διατυπωμένα με πολύ προσοχή και σαφήνεια.
Εσύ κατάφερες να δώσεις ένα Δ θέμα από κβαντομηχανική αποφεύγοντας λάθη και ασάφειες. Όμως θεωρώ πολύ παρακινδυνευμένο να το τολμήσουν στις πανελλαδικές.
Καλή συνέχεια στον αγώνα σας μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Γεια σου Άρη, άμα έχεις καλούς δασκάλους προχωράς με ασφάλεια
Μία εντυπωσιακή λύση στο Γ4 που βρήκα σε γραπτό
Συγχαρητήρια στον Δήμο
Σημειωτέο ότι είναι σε τμήμα υγείας
Καλημέρα Θοδωρή και καλό μήνα σε όλους!
Ευχαριστούμε για το όμορφα στημένο διαγώνισμα Θοδωρή.
Συγχαρητήρια στο Δήμο για τη λύση του, η οποία μας θυμίζει και τα ακρότατα στα Ρευστά.
Καλό Μήνα Μίλτο, ευχαριστώ.
Τη λύση του Δήμου, τόσα χρόνια δεν την είχα σκεφτεί.
Έκανε και απόδειξη του μαθηματικού θεωρήματος
σταθερό άθροισμα–> όταν είναι ίσοι, μέγιστο γινόμενο
Καλημερα Θοδώρη.Πολυ δυνατο το διαγωνισμα συμφωνω με τους συναδέλφους. Ασχοληθηκα ιδιαιτερα με το θεμα Γ και αν μου επιτρεπεται θα ηθελα να κανω καποιες παρατηρησεις.Κατ αρχην μου αρεσε πολυ,θα το δωσω στους μαθητες με καποια hints.
Στο Γ3 ζητας τον ρυθμό μετατροπής μηχανικής
ενέργειας σε ηλεκτρική καποια χρονικη στιγμή.Η μονη μηχανικη ενεργεια που υπαρχει στο συστημα ειναι η κινητικη ενεργεια του αγωγου ΑΓ η οποια παραμενει σταθερη.Αρα δεν εχουμε μετατροπη μηχανικης ενεργειας σε ηλεκτρικη.Αρα ο ρυθμος μετατροπης που ζητας ειναι μηδεν.Αν ενας μαθητης εγραφε αυτα τι βαθμο θα εβαζες? Εγω κατι τετοιο θα εγραφα ή θα ζητουσα διευκρινησεις. (Μαλλον θα με εκοβες οπως με εχει κοψει ο Μαργαρης 🙂 πλακα κανω. ).Αν για παραδειγμα καποια στιγμη καταργουσες την εξωτερικη δυναμη η οποια διατηρει σταθερη την ταχυτητα,τοτε απο εκει και μετα ο ρυθμος μεταβολης της κινητικης ενεργειας του αγωγου,κατ απολυτη τιμη θα ηταν ισος με τον ρυθμο με τον οποιον η μηχανικη ενεργεια του συστηματος,μετατρεπεται σε ηλεκτρικη.Εσυ προφανως ζητας τον ρυθμο παραγωγης εργου της εξωτερικης δυναμης η οποια διατηρει σταθερη την ταχυτητα,αλλα αυτο δεν λεγεται ρυθμος μετατροπης μηχανικης ενεργειας.
Η δυναμη αυτη εχει αφηρημενο περιεχομενο και δεν εχουμε ιδεα το εργο της εις βαρος ποιας μορφης ενεργειας παραγεται.Αρα κατα την γνωμη μου επρεπε να γραφεις ακριβως αυτο που ζητας δηλαδη να βρεθει η ισχυς της εξωτερικης δυναμης.
Στο Γ4 ζητας τον μέγιστο ρυθμό αποθήκευσης ενέργειας στο μαγνητικό πεδίο του πηνίου. Αυτο ειναι πολυ δυνατο και ωραιο ερωτημα αλλα κατα την γνωμη μου υπερβολικα δυσκολο. Προσεξε δεν εχω αντιρρηση για πολυ δυσκολο ερωτημα,αλλωστε ειναι μονο το Γ4 και οχι ολη η ασκηση.
Eγω εγραψα τον νομο οτι οι διαφορες δυναμικου κατα μηκος του κυκλωματος πρεπει να αθροιζουν μηδεν. Αρα Ε-ΙR-L(dI/dt)=0 Aν πολλαπλασιασουμε με Ι εχουμε:
ΕI-(Ι^2)R-LI(dI/dt)=0 .Αυτο εσυ το ονομαζεις δευτεροβαθμια εξισωση (ειναι η τελευταια εξισωση της πρωτης σελιδας των λυσεων σου) με παραμετρο την ισχυ P(I)=LI(dI/dt) η οποια ομως δεν ειναι σταθερη αλλα συναρτηση του Ι ! Αυτο προφανως δεν ειναι σωστο.Το αποτελεσμα σου βγαινει μεν σωστο αλλα συμπτωματικα σωστο.Αυτη η εξισωση που εχεις γραψει δεν ειναι δευτεροβαθμια εξισωση ,εχει μεσα εκθετικα,τα οποια ειναι αγνωστα. Ακομα και αν αυτο το βημα,να θεωρησεις ως παραμετρο κατι που δεν ειναι σταθερο αλλα εξαρταται απο την μεταβλητη,μπορει να σταθει θεωρητικα,δεν παυει να ειναι ασυληπτο για εξεταση Λυκειου.Εκατσα και ελυσα με staightforward τροπο την ΕI-(Ι^2)R-LI(dI/dt)=0 και βρηκα την συναρτηση Ι(t) η οποια περιεχει εκθετικα και εν συνεχεια με δυο παραγωγισεις βρηκα οτι την στιγμη που η ισχυς P(i) γινεται μεγιστη,ισχυει Ι=Ε/2R και dI/dt=E/2L οποτε τελικα P=EE/4R
Αυτα οπως καταλαβαινεις δεν ειναι πραγματα που πρεπει ή υπαρχει πιθανοτητα να τα συναντησει ενας μαθητης σε πανελληνιες εξετασεις.Εγω για να την λυσω εσπαγα δυο ωρες το κεφαλι μου για να σκεφτω στοιχειωδη τροπο να την λυσω.
Η λυση του μαθητη σου που βλεπω εδω πιο πανω ειναι brilliant αλλα η σχεση που εχει γραψει πρωτη πρωτη δεν ειναι καθολου προφανης,ουτε την εχει το βιβλιο.Προκυπτει απο την εξισωση U=(1/2)LI^2 με παραγωγιση.
Ενα μεγαλο μπραβο στο παιδι.
Καλό Μήνα Κωνσταντίνε, ευχαριστώ.
Αν εννοείς τη σχέση P(L)=i*Eαυτ , είναι η σχέση ηλεκτρικής ισχύος
σε οποιοδήποτε ηλεκτρικό καταναλωτή, γνωστή από τη ΓΠ της Β’ Λυκείου,
αλλά και από τη Γ’ Γυμνασίου (πέρυσι τη θυμάμαι από την κόρη μου)
Σεβαστές οι απόψεις σου, διαφωνούμε….
Καλο μηνα Θοδωρή.Αν διαφωνουμε θα πρεπει να μπορουμε και να το συζητησουμε.Εγραψα πολλες αναλυτικες εξηγησεις σε ποια σημεια εχω αντιρρησεις και γιατι.Αυτο μου πηρε πολυ χρονο.Εδω δεν μιλαμε για φιλοσοφια,δεν μπορει να εχουμε και οι δυο δικιο. Θα επρεπε κανονικα να μου πεις σε ποια σημεια κανω λαθος και γιατι.
Ετσι ωστε αν και καποιος αλλος μας διαβασει,να ξερει τελικα ποιο ειναι το σωστο.Θα παρακαλουσα οποιος συναδελφο εχει ορεξη να ασχοληθει,να μας πει και αυτος την γνωμη του.
Κωνσταντίνε, για να μην θεωρείς πως αποφεύγω να σου απαντήσω,
σχετικά με το Γ3 … η εμφάνιση επαγωγικής ΗΕΔ σε κινούμενη ράβδο
είναι φαινόμενο μετατροπής μηχανικής ενέργειας σε ηλεκτρική…
η οποία μετά ανάλογα με το κύκλωμα μετασχηματίζεται σε…..
Αυτός που συντηρεί την κίνηση προσφέρει ενέργεια μέσω του έργου
της δύναμης που ασκεί…. η ενέργεια αυτή συνηθίζεται να αναφέρεται
ως “μηχανική”…. νομίζω όλοι αντιλαμβάνονται αυτό, όταν ζητάμε
“το ρυθμό μετατροπής μηχανικής ενέργειας σε ηλεκτρική”
Δικαίωμά σου να θεωρείς πως το έργο της δύναμης που συντηρεί την κίνηση
“εχει αφηρημενο περιεχομενο και δεν εχουμε ιδεα το εργο της εις βαρος ποιας μορφης ενεργειας παραγεται”
Δεν επιδιώκω να σε πείσω, γι αυτό έγραψα
“Σεβαστές οι απόψεις σου, διαφωνούμε….”
Σχετικά με το Γ4, προφανώς η P(L) δεν είναι σταθερή, αλλιώς δεν θα είχε νόημα να ζητάμε μέγιστη τιμή. Τώρα τι συζητάμε αν η λύση που προτείνω είναι σωστή; Νομίζω κάνουμε πλάκα….δεν θα μπω σε τέτοια συζήτηση….
Όμως, σε κάτι συμφωνούμε…
Γράφεις δίπλα στην ανάρτηση του Μίλτου:
“Η εξεταση ειναι στην Φυσικη οχι στα Μαθηματικα. Υπαρχουν καποια ορια λογικης ως προς το ποσο δυσκολους μαθηματικους χειρισμους απαιτει μια λυση ενος προβληματος φυσικης που εχει κληρωθει για εξετασεις.”
Εδώ μαζί σου. Όταν όμως μιλάμε για θέματα πανελλαδικών…
Όμως η εξέταση προσομοίωσης απευθύνεται στους μαθητές του σχολείου μας. Δεν είναι εξέταση που απευθύνεται πανελλαδικά….
Είναι ένα ερώτημα, τελευταίο, με 7 μόρια στα 25, που ανεβάζει τον πήχη της εξέτασης, σε κάτι που τα παιδιά έχουν ακούσει….από τη Β’ Λυκείου στη ΓΠ,
στο θεώρημα μέγιστης ισχύος…..
Δεν είναι κάτι εξωπραγματικό… είναι από αυτά που “εξιτάρουν” το ενδιαφέρον….καλών μαθητών….
Εκτιμώ πως τα θέματα που προτείνω προς εξέταση στους μαθητές του σχολείου που δουλεύω, είναι φιλτραρισμένα και “απόλυτα τίμια”….και πάντα εξυπηρετούν διδακτικούς στόχους συγκεκριμένους….
και επειδή εκτιμώ πως έχουν διδακτική αξία και για άλλους μαθητές τα κοινοποιώ…. ακριβώς επειδή στο ylikonet έμαθα πως δεν κρύβουμε αλλά όλα “τα βγάζουμε σε κοινή θέα”….
Τέλος πάντων….αυτά
Γεια σου Θοδωρή.
Έχω μία παρατήρηση για το ερώτημα Δ4. Η ορμή του ηλεκτρονίου είναι σχετικιστική, αλλά ο τύπος που χρησιμοποιείς για την ακτίνα της τροχιάς εφαρμόζει τον μη σχετικιστικό ορισμό της ορμής.
Φυσικά ο μαθητής αυτό θα κάνει, αλλά…
Μίλτο, η κινητική του ηλεκτρονίου είναι 1,1 KeV=1,76*10^(-16)J
Αυτή αντιστοιχεί σε ταχύτητα μικρότερη από 2*10^7 m/s, οπότε δεν έχουμε θέμα
Γι αυτό η ενέργεια του προσπίπτοντος φωτονίου δόθηκε 12 KeV για να πάμε
μετά στα σίγουρα…. Αυτό δυσκόλεψε τις πράξεις και πήγαμε σε προσέγγιση 1ου δεκαδικού …
Αν θυμάσαι τη συζήτηση καταλήξαμε πως για κινητική μικρότερη από 10KeV
δεν υπάρχει πρόβλημα
Ναι σωστά, ευχαριστώ!