Προσοχή! Ακτίνες Χ

Στο σχήμα 1 φαίνεται ένα άτομο του υλικού της ανόδου ενός σωλήνα Coolidge, που χρησιμοποιείται για παραγωγή ακτίνων Χ. Φαίνονται επίσης οι τροχιές δύο ηλεκτρονίων e1 και e2 που έφτασαν από την κάθοδο στην άνοδο με την ίδια κινητική ενέργεια και διήλθαν μέσα από αυτό το άτομο.

i) Ποιο από τα παρακάτω χημικά στοιχεία χρησιμοποιήθηκε για το υλικό της ανόδου;

α)  74Ge32                      β) 74As33                        γ) 184W74

ii) Αν γνωρίζουμε ότι τα σημεία τήξης των παραπάνω υλικών είναι

α) θGe = 938,25 0C        β) θAs = 816,9 0C           γ) θW= 3.422 0C

ποιο υλικό θα χρησιμοποιούσαμε για την άνοδο; Γιατί;

iii)        1) Το σχήμα 1 αναφέρεται στον τρόπο που παράγεται το συνεχές ή το γραμμικό φάσμα;

2) Για τα μήκη κύματος λ1 και λ2 των δύο εκπεμπόμενων φωτονίων ισχύει

α) λ1 > λ2                      β) λ1 < λ2                      γ) λ1 = λ2

Συνέχεια

Συνέχεια %ce%b1%ce%b1%ce%b1%ce%b11

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
11 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
03/05/2023 8:04 ΠΜ

Καλημέρα Ανδρέα.
Μην μου πεις ότι έβαλες κατηγορία “Φυσική Β” και ετικέτα “2.17. Φ.ΓΠ”;
Μάλλον λάθος έκανες!!!!
Υπάρχει τέτοια ύλη στην Β΄ γενικής;
Με την ευκαιρία να ρωτήσω κάτι;
Διδάσκεται η Θερμοδυναμική στον προσανατολισμό; Φοβάμαι πώς όχι.
Δεν θυμάμαι πότε έγινε η τελευταία ανάρτηση και ετοιμάζω μία… Λες να κάνω λάθος και να πάει στα … αζήτητα;

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Διονύσης Μάργαρης
Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα παιδιά. Ανδρέα καλά κάνεις και επιμένεις, εξάλλου σύγχρονη φυσική είναι κι αυτή.
Διονύση προχθές ρώτησα μαθητή που βρίσκονται στην ύλη και μου απάντησε: Τώρα κάνουμε…θερμοχημεία.

Κώστας Παπαδάκης
03/05/2023 12:02 ΜΜ

Ωραία η ανάρτηση, Μπράβο στον επαγγελματισμό και την επιμονή.

Πως θα δούμε την μηχανή Stirling; πολύ καλή η αγορά σου, θα τους αρέσει η επίδειξη..

Σε αυτές τις περιπτώσεις Ανδρέα, όταν σκέφτομαι τι θα μπορούσαν να μαθαίνουν οι μαθητές και τι μαθαίνουν, παίρνω την μηχανή και .. τα ξεχνάω όλα..

Καλή συνέχεια, να δούμε τι άλλο θα σκεφτείς στο μέλλον..

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
03/05/2023 11:59 ΜΜ

Γεια σου Αντρέα.
Πάντα μου άρεσε και μου αρέσει που προσπαθείς, έξω από τις “μόδες”, να δώσεις στους μαθητές σου πράγματα που θεωρείς απαραίτητα και με τον καλλίτερο τρόπο.

Διονύσης Μάργαρης
04/05/2023 7:05 ΠΜ

Καλημέρα Ανδρέα.
Αλλάζω την ετικέτα 2,3.!

Μίλτος Καδιλτζόγλου

Καλημέρα Ανδρέα. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση και τη διδασκαλία των παραγράφων αυτών. Θα πρότεινα η ανάρτηση να μπει και στη Γ, ως εισαγωγική για το Compton.
Νέο πρόγραμμα σπουδών λοιπόν! Θα χρειαστεί να προστεθούν και άλλες κατηγορίες και όχι μόνο “Πυρηνικά”, αλλά και “Σχετικότητα” και “Κοσμολογία”!