Α3. Γνωρίζοντας ό,τι σε πείραμα σκέδασης φωτονίου δέσμης ακτίνων X σε ακίνητο ηλεκτρόνιο, το ηλεκτρόνιο αποκτά ταχύτητα στην ίδια κατεύθυνση με αυτήν της ορμής του προσπίπτοντος φωτονίου, συμπεραίνουμε πως:
α. το σκεδαζόμενο φωτόνιο κινήθηκε στην ίδια κατεύθυνση με αυτή που είχε το προσπίπτον
β. το σκεδαζόμενο φωτόνιο κινήθηκε σε διεύθυνση κάθετη αυτής που είχε το προσπίπτον
γ. το ηλεκτρόνιο απέκτησε την ελάχιστη δυνατή ενέργεια
δ. το ηλεκτρόνιο απέκτησε τη μέγιστη δυνατή ενέργεια
Πολυ καλο Γ θεμα πολυ καλα επισης τα θεματα στο Α θεμα, αλλα θα τα προτιμουσα για Β Θεματα, το Α θεμα θεωρω οτι πρεπει να ειναι καθαρη θεωρια και οχι να απαιτει σκεψη και πραξεις που δεν φαινονται πουθενα και απλα στο τελος φαινεται το αποτελεσμα, δυστυχως υπαρχουν και τετοια θεματα και στις πανελλαδικες
Καλησπέρα, δεν θα διαφωνήσω με τη λογική το Α’ Θέμα να μην απαιτεί πράξεις
Αλλά γιατί να μην απαιτεί σκέψη; Αλίμονο αν δεν απαιτεί σκέψη…
Θεωρώ πως όλα τα Α, από Α1 μέχρι Α5, απαιτούσαν σκέψη, άλλα περισσότερο
όπως το Α3, Α2, άλλα μέτρια όπως το Α1 (έγραψα μαθηματική σχέση στις λύσεις
για πιο σύντομα, δεν είναι απαραίτητη) και το Α4, ενώ το Α5 ελάχιστα…
Μην ξεχνάμε, ότι οι ενδοσχολικές απευθύνονται σε συγκεκριμένους μαθητές ανά σχολείο, δεν είναι πανελλαδικές…. πρέπει λοιπόν να φύγουν νιώθοντας την ικανοποίηση πως “δεν πήγε τσάμπα το δίωρο”…..
Σέβομαι όμως τη θέση σας και ευχαριστώ για την κατάθεση αυτής….
Καλημέρα Θοδωρή, καλημέρα σε όλους.
Να προσθέσω ότι τα παραπάνω σχόλια, όσον αφορά το θέμα με την εξαναγκασμένη ταλάντωση, δεν αφορούν το σχολείο και τους συναδέλφους, αλλά την τράπεζα θεμάτων και την ποιότητα των θεμάτων, που εδώ φάνηκε να υπάρχει πρόβλημα και στο ερώτημα αυτό και στο Δ θέμα, με το αρνητικό μέτρο.
Δεν είμαι ενεργός, αλλά προφανώς καταλαβαίνω τον πανικό που επικρατεί το πρωί, όταν πρέπει 2-3 συνάδελφοι να συμφωνήσουν στα θέματα που θα δώσουν, όπου ανάλογα με την κλήρωση, πρέπει να προτείνουν τα υπόλοιπα, ώστε να προκύψει ένα ισορροπημένο διαγώνισμα! Μου φαίνεται πρακτικά αδύνατο, λαμβάνοντας υπόψη ότι λίγες φορές, έμενα ευχαριστημένος από τα θέματα των εξετάσεων, που βάζαμε στο σχολείο, αφού ήσουν υποχρεωμένος σε συμβιβασμούς, που σπάνια οδηγούσαν σε ένα καλό αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψη την πίεση του χρόνου…
Τώρα θα πρέπει να ασχολούνται και με την ορθότητα των θεμάτων που κληρώνονται;
Τώρα θα πρέπει να ασχολούνται και με την ορθότητα των θεμάτων που κληρώνονται;
Πες τα χρυσόστομε.
Φτιάχνεις ένα θέμα και το ελέγχουν και οι άλλοι συνάδελφοι διαθέτοντας άφθονο χρόνο τις προηγούμενες μέρες. Όταν πάρεις θέματα αξημέρωτα είναι εύκολο να γίνει λάθος όταν διαθέτεις ελάχιστο χρόνο μέχρι την έναρξη της εκτύπωσης και αναπαραγωγής στο φωτοτυπικό.
Ακόμα και αν στείλεις έναν Ψυλάκο σε κάθε σχολείο, λάθος θα γίνει.
Γιάννη μου θυμισες το τραγουδι “γεμισε η ζωη μου βράδια αξημέρωτα…”
Καλημέρα παιδιά.
Μακάρι να ακολουθήσουν πολλές παρόμοιες αναρτήσεις θεμάτων που κληρώθηκαν σε σχολεία.
Θα αναδειχθούν τα προβλήματα της διαδικασίας.
Επιθυμία μου είναι να μην υπήρχε τέτοια διαδικασία, όμως ποιον ενδιαφέρουν οι επιθυμίες μου;
Τουλάχιστον ας βελτιωθούν και τα θέματα και η διαδικασία.
Ο Δημήτρης Ζωγράφος σε εκτεταμένη εργασία του εντόπισε θέμα επαγωγής με πυκνωτή.
Φίλος μου έστειλε μήνυμα ότι και άλλος συνάδελφος εντόπισε το ίδιο θέμα.
Στον ιστόχωρο “Φυσική Γ΄Λυκείου-Μεθοδική Φυσική) γίνεται σχετική συζήτηση.
Εκεί βλέπουμε σχόλιο ότι σε σχολείο κληρώθηκε θέμα με ροπή αδράνειας!
Καλησπέρα! Το Δ κληρώθηκε σήμερα σε εμάς και το απορρίψαμε, ως κινούμενο στα όρια, αν όχι έξω από αυτά. Σκεφτήκαμε ότι μπορεί κανείς να δώσει αυτή τη λύση αλλά ίσως τότε θα έπρεπε να μπει κατ’ ευθείαν στο 2ο έτος της σχολής και όχι στο πρώτο. Επίσης, τι σημαίνει “στοιχειώδης μάζα 100g”… Βλέπω σωστά ότι τώρα το θέμα έχει “κατέβει”;
Καλησπέρα Παναγιώτη.
Εσύ είπες και για ροπή αδράνειας. Εννοούσες αυτό το θέμα;
Καλησπέρα Γιάννη!
Ναι, αυτό εννοούσα. Από τυπικής πλευράς μπορεί να λυθεί με βάση την εξεταστέα ύλη αλλά είναι εντελώς εκτός πνεύματος. Η σχέση μεταξύ συνισταμένης εξωτερικής ροπής και ρυθμού μεταβολής στροφορμής, σε αυτήν την απίθανη ύλη για το στερεό σώμα, περιορίζεται ουσιαστικά στην περίπτωση όπου Στ=0.
Θοδωρη με τι τροπο σκεφτεσαι να βαθμολογησεις το συγκεκριμενο διαγωνισμα εφοσον υπαρχει και το θεμα Β1?
Καλημέρα Κωνσταντίνε, τα γραπτά έχουν διορθωθεί…
Μέσος όρος στους μαθητές τμημάτων υγείας 18,9
Το Β1 απαντήθηκε σωστά στο σύνολο των μαθητών
“Εξαναγκασμένη αρχικά σε συντονισμό, αύξηση συχνότητας διεγέρτη
οδηγεί σε μείωση πλάτους και σε περισσότερες ταλαντώσεις στο ίδιο
χρονικό διάστημα, κάτι που ικανοποιεί μόνο το διάγραμμα (α)”
Το Δ3 απαντήθηκε από τους περισσότερους σχεδιάζοντας L=f(t), από L=mωR^2 , ω=f(t)γραμμική και βρίσκοντας σταθερή κλίση, υπολογίστηκε η ροπή
Υπήρχαν γραπτά που πήραν Στ=dL/dt=mR^2a(γων)…αρκετά….
Απαντήθηκε σε ποσοστό 9/10 περίπου
Δεν ρωτησα αυτο.Δεν ρωτησα πως απαντησαν οι μαθητες σου.Ρωτησα πως σκοπευεις να βαθμολογησεις εσυ.Αν καποιος δεν απαντουσε το (α) στο Β1 το οποιο βεβαιως ειναι λαθος οπως εξηγησαμε αλλα απαντουσε κατι αλλο η δεν απαντουσε τιποτα εσυ πως θα βαθμολογουσες?
Θοδωρή, καλησπέρα
Καταλαβαίνω το άγχος πρωί πρωί με τα 2 από ΔΤΘ και 2 εσείς και ειδικά αν δεν είσαι μόνος θεματοδότης, αλλά πρέπει να συνδυαστείς και με άλλους συναδέλφους (τα έχουμε ζήσει και παλιότερα στις Α και Β).
Μια απορία στο Α3 (βέβαια ως Α δεν απαιτεί δικαιολόγηση).
Στην απάντηση που δίνεις και στο σχήμα με τις ορμές σχεδιάζεις σωστά ότι το νέο φωτόνιο οπισθοσκεδάζεται. Αυτό δε θέλει δικαιολόγηση με απόρριψη του Α (φ=0), οπότε να παραπέμπει στο φ=180, άρα στη μέγιστη μεταβολή του μήκους κύματος – συχνότητας και ενέργειας φωτονίων, άρα και μέγιστη κινητική του ηλεκτρονίου (εκτός και αποτελεί θέμα θεωρίας και μου διαφεύγει).
Να είσαι καλά
Καλησπέρα Ντίνο, για να διατηρηθεί η ορμή δύο είναι τα δυνατά ενδεχόμενα
α) Να κινηθεί το φωτόνιο στην ίδια κατεύθυνση με την αρχική ώστε: p=p’+p(e)
Τότε όμως φ=0, άρα λ’-λ=0–>λ’=λ–>Ε’φ=Εφ–>Κ(e)=0 ΑΤΟΠΟ
Άρα απομένει
β) φ=180 δηλαδή το φωτόνιο να κινηθεί σε αντίθετη κατεύθυνση της αρχικής
Αν εννοείς, γιατί δεν το ανέφερα στις απαντήσεις, αυτές τις έγραψα τρεις το μεσημέρι,
ενώ είχα ξυπνήσει από τις πέντε…..όπως και αύριο και μεθαύριο…
και σήμερα αλλά για άλλο λόγο….εκδρομή με σύλλογο γονέων στα Καλάβρυτα
Να είμαστε καλά
Θοδωρή, καλημέρα
Ακριβώς αυτό εννοώ, δηλ. ο αποκλεισμός της α πρότασης (αφού έδωσες δικαιολόγηση, ως μη όφειλες, καθ’ ότι Α θέμα).
Εμείς ως παλιοί γονείς έχουμε άλλα θέματα (όχι σίγουρη υπαμειβόμενη εργασία, κλπ)
Να είσαι καλά