i) Στο (α) σχήμα ένας αγωγός τυχαίου σχήματος, βρίσκεται σε οριζόντιο επίπεδο (π), ενώ διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι. Να αποδείξετε ότι η ένταση του μαγνητικού πεδίου που δημιουργεί ο αγωγός αυτός, στο σημείο Ο του οριζοντίου επιπέδου, είναι κατακόρυφη (κάθετη στο επίπεδο (π)).
ii) Στο σχήμα (β) ο αγωγός αποτελείται από δυο ευθύγραμμα τμήματα και ένα ημικύκλιο ακτίνας r. Το επίπεδο του αγωγού είναι κατακόρυφο (κάθετο στο οριζόντιο επίπεδο (π)). Ο αγωγός διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι.
α) Να σχεδιάσετε την ένταση του μαγνητικού πεδίου, το οποίο δημιουργεί ο αγωγός, στο σημείο Ο του οριζοντίου επιπέδου, που είναι το κέντρο του ημικυκλίου.
β) Από ποια εξίσωση υπολογίζεται το μέτρο Ββ του μαγνητικού πεδίου στο σημείο Ο;
iii) Στο (γ) σχήμα ο αγωγός είναι οριζόντιος, αποτελείται από δυο πολύ μακριά ευθύγραμμα τμήματα Αx και Αy, κάθετα μεταξύ τους και διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι. Αν το σημείο Ο του οριζοντίου επιπέδου βρίσκεται στην προέκταση του Αx απέχοντας από την κορυφή Α απόσταση (ΑΟ)=α:
α) Να σχεδιάσετε την ένταση του πεδίου στο σημείο Ο.
β) για το μέτρο της έντασης του μαγνητικού πεδίου Βγ στο Ο, ισχύει:
α) Βγ < Ββ, β) Βγ = Ββ, γ) Βγ > Ββ.
Να δικαιολογήσετε τις απαντήσεις σας.
Καλημέρα Διονύση.
Το (γ) πολύ όμορφο για β θέμα.
Το (α) χρήσιμο να διδαχθεί στην τάξη , όχι όμως για εξετάσεις(θα γίνει πραγματικά “το έλα να δεις”)
Παρεπιπτόντως διόρθωσε το α σε r( ή πες α=r).
Ωραίο και δεν είναι το μόνο.
.
Πιστεύω θέλει στυλό και χαρτί (το ipad 0.0).
Σεμινάριο πάλι έχουμε 🙂
Συγχαρητήρια για την αναλυτική λύση.
Εδώ τώρα λύνεται ένα Β θέμα, αναλύεται ένα τμήμα της θεωρίας, δίνονται τρεις περιπτώσεις για μελέτη.
Διονύση, ως συνήθως, δάσκαλος της τάξης.
Πολύ όμορφα θέματα και πολύ περισσότερο η υπομονετική αναλυτική επίλυσή τους. Αν είχαν διδαχτεί τα του διανυσματικού γινομένου και έβλεπαν τη συμμετρία η αποδεικτική διαδικασία θα ήταν πολύ σύντομη.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα συνάδελφοι.
Γιώργο, Κώστα και Ντίνο σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Να είστε καλά.