Φωτοηλεκτρικό-Κινητική ενέργεια φωτοηλεκτρονίων

Οι πανελλαδικές πλησιάζουν, αλλά προηγούνται οι απολυτήριες με θέματα από την ΤΘΔΔ. Το θέμα 28255 αναφέρει:

28255

Η εκφώνηση αναφέρει ρητά “η μέγιστη κινητική ενέργεια των φωτοηλεκτρονίων που χτυπούσαν στην πλάκα Β ήταν 1eV” ενώ λίγο πιο κάτω αναφέρει:

“παρατηρήθηκε ότι η κινητική ενέργεια των ηλεκτρονίων που χτυπούσαν την πλάκα Β ήταν μεταξύ  5eV και 20eV.”

Βέβαια, στη λύση του θέματος το “μέγιστη κινητική” και το  “μεταξύ  5eV και 20eV”

καμία ουσιαστική αξία δεν έχουν, αφού η λύση γίνεται για τη “μέγιστη” 🙄 κινητική των εξερχόμενων φωτοηλεκτρονίων, δηλαδή την κινητική ενέργεια των φωτοηλεκτρονίων που βγαίνουν από την επιφάνεια της μεταλλικής επιφάνειας, χωρίς ο χαρακτηρισμός “μέγιστη” 🙄 να προσφέρει κάτι ουσιαστικό.

Οι οδηγίες του ΙΕΠ αναφέρουν:

image

Το ερώτημα είναι σαφές:

Δικαιούμαστε σε θεματολογία εξετάσεων να χρησιμοποιούμε τις διαφορετικές τιμές που μπορεί να έχει η κινητική ενέργεια των εξερχόμενων φωτοηλεκτρονίων;

Με πιο βιβλίο αναφοράς πάνε τα παιδιά στις εξετάσεις;;;

Μήπως πάνε με τις σημειώσεις από τα “Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα” του καθηγητή Χριστόφορου Κροντηρά; 

από όπου και τα επόμενα

1

2

3

Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό, αλλά ουσιαστικό και το επαναλαμβάνω:

Δικαιούμαστε σε θεματολογία εξετάσεων να χρησιμοποιούμε τις διαφορετικές τιμές που μπορεί να έχει η κινητική ενέργεια των εξερχόμενων φωτοηλεκτρονίων;

Θα παρακαλούσα οι συνάδελφοι να τοποθετηθούν και θα είχε ουσιαστική αξία η θέση του Σαράντου Οικονομίδη, ως εισηγητή από το ΙΕΠ της διδακτικής πρότασης

στα σχολεία

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
8 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα Θοδωρή. Είναι άλλο πράγμα, το τι διδάσκει κανείς στην τάξη και τι προεκτάσεις μπορεί να δώσει και άλλο εντελώς το τι δικαιούται να ζητήσει σε θέμα εξετάσεων. Ο μαθητής εξετάζεται με βάση αυτά που αναγράφονται στο επίσημο εγχειρίδιο και δεν οφείλει να γνωρίζει τίποτα παραπάνω.

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Και για να μην ανοίξω νέο θέμα, επειδή ο προβληματισμός είναι ίδιος με τον δικό σου Θοδωρή, διαβάζουμε στα επαναληπτικά θέματα του ΨΕΒ

comment image

comment image

Πέραν του ότι η συγκεκριμένη εικόνα δημιουργίας στάσιμου είναι εντελώς λανθασμένη, πώς θα μπορούσε να απαντήσει ένας μαθητής στην ερώτηση;

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Θοδωρή έχω διαβάσει τις οδηγίες του ΙΕΠ και συμφωνώ ότι είναι πρόταση διδασκαλίας και όχι εξεταστέα ύλη. Συμφωνώ επίσης ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην τράπεζα θεμάτων και τα θέματα του ΨΕΒ. Το ΨΕΒ είναι αποθετήριο θεμάτων, αλλά φέρει την σφραγίδα του υπουργείου παιδείας, σε αντίθεση με το υλικονέτ, που ούτε τη φέρει, ούτε φιλοδοξεί να το κάνει.

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Θοδωρή καλησπέρα.
Εύλογος ο προβληματισμός σου και καλώς έκανες και το ανέδειξες. Καλώς λοιπόν αφαιρέθηκε και μάλιστα πολύ γρήγορα.
Εν αντιθέσει με το study4exams που οι αλλαγές δεν γίνονται ή αργούν πολύ όμως να γίνουν