Οι πανελλαδικές πλησιάζουν, αλλά προηγούνται οι απολυτήριες με θέματα από την ΤΘΔΔ. Το θέμα 28255 αναφέρει:
Η εκφώνηση αναφέρει ρητά “η μέγιστη κινητική ενέργεια των φωτοηλεκτρονίων που χτυπούσαν στην πλάκα Β ήταν 1eV” ενώ λίγο πιο κάτω αναφέρει:
“παρατηρήθηκε ότι η κινητική ενέργεια των ηλεκτρονίων που χτυπούσαν την πλάκα Β ήταν μεταξύ 5eV και 20eV.”
Βέβαια, στη λύση του θέματος το “μέγιστη κινητική” και το “μεταξύ 5eV και 20eV”
καμία ουσιαστική αξία δεν έχουν, αφού η λύση γίνεται για τη “μέγιστη” 🙄 κινητική των εξερχόμενων φωτοηλεκτρονίων, δηλαδή την κινητική ενέργεια των φωτοηλεκτρονίων που βγαίνουν από την επιφάνεια της μεταλλικής επιφάνειας, χωρίς ο χαρακτηρισμός “μέγιστη” 🙄 να προσφέρει κάτι ουσιαστικό.
Οι οδηγίες του ΙΕΠ αναφέρουν:
Το ερώτημα είναι σαφές:
Δικαιούμαστε σε θεματολογία εξετάσεων να χρησιμοποιούμε τις διαφορετικές τιμές που μπορεί να έχει η κινητική ενέργεια των εξερχόμενων φωτοηλεκτρονίων;
Με πιο βιβλίο αναφοράς πάνε τα παιδιά στις εξετάσεις;;;
Μήπως πάνε με τις σημειώσεις από τα “Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα” του καθηγητή Χριστόφορου Κροντηρά;
από όπου και τα επόμενα
Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό, αλλά ουσιαστικό και το επαναλαμβάνω:
Δικαιούμαστε σε θεματολογία εξετάσεων να χρησιμοποιούμε τις διαφορετικές τιμές που μπορεί να έχει η κινητική ενέργεια των εξερχόμενων φωτοηλεκτρονίων;
Θα παρακαλούσα οι συνάδελφοι να τοποθετηθούν και θα είχε ουσιαστική αξία η θέση του Σαράντου Οικονομίδη, ως εισηγητή από το ΙΕΠ της διδακτικής πρότασης
στα σχολεία
Καλημέρα Θοδωρή. Είναι άλλο πράγμα, το τι διδάσκει κανείς στην τάξη και τι προεκτάσεις μπορεί να δώσει και άλλο εντελώς το τι δικαιούται να ζητήσει σε θέμα εξετάσεων. Ο μαθητής εξετάζεται με βάση αυτά που αναγράφονται στο επίσημο εγχειρίδιο και δεν οφείλει να γνωρίζει τίποτα παραπάνω.
Ευτυχώς πρυτάνευσε η κοινή λογική και το θέμα 28255 δεν υπάρχει πλέον στην ΤΘΔΔ, κοινώς αφαιρέθηκε….
Ευχαριστώ και όλους όσους τοποθετήθηκαν……!!!!!
Καλημέρα Αποστόλη, γράφαμε μαζί….
Ευχαριστώ λοιπόν τον Αποστόλη, που τοποθετήθηκε
Και για να μην ανοίξω νέο θέμα, επειδή ο προβληματισμός είναι ίδιος με τον δικό σου Θοδωρή, διαβάζουμε στα επαναληπτικά θέματα του ΨΕΒ
Πέραν του ότι η συγκεκριμένη εικόνα δημιουργίας στάσιμου είναι εντελώς λανθασμένη, πώς θα μπορούσε να απαντήσει ένας μαθητής στην ερώτηση;
Αποστόλη, το ερώτημα στο ΨΕΒ αναπαράγει μέρος από τις οδηγίες του ΙΕΠ
Είναι αδύνατον μαθητής να απαντήσει έχοντας διαβάσει μόνο το σχολικό.
Θα πρέπει να έχει διαβάσει και σημειώσεις από το μάθημα, αν ήταν σχολείο
εκείνη τη μέρα και εφόσον ο καθηγητής το ανέφερε στην τάξη, κάτι για το
οποίο δεν ήταν υποχρεωμένος, αφού οι οδηγίες του ΙΕΠ αποτελούν
πρόταση διδασκαλίας και όχι εξεταστέα ύλη.
Όμως υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά
Το ΨΕΒ είναι ένα αποθετήριο ερωτήσεων-ασκήσεων-διαγωνισμάτων σε ψηφιακή μορφή. Ένα χρήσιμο εργαλείο για μαθητές-καθηγητές, όπου εύκολα βρίσκουν
σε ψηφιακή μορφή αρκετές ωφέλιμες διδακτικά προτάσεις.
Εκτιμώ το ΨΕΒ δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα αποθετήριο διδακτικών προτάσεων. Έτσι τουλάχιστον το αντιλαμβάνομαι.
Τα θέματα που περιέχει δεν αποτελούν εξεταστέα ύλη, ούτε οφείλει ο κάθε υποψήφιος να έχει ασχοληθεί μαζί τους. Ένα δωρεάν ηλεκτρονικό βοήθημα είναι, κάτι σαν το ylikonet… Μέχρι εκεί…
Τα θέματα της ΤΘΔΔ όμως έχουν άλλη βαρύτητα, αφού αποτελούν εν δυνάμει θέματα απολυτήριων εξετάσεων
Θοδωρή έχω διαβάσει τις οδηγίες του ΙΕΠ και συμφωνώ ότι είναι πρόταση διδασκαλίας και όχι εξεταστέα ύλη. Συμφωνώ επίσης ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην τράπεζα θεμάτων και τα θέματα του ΨΕΒ. Το ΨΕΒ είναι αποθετήριο θεμάτων, αλλά φέρει την σφραγίδα του υπουργείου παιδείας, σε αντίθεση με το υλικονέτ, που ούτε τη φέρει, ούτε φιλοδοξεί να το κάνει.
Θοδωρή καλησπέρα.
Εύλογος ο προβληματισμός σου και καλώς έκανες και το ανέδειξες. Καλώς λοιπόν αφαιρέθηκε και μάλιστα πολύ γρήγορα.
Εν αντιθέσει με το study4exams που οι αλλαγές δεν γίνονται ή αργούν πολύ όμως να γίνουν
Καλησπέρα Χρήστο, οι φετινές εξετάσεις έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα,
αφού για πρώτη φορά θα δοκιμαστεί η “νέα ύλη” ως πηγή θεμάτων.
Πιστεύω πως ό,τι ζητηθεί θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο χωρίς αμφίσημες ερμηνείες.