Απολυτήριες Εξετάσεις Φυσικής 2023

Α3Γνωρίζοντας ό,τι σε πείραμα σκέδασης φωτονίου δέσμης ακτίνων X σε ακίνητο ηλεκτρόνιο, το ηλεκτρόνιο αποκτά ταχύτητα στην ίδια κατεύθυνση με αυτήν της ορμής του προσπίπτοντος φωτονίου, συμπεραίνουμε πως:

α. το σκεδαζόμενο φωτόνιο κινήθηκε στην ίδια κατεύθυνση με αυτή που είχε το προσπίπτον

β.  το σκεδαζόμενο φωτόνιο κινήθηκε σε διεύθυνση κάθετη αυτής που είχε το προσπίπτον

γ. το ηλεκτρόνιο απέκτησε την ελάχιστη δυνατή ενέργεια

δ.  το ηλεκτρόνιο απέκτησε τη μέγιστη δυνατή ενέργεια

Θέματα-Απαντήσεις

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
32 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αθανάσιος Παπαδημητρίου

Πολυ καλο Γ θεμα πολυ καλα επισης τα θεματα στο Α θεμα, αλλα θα τα προτιμουσα για Β Θεματα, το Α θεμα θεωρω οτι πρεπει να ειναι καθαρη θεωρια και οχι να απαιτει σκεψη και πραξεις που δεν φαινονται πουθενα και απλα στο τελος φαινεται το αποτελεσμα, δυστυχως υπαρχουν και τετοια θεματα και στις πανελλαδικες

Διονύσης Μάργαρης
26/05/2023 7:31 ΠΜ

Καλημέρα Θοδωρή, καλημέρα σε όλους.
Να προσθέσω ότι τα παραπάνω σχόλια, όσον αφορά το θέμα με την εξαναγκασμένη ταλάντωση, δεν αφορούν το σχολείο και τους συναδέλφους, αλλά την τράπεζα θεμάτων και την ποιότητα των θεμάτων, που εδώ φάνηκε να υπάρχει πρόβλημα και στο ερώτημα αυτό και στο Δ θέμα, με το αρνητικό μέτρο.
Δεν είμαι ενεργός, αλλά προφανώς καταλαβαίνω τον πανικό που επικρατεί το πρωί, όταν πρέπει 2-3 συνάδελφοι να συμφωνήσουν στα θέματα που θα δώσουν, όπου ανάλογα με την κλήρωση, πρέπει να προτείνουν τα υπόλοιπα, ώστε να προκύψει ένα ισορροπημένο διαγώνισμα! Μου φαίνεται πρακτικά αδύνατο, λαμβάνοντας υπόψη ότι λίγες φορές, έμενα ευχαριστημένος από τα θέματα των εξετάσεων, που βάζαμε στο σχολείο, αφού ήσουν υποχρεωμένος σε συμβιβασμούς, που σπάνια οδηγούσαν σε ένα καλό αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψη την πίεση του χρόνου…
Τώρα θα πρέπει να ασχολούνται και με την ορθότητα των θεμάτων που κληρώνονται;

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Διονύσης Μάργαρης
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Μάργαρης

Τώρα θα πρέπει να ασχολούνται και με την ορθότητα των θεμάτων που κληρώνονται;
Πες τα χρυσόστομε.
Φτιάχνεις ένα θέμα και το ελέγχουν και οι άλλοι συνάδελφοι διαθέτοντας άφθονο χρόνο τις προηγούμενες μέρες. Όταν πάρεις θέματα αξημέρωτα είναι εύκολο να γίνει λάθος όταν διαθέτεις ελάχιστο χρόνο μέχρι την έναρξη της εκτύπωσης και αναπαραγωγής στο φωτοτυπικό.
Ακόμα και αν στείλεις έναν Ψυλάκο σε κάθε σχολείο, λάθος θα γίνει.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Γιάννη μου θυμισες το τραγουδι “γεμισε η ζωη μου βράδια αξημέρωτα…”

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα παιδιά.
Μακάρι να ακολουθήσουν πολλές παρόμοιες αναρτήσεις θεμάτων που κληρώθηκαν σε σχολεία.
Θα αναδειχθούν τα προβλήματα της διαδικασίας.
Επιθυμία μου είναι να μην υπήρχε τέτοια διαδικασία, όμως ποιον ενδιαφέρουν οι επιθυμίες μου;
Τουλάχιστον ας βελτιωθούν και τα θέματα και η διαδικασία.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ο Δημήτρης Ζωγράφος σε εκτεταμένη εργασία του εντόπισε θέμα επαγωγής με πυκνωτή.
Φίλος μου έστειλε μήνυμα ότι και άλλος συνάδελφος εντόπισε το ίδιο θέμα.
Στον ιστόχωρο “Φυσική Γ΄Λυκείου-Μεθοδική Φυσική) γίνεται σχετική συζήτηση.
Εκεί βλέπουμε σχόλιο ότι σε σχολείο κληρώθηκε θέμα με ροπή αδράνειας!

Παναγιώτης Σάμιος
26/05/2023 5:10 ΜΜ

Καλησπέρα! Το Δ κληρώθηκε σήμερα σε εμάς και το απορρίψαμε, ως κινούμενο στα όρια, αν όχι έξω από αυτά. Σκεφτήκαμε ότι μπορεί κανείς να δώσει αυτή τη λύση αλλά ίσως τότε θα έπρεπε να μπει κατ’ ευθείαν στο 2ο έτος της σχολής και όχι στο πρώτο. Επίσης, τι σημαίνει “στοιχειώδης μάζα 100g”… Βλέπω σωστά ότι τώρα το θέμα έχει “κατέβει”;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Παναγιώτης Σάμιος

Καλησπέρα Παναγιώτη.
Εσύ είπες και για ροπή αδράνειας. Εννοούσες αυτό το θέμα;

Παναγιώτης Σάμιος
26/05/2023 6:57 ΜΜ

Καλησπέρα Γιάννη!
Ναι, αυτό εννοούσα. Από τυπικής πλευράς μπορεί να λυθεί με βάση την εξεταστέα ύλη αλλά είναι εντελώς εκτός πνεύματος. Η σχέση μεταξύ συνισταμένης εξωτερικής ροπής και ρυθμού μεταβολής στροφορμής, σε αυτήν την απίθανη ύλη για το στερεό σώμα, περιορίζεται ουσιαστικά στην περίπτωση όπου Στ=0.

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Θοδωρη με τι τροπο σκεφτεσαι να βαθμολογησεις το συγκεκριμενο διαγωνισμα εφοσον υπαρχει και το θεμα Β1?

Κωνσταντίνος Καβαλλιεράτος

Δεν ρωτησα αυτο.Δεν ρωτησα πως απαντησαν οι μαθητες σου.Ρωτησα πως σκοπευεις να βαθμολογησεις εσυ.Αν καποιος δεν απαντουσε το (α) στο Β1 το οποιο βεβαιως ειναι λαθος οπως εξηγησαμε αλλα απαντουσε κατι αλλο η δεν απαντουσε τιποτα εσυ πως θα βαθμολογουσες?

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Θοδωρή, καλησπέρα

Καταλαβαίνω το άγχος πρωί πρωί με τα 2 από ΔΤΘ και 2 εσείς και ειδικά αν δεν είσαι μόνος θεματοδότης, αλλά πρέπει να συνδυαστείς και με άλλους συναδέλφους (τα έχουμε ζήσει και παλιότερα στις Α και Β).

Μια απορία στο Α3 (βέβαια ως Α δεν απαιτεί δικαιολόγηση).

Στην απάντηση που δίνεις και στο σχήμα με τις ορμές σχεδιάζεις σωστά ότι το νέο φωτόνιο οπισθοσκεδάζεται. Αυτό δε θέλει δικαιολόγηση με απόρριψη του Α (φ=0), οπότε να παραπέμπει στο φ=180, άρα στη μέγιστη μεταβολή του μήκους κύματος – συχνότητας και ενέργειας φωτονίων, άρα και μέγιστη κινητική του ηλεκτρονίου (εκτός και αποτελεί θέμα θεωρίας και μου διαφεύγει).

Να είσαι καλά

Κωνσταντίνος (Ντίνος) Σαράμπαλης

Θοδωρή, καλημέρα
Ακριβώς αυτό εννοώ, δηλ. ο αποκλεισμός της α πρότασης (αφού έδωσες δικαιολόγηση, ως μη όφειλες, καθ’ ότι Α θέμα).
Εμείς ως παλιοί γονείς έχουμε άλλα θέματα (όχι σίγουρη υπαμειβόμενη εργασία, κλπ)
Να είσαι καλά