Δίνονται τα κυκλώματα του σχήματος, όπου στο μόνο που διαφέρουν είναι ο αντιστάτης R1 στο 2ο σχήμα, σε παράλληλη σύνδεση με τον αντιστάτη R.
Σε μια στιγμή κλείνουμε τους δύο διακόπτες, και μετά από λίγο οι δυο πηγές διαρρέονται από ρεύματα με σταθερές εντάσεις.
i) Αν Ε1 και Ε2 οι μέγιστες ΗΕΔ από αυτεπαγωγή (κατ’ απόλυτο τιμή) που αναπτύσσονται στα δύο πηνία, θα ισχύει:
α) Ε1 < Ε2, β) Ε1 = Ε2, γ) ) Ε1 > Ε2.
ii) Αν U1 και U2 οι ενέργειες των μαγνητικών πεδίων, που τελικά αποθηκεύονται στα δύο πηνία, θα ισχύει:
α) U1 < U2, β) U1 = U2, γ) ) U1 > U2.
Καλημέρα Διονύση.
Καλή πρόταση!
Αν συνέτασσα κάποιο διαγώνισμα εφ’ όλης της ύλης τέτοιο Β΄ θέμα θα έβαζα.
Προσπαθώ με δυσκολία να αποκωδικοποιήσω το τι εντάσσει το σχολικό βιβλίο στο θέμα της Αυτεπαγωγής. Οι περιγραφές, το διάγραμμα, το παράδειγμα και οι ασκήσεις δίνουν αυτή τη γραμμή (που ακολουθείς) για τα πιθανά θέματα.
Ωραίο και ισορροπημένο θέμα, Διονύση, κατάλληλο για αυτήν την περίοδο. Σε ευχαριστούμε.
Καλό μεσημέρι σε όλους.
Γιάννη και Αντώνη σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Χαίρομαι που σας άρεσε.
Καλησπέρα Διονύση,καλησπερα σε ολους. Πολυ ωραια ασκηση,στο στυλ των ασκησεων που μου αρεσουν. Εχει ενδιαφερον το οτι οι δυο καμπυλες Ι(t) για τα δυο κυκλωματα,ενω προκειται να καταληξουν σε δυο διαφορετικα τελικα ρευματα και μαλιστα οπως εχει εξηγησει στην λυση ο Διονύσης,η μέγιστη (οριακή) ένταση στο 2ο κύκλωμα θα είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη μεγιστη ένταση στο 1ο κύκλωμα, εν τουτοις οι δυο καμπυλες Ι(t) την στιγμη που κλεινουν οι διακοπτες ξεκινανε με ισες κλισεις Αυτο μου εδωσε την ιδεα για ενα κατα την γνωμη μου ωραιο και απλο τριτο ερωτημα,που ομως δεν ειναι για τις εξετασεις διοτι χρειαζεται καποια εξοικειωση με την συμπεριφορα των συναρτησεων που μονο τα παιδια θετικης εχουν.
“Αν υποθεσουμε οτι οι ΗΕΔ από αυτεπαγωγή ειναι μη μη μηδενικες για πεπερασμενα χρονικα διαστηματα,τοτε υπαρχει χρονικη στιγμη κατα την οποια κατ’ απόλυτο τιμή θα ισχύει:
α) Ε1 < Ε2, β) Ε1 = Ε2, γ) ) Ε1 > Ε2.
Να υποθεσετε οτι μονο μια εκ των α),β),γ) ειναι σωστη.”
Καλημέρα Κωνσταντίνε και Χρόνια Πολλά.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Ευχαριστώ Διονύση.
Καλημέρα Διονύση.
Το Α και το Ω στα R-L συνεχούς .
Με τον 2ο Kirchhoff πλατφόρμα που μας πάει από το Α στο Ω
Και μια εναλλακτική για τη σύγκριση των ωμικών..
Πήγα για ψήφο και μου έδωσαν 33 ψηφοδέλτια μαζί με τις Κ.Ο.Τ.Ε.Σ !
Να είσαι καλά
Καλημέρα Διονύση. Πολύ καλή. Κρίμα που το 2ο θέμα στις ενδοσχολικές είναι τραπεζικό…
Και ένα σχόλιο λόγω της ημέρας… Στον 1ο γύρο αριστερό-δεξί κύκλωμα ισοπαλία. Αλλά στο 2ο γύρο βλέπω έχεις το δεξί με μεγαλύτερη ενέργεια. Ο Βαγγέλης τι θα έλεγε;
Καλή ψήφος.
Καλημέρα Παντελή, καλημέρα Ανδρέα και καλό βόλι.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ανδρέα δεν έβαλα κανένα πολιτικό υπονοούμενο στα ερωτήματα!
Άλλωστε στις παρούσες εκλογές, δεν ψηφίζω… Είμαι μακριά…
Γεια στην παρεα που μεγαλωσε.Ετσι για την κουβεντουλα ας κανω ενα σχολιο για την συγκριση των αντιστασεων.Οταν προσθετουμε μια αντισταση εν παραλληλω,δινουμε καινουργιες διεξοδους στα φορτια οι οποιες πριν δεν υπηρχαν αρα αναγκαστικα η ολικη αντισταση μικραινει.Ετσι για την δικαιολογηση αυτης της ανισοτητας δεν χρειαζονται καθολου αλγεβρικες διατυπωσεις.
Φανταστικό θέμα Β. Ευχαριστούμε πολύ!
Καλημέρα Αθηνά. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο.