ΘΕΜΑ 1
Πείραμα «Μέτρηση μάζας με δυναμόμετρο.»: Στο δυναμόμετρο του σχήματος, κρεμάσαμε μικρά βαράκια και μετρήσαμε την αντίστοιχη επιμήκυνση του. Στον παρακάτω πίνακα δίνονται οι μετρήσεις μας :
Εισηγητές
Άννα Τζίμα
Χρήστος Αγριόδημας
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Χρήστο, σταμάτησα να διαβάζω στο 1,
διαφωνών και διαμαρτυρόμενος και αδιαφορών για το αν και ό,τι γράφει το επίσημο σχολικό βιβλίο
διάγραμμα της αιτίας σε σχέση με το αποτέλεσμα;
της αιτίας που είναι αυθαίρετη; όσο θέλει δηλαδή κάποιος;
αντί για το ανάποδο;
η επιμήκυνση είναι το αποτέλεσμα, άρα στον άξονα y και η μάζα, δηλαδή το βάρος, η αιτία, άρα στον άξονα x,
κάποια στιγμή χρειάζεται μικρή, αλλά χρήσιμη, ανατροπή…
Βαγγέλη τοF-x είναι χρήσιμο σε αντίθεση με το x-F.
Τα παιδιά θα μεγαλώσουν και θα πάνε στο Λύκειο όπου θα πρέπει να υπολογίσουν έργο μεταβλητής δύναμης. Τότε θα πρέπει να ξαναπάμε στο F-x.
Το I-V συνηθίζεται στην πράξη περισσότερο από το V-I (προς υμετέραν ικανοποίησιν).
άλλο το χρήσιμο σε κάτι, Γιάννη, και άλλο ο νόμος
(το διάγραμμα V-I είναι σωστό όταν η V είναι πτώση τάσης, αποτέλεσμα δηλαδή του Ι)
Βαγγέλη μπορεί να έχεις δίκιο αλλά στο σχολείο έχουν προτιμηθεί σε πολλ;eς περιπτώσεις τα αντίθετα διαγράμματα σαν πιο “εύπεπτα” . Δες π,χ, χρησιμοποιούμε αποκλειστικά το διάγραμμα V =f (I) αντί του ορθότερου Ι= f(V).
καλά στον νόμο του Ohm, “σκοτώνω άνθρωπο”, που λένε
https://ekountouris.blogspot.com/2020/12/ohm.html
Μαζί σου Βαγγέλη! Έλα όμως που όλοι οι συνάδελφοι και το σχολικό βιβλίο το έχουν V=f(I).
Αμ το αλλο που λέει (και αυτό και άλλα φροντιστηριακά και πολλοί συνάδελφοι) : R =κλίση = εφφ !!! Εδώ και εγώ αντιδρώ όπως και εσύ!
Βαγγέλη αναφέρομαι στα” δικά μας χρόνια” που ήμασταν στην εκπαίδευση. Ευτυχώς τα τελαυταία 10 χρόνια αυτό έχει διορθωθεί
Καλησπέρα σε όλους.
Είναι πιο εύκολο για τα παιδιά η χάραξη της μάζας σε συνάρτηση με την απομάκρυνση. Βέβαια σε κανένα μαθητή δεν αφαίρεσα μονάδες αν έκαναν το αντίστροφο.
Χρήστο, αν αναφέρεσαι σε μένα, με λένε Βαγγέλη,
θεωρώ ότι στοιχειώδης ευγένεια απαιτεί όταν κάποιος αναφέρεται σε μας με το όνομά μας, να του απαντάμε με το όνομά του,
εκτός, και αν, “δεν επιθυμώ, ρε, φίλε, κουβέντα μαζί σου”, απολύτως σεβαστό και αποδεκτό αυτό, αρκεί να γνωστοποιηθεί
επί της ουσίας: το βάρος των βαρακίων, λόγω μαζών, είναι η αιτία, η επιμήκυνση του ελατηρίου, και όχι η απομάκρυνση, είναι το αποτέλεσμα
βέβαια και γνωρίζω τι γράφει το σχολικό βιβλίο και ο Εργαστηριακός Οδηγός, διότι στα νιάτα μου, λέμε τώρα, ήμουν “αναλυτής” τους στα Γυμνάσια της Δυτικής Αθήνας, όταν πρωτοκυκλοφόρησαν
Βαγγέλη καλησπέρα
Νομίζω σε ξέρω και με ξέρεις χρόνια και ποτέ δεν έχω θίξει κάποιον δημοσίως, ενώ ούτε σκοπό είχα να προσβάλω εσένα. Επιπλέον καθώς αλληλεπιδρούμε και μέσω των άλλων διαγωνισμάτων και είμαστε σε διάλογο δεν νομίζω ότι έπρεπε να προσβληθείς. Αναφέρθηκα γενικά και σε σένα και στο Γιάννη και στο Γιώργο σχετικά με την αντίρρησή σου και επειδή είσασταν τρεις μίλησα γενικά. Ούτε τον Γιώργο προσφώνησα.
Ναι το βάρος είναι η αιτία που λες όπως επίσης επιμήκυνση είναι πιο σωστό όμως οι άγνωστες λέξεις μαζεύονται πολλές και μη σου φαινεται περίεργο.
λοιπόν, Χρήστο, ναι, ας το πάρει το ποτάμι…
και επί της ουσίας: εξαιρετικά θέματα, πάρα πολύ καλά, απαιτητικά, ποιοτικά και πειραματικά, μου άρεσαν πολύ,
θυμίζω ότι παραμένω βαρεμένος Πειραματικός, και επιλέγω, άρα, τα 7 και 8 με διαφορά,
μακάρι η ανταπόκριση των μαθητών σας να ήταν καλή, οπότε τότε ένα “κλικ” πάνω είναι, μπράβο τους
εν ενεργεία ων, σε Δημόσιο Σχολείο, το 1ο Γυμνάσιο Ιλίου, 29 συνεχόμενα χρόνια, προσπάθησα πολύ, και πάνω από αυτά του σχολικού βιβλίου, ε, ναι, “το Γυμνάσιο είναι όλα τα λεφτά” έλεγα και δικαίως
και αναγνώριζα τότε, και δημόσια, δύο εξαιρετικά Ιδιωτικά σχολεία, εγώ ο καθηγητής του Δημοσίου, το Αμερικάνικο Κολλέγιο, και το Αυγουλέα,
από σήμερα προσθέτω και το δικό σας
καλή συνέχεια
Καλημέρα Βαγγέλη,
Νομιζω και εγώ ότι το 7 και το 8 έχουν απαιτήσεις καθώς πρέπει ο μαθητής να συνδυάσει τη γνώση που έχει αποκομίσει για να απαντήσει. Για παράδειγμα στο 8 για να απαντήσει στην πυκνότητα πρέπει να δει από το ζυγό ποιο σώμα έχει μεγαλύτερη μάζα και από το μέγεθος του καθενός να δει ποιο έχει μεγαλύτερο όγκο.
Το γεγονός ότι στο Γυμνάσιο υπάρχει περισσότερη ελευθερία μας κάνει να μπορούμε να κάνουμε πράγματα εκτός αυστηρού πλαισίου στην ύλη που έχει οριστεί. Η εμπλοκή μου σε όλες τις τάξεις από Α γυμνασίου έως και Γ λυκείου δείχνει ότι είναι πολύ πιο δύσκολο το μάθημα στο Γυμνάσιο αλλά αξίζει να προσπαθήσει κάποιος.
καλημέρα Χρήστο
δες, και όποιος άλλος θέλει, πώς δίδασκα εν ενεργεία ων, την πυκνότητα (στη Β Γυμνασίου τότε)
https://ekountouris.blogspot.com/2020/12/blog-post_15.html
Βαγγέλη το έχω δει και μάλιστα θυμάμαι την πρώτη που είχες με τα σχήματα τα χειρόγραφα. Αυτή πρέπει να είναι η βελτιωμένη εκδοχή. Νομίζω ανανεώνεις το υλικό σου ή ιδέα μου είναι;
δεν είμαι σίγουρος, Χρήστο, διότι είμαι, πλέον, επιπέδου “ξεχνώ με επιτάχυνση”
είχα δημοσιεύσει και αρκετές με πυκνότητα, από τις Εργαστηριακές που είχα κάνει φοιτητής, Σόλωνος 104