Οι οριζόντιοι αγωγοί xx΄ και yy΄ του σχήματος έχουν ασήμαντη αντίσταση και πολύ μεγάλος μήκος, ενώ τα άκρα τους x και y συνδέονται με αντίσταση R. Στο επίπεδο των δύο αγωγών είναι τοποθετημένος κάθετα προς τη διεύθυνση τους, ευθύγραμμος αγωγός ΑΓ, ο οποίος με την επίδραση κατάλληλης δύναμης μπορεί να κινείται όπως στο σχήμα, μέσα σε ένα κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο Β. Στο 2ο σχήμα βλέπουμε για δυο περιπτώσεις κίνησης του αγωγού, την γραφική παράσταση της έντασης του ρεύματος που διαρρέει τον αγωγό, σε συνάρτηση με το χρόνο.
i) Ο αγωγός κινήθηκε με μεγαλύτερη επιτάχυνση, στην περίπτωση:
α) του διαγράμματος (1),
β) του διαγράμματος (2),
γ) και στις δύο περιπτώσεις κινήθηκε με την ίδια επιτάχυνση.
ii) Το φορτίο που πέρασε μέσα από την αντίσταση R, μέχρι την στιγμή t1 είναι μεγαλύτερο, στην περίπτωση:
α) του διαγράμματος (1),
β) του διαγράμματος (2),
γ) και στις δύο περιπτώσεις μετακινήθηκε το ίδιο φορτίο.
Για τους υποψήφιους, που πρέπει να ψάχνουν την κλίση και το εμβαδόν, σε κάθε διάγραμμα που θα τους δοθεί, αφού εκεί μπορεί να κρύβονται χρήσιμες πληροφορίες…
‘Ομορφο Διονύση. Ακόμα κι αν δεν θυμάται ο μαθητής τι εκφράζει το εμβαδόν, ας πολλαπλασιάζει τα μεγέθη που βρίσκονται στους άξονες, για να δει ποιό μέγεθος προκύπτει (αν προκύπτει).
Καλημέρα Αποστόλη.
Έτσι ακριβώς. Ας κάνει το γινόμενο, δοκιμάζοντας…
Και ας κάνει και το πηλίκο y/x, μήπως πάλι βγει κάτι από την κλίση.
Καλημέρα Διονύση, καλημέρα Αποστόλη
Ωραίο θέμα με απαίτηση σύγκρισης διαγραμμάτων μέσω κλίσης και εμβαδού.
Το ii) κλασσικό νομίζω το i) όμως ουχί και προφανώς εξετάζει …ετοιμότητα στην πιθανή μη γνώση σύνδεσης του di/dt με την α !.
(Στο τελικό αποτέλεσμα του i) έχει δραπετεύσει η R στον παρανομαστή χωρίς βέβαια να αλλοιώνει τη σούμα)
Να περνάς καλά
Καλημέρα Παντελή και σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Πηγαίνω να… ψάξω το R!!!