Απολυτήριες Εξετάσεις Φυσικής 2023

Α3Γνωρίζοντας ό,τι σε πείραμα σκέδασης φωτονίου δέσμης ακτίνων X σε ακίνητο ηλεκτρόνιο, το ηλεκτρόνιο αποκτά ταχύτητα στην ίδια κατεύθυνση με αυτήν της ορμής του προσπίπτοντος φωτονίου, συμπεραίνουμε πως:

α. το σκεδαζόμενο φωτόνιο κινήθηκε στην ίδια κατεύθυνση με αυτή που είχε το προσπίπτον

β.  το σκεδαζόμενο φωτόνιο κινήθηκε σε διεύθυνση κάθετη αυτής που είχε το προσπίπτον

γ. το ηλεκτρόνιο απέκτησε την ελάχιστη δυνατή ενέργεια

δ.  το ηλεκτρόνιο απέκτησε τη μέγιστη δυνατή ενέργεια

Θέματα-Απαντήσεις

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
32 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
10 ημέρες πριν

Καλησπέρα Θοδωρή.
Σε ευχαριστούμε για τα θέματα των εξετάσεων του σχολείου σου, που μοιράζεσαι μαζί μας.
Διαπιστώνω δύο διαφορετικά ποιοτικά επίπεδα. Άλλο το Α και Γ και άλλο το Β και Δ.
Και μια απορία. Διαβάζω:
“Η σφαίρα Σ είναι επίσης δεμένη στο άκρο αβαρούς και μη ελαστικού νήματος, το οποίο κατακόρυφο περνάει μέσα από τις σπείρες του ελατηρίου και με κατάλληλη διάταξη που φαίνεται στην εικόνα καταλήγει να δεθεί σε σημείο ενός τροχού τ, κοντά στην περιφέρειά του, έτσι ώστε περιστρέφοντας τον τροχό να θέτουμε τη σφαίρα σε εξαναγκασμένη ταλάντωση.”
Ενώ δίνεται και το σχήμα:
comment image
Και σκέφτομαι: Τι ταλάντωση είναι αυτή στο άκρο του νήματος;
Λέω να βγάλουμε το ελατήριο, να δούμε τι θα αλλάξει 🙂

Τελευταία διόρθωση10 ημέρες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Καλησπερα Θοδωρή και Διονυση.Στην διαταξη του θεματος Β1 εφοσον δεχτουμε οτι το νημα παραμενει συνεχως τεντωμενο,το πλατος ειναι ανεξαρτητο της συχνοτητας,της μαζας,της και της σταθερας ελατηριου και εξαρταται μονο απο τα γεωμετρικα χαρακτηριστικα του συστηματος.Αρα η σωστη απαντηση ειναι η (γ) και τα νουμερα της ασκησης δεν χρειαζονται.

Τελευταία διόρθωση10 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα παιδιά.
Βλέπω να χαλαρώνει το νήμα για κάποιες συχνότητες.
Έτσι κάνω άλλη μία προσομοίωση.
Όταν το εξαναγκάζω να μη χαλαρώνει βλέπω ότι έγραψε ο Κωνσταντίνος.

Διονύσης Μάργαρης
10 ημέρες πριν

Καλησπέρα Κωνσταντίνε και Γιάννη.
Το ερώτημα είναι της τράπεζας θεμάτων, που κληρώθηκε.
Έχει μια διαφορά με το σχήμα του βιβλίου.
Το νήμα δεν δένεται στο πάνω άκρο του ελατηρίου, αλλά στο σώμα!
Αυτό είναι εντελώς άλλο πράγμα…

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Γεια σου Διονύση.
Αυτό έκανα και εγώ όταν διάβασα το σχόλιό σου και το σχόλιο του Κωνσταντίνου που ακολούθησε.
Το έδεσα στο σώμα και όχι στο πάνω άκρο του ελατηρίου.
Δες:
comment image
Έκανα κλικ και φαίνεται όλο το νήμα.

Το πάνω άκρο του ελατηρίου είναι σταθερό.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Γι αυτό χοροπηδάει αν το ελατήριο έχει το φυσικό του μήκος.
Αν το ελατήριο είναι συμπιεσμένο, είναι σαν να μην υπάρχει.

Διονύσης Μάργαρης
10 ημέρες πριν

Και για να δούμε τα δύο παρακάτω διαγράμματα, με τεντωμένο το νήμα.
comment image
Είναι από το i.p. του Γιάννη.
Βλέπετε κάποια διαφορά;
Και όμως το πρώτο προέκυψε για σώμα 1kg και το δεύτερο για σώμα μάζας 20kg…
Το μήκος του νήματος καθορίζει το πλάτος ταλάντωσης, αρκεί το ελατήριο να εξασφαλίζει ότι. θα παραμένει τεντωμένο…

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης
10 ημέρες πριν

Καλησπέρα Θοδωρή και σε όλους τους συναδέλφους. Ο Νόμος Μέρφυ επέβαλλε να τύχει σε σένα Β΄θέμα με εξαναγκασμένη ταλάντωση…Τόσα Β΄θέματα αυτό;
Προφανώς ο κατασκευαστής ήθελε να πρωτοτυπήσει. Όλοι βάζουν σκέτο το ελατήριο και μια τροχαλία. ΄Άρα έβαλε νήμα στη μέση – θυμίζοντας τα συσπειρωμένα με νήμα ελατήρια, που βάζουμε στις διασπάσεις συστήματος – και (ευτυχώς) 2 τροχαλίες. Κανένα στοιχείο για το αν το ελατήριο έχει συμπιεστεί στη θέση ισορροπίας.
Εναλλακτικά μπορούσε να βάλει και αβαρή αλυσίδα, όπως αυτή που βλέπω στο πολύφωτο μπροστά μου ή να συνδέσει τις τροχαλίες σε πολύσπαστο για να μη ζορίζεται και ο κινητήρας…

Στο Δ΄θέμα βλέπω Θοδωρή έκανες επέμβαση. Δε σου άρεσε το αρνητικό “μέτρο” στη γωνιακή ταχύτητα; Και αντικατέστησες το “επομένως” με το “διότι”; Δεν σκέφτεσαι STEM γιαυτο τα βλέπεις έτσι τα πράγματα…
Το θέμα Α είναι υψηλού επιπέδου, για σκεπτόμενους μαθητές και το Γ΄ ένα πολύ ωραίο θέμα στην αυτεπαγωγή.
Ευχαριστούμε για το διαμοιρασμό του Διαγωνίσματος.
Καλή συνέχεια!

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Το πλατος ταλαντωσης δεν καθοριζεται απο το μηκος του νηματος.Καθοριζεται απο την διαμετρο του κυκλου που διαγραφει το ακρο του νηματος που κανει κυκλικη κινηση. Ωραια ασκηση Εngineering mechanics 🙂 ( ή κατευθυνσης Γ) ειναι να βρεθει η σχεση μεταξυ συχνοτητας περιστροφης του τυμπανου,διαμετρου του τυμπανου και σταθερας ελατηριου, ωστε το νημα να παραμενει συνεχως τεντωμενο.

Τελευταία διόρθωση10 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Διονύσης Μάργαρης
10 ημέρες πριν

Αν εννοείς την φράση μου:
Το μήκος του νήματος καθορίζει το πλάτος ταλάντωσης, …” προφανώς δεν εννοούσα ότι αν βάλουμε πιο μακριά την τροχαλία και αλλάξει το μήκος του νήματος, θα αλλάξει και το πλάτος!!!
Καθορίζεται από την ακτίνα του κύκλου που διαγράφει το άκρο του νήματος που έχει προσδεθεί στην τροχαλία.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Συμφωνω οτι ειναι ολιγον απιθανο να εννοουσες οτι αν μακρυνουμε το νημα τοτε θα αλλαξει το πλατος ταλαντωσης.Ομως η εκφραση οτι το πλατος εξαρταται απο το μηκος του νηματος σημαινει ακριβως αυτο. Εγω ειμαι υποχρεωμενος να διορθωνω οτι βλεπω γραμμενο αν δεν ειναι σωστο και η συγκεκριμενη εκφραση δεν ειναι σωστη και μαλιστα δεν εχει και καμμια σχεση με το οτι το πλατος εξαρταται απο την ακτίνα του κύκλου που διαγράφει το άκρο του νήματος που έχει προσδεθεί στο τυμπανο..

Τελευταία διόρθωση10 ημέρες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Συμφωνώ. Και εγω αν ημουνα στην θεση σου θα εβλεπα εν συντομια την ασκηση και το σχημα και μαλλον ουτε καν θα προλαβαινα να διαβασω τις πατεντες που γραφει οτι ενωνει το ακρο του νηματος κατευθειαν στο σωμα κλπ.Φαινεται κλασικη περιπτωση εξαναγκασμενης ταλαντωσης. Παντως αυτος που σχεδιασε την διαταξη και την εβαλε στην τραπεζα πρεπει να προσληφθει απο την τζενεραλ μοτορς για να σχεδιαζει μηχανες 🙂

Βιολάκης Στράτος
10 ημέρες πριν

Δεν υπήρχε κάτι πιο απλό στην κλήρωση;