To project “Διαλέγω-Πειραματίζομαι-Παρουσιάζω!” υλοποιήθηκε στο 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης “Γεώργιος Βιζυηνός” κατά τη διάρκεια του εαρινού τετραμήνου, στο πλαίσιο των μαθημάτων φυσικών επιστημών για τη δευτέρα γυμνασίου.
Από τους μαθητές και τις μαθήτριες ζητήθηκε:
- να επιλέξουν ένα πείραμα μέσα από ένα κατάλογο 150 πειραμάτων φυσικών επιστημών,
- να υλοποιήσουν το πείραμα στο χώρο τους, και
- να δημιουργήσουν ένα μικρό βίντεο με την υλοποίηση και την ερμηνεία του πειράματος.
Στο project έλαβαν μέρος 75 μαθητές και μαθήτριες, με τελικό αποτέλεσμα τη δημιουργία 37 βίντεο.
Μια μικρή γεύση από τις εργασίες στο παρακάτω βίντεο:
καλά, με το μπαρδόν κιόλας, Γιώργο, αλλά επειδή υπηρέτησα πολλές 10ετίες σε Γυμνάσιο, και άπειρα χρόνια, από φοιτητής, Σόλωνος 104, Αθήνα, ως βαρεμένος Πειραματικός, αλλά και ΕΚΦΕτζής μετά στο Δημόσιο, δίδονται εξηγήσεις και ερμηνείες που εγώ δεν είδα;
π.χ. γιατί δεν χύνεται το νερό από το ποτήρι όταν βάλουμε το χαρτί από κάτω και το αναστρέψουμε;
τί δεν καταλαβαίνω;
Καλημέρα Βαγγέλη.
Ναι, δεν δίνονται ερμηνείες σε αυτό το βίντεο. Αυτό το βίντεο είναι μια συρραφή από όλα τα βίντεο που έφτιαξαν οι μαθητές, στα οποία δίνονται ερμηνείες για τα πειράματα. Τα βίντεο των μαθητών όμως δεν είναι δημοσιοποιήσιμα, καθώς περιλαμβάνουν τα πρόσωπά τους και δεν έχω συγκατάθεση για δημοσιοποίησή τους…
η ερώτησή μου είναι σαφής και δεν έχει καμία σχέση με πρόσωπα μαθητών
επειδή “στα οποία δίνονται ερμηνείες για τα πειράματα.”
η απάντηση στο πείραμα με το αντεστραμμένο ποτήρι ποια είναι;
γιατί δεν χύνεται το νερό;
75 μαθητές – πρακτικά όλοι
εικόνες και πρακτικές που θα ταξιδέψουν στο χρόνο
με όχημα τις μνήμες των συμμετεχόντων και των θεατών
προς τα πού;
θα τις ακούσει κανένας μετά από δυό χρόνια στο Λύκειο;
με την ευκαιρία,
«επαγγελματικό» το μονταρισμένο βίντεο
Α οκ, από ότι φαίνεται εγώ δεν κατάλαβα καλά την παρατήρησή σου. Νόμιζα ότι η ερώτηση ήταν “πού είναι οι ερμηνείες που έδωσαν οι μαθητές;” (για αυτό και παρέπεμψα στο υλικό που δεν είναι δημοσιοποιήσιμο) και ότι το πείραμα με το αντεστραμμένο ποτήρι απλά αναφερόταν ως παράδειγμα. Αν η ερώτηση είναι “ποιες είναι οι ερμηνείες που έδωσαν οι μαθητές;”, τότε μπορώ να σου πω ότι οι μαθητές που διάλεξαν το συγκεκριμένο πείραμα περιόρισαν την ερμηνεία τους στην ατμοσφαιρική πίεση. Δεν αναφέρθηκαν δηλαδή σε δυνάμεις συνάφειας.
Προσωπικά μου αρκεί για το επίπεδο της Β’ γυμνασίου αυτή η ερμηνεία, καθώς η ατμοσφαιρική πίεση περιλαμβάνεται και σε όσα συζητάμε στην τάξη στο μάθημα της φυσικής, σε αντίθεση με τις δυνάμεις συνάφειας.
Κεφάτοι οι μαθητές, συνεπώς άξιος ο δάσκαλος. Πάντα τέτοια Γιώργο.
Χαχαχα ευχαριστώ! Στην εποχή της εικόνας και της προφορικής πληροφορίας,
αναγκαστήκαμε ναέχουμε γίνει “επαγγελματίες”!!Το Λύκειο Γιώργο θα ακούσει αυτά που ζητάει να ακούσει. Σιγουράκι αυτό, καθώς τα φροντιστήρια και η τράπεζα θεμάτων κάνουν πολλή και καλή δουλειά για να μάθουν οι μαθητές που μπορούν, να δίνουν τις απαντήσεις.
Από την άλλη, η απάντηση στο “προς τα πού θα ταξιδέψουν;” δεν μπορεί να δοθεί με σιγουριά. Οι φιλοδοξίες μου πάντως προσπερνούν το Λύκειο, τις εξετάσεις (και λοιπούς μηχανισμούς) που θα ήταν ευχής έργον αν κάποια στιγμή αναρωτηθούν αν αυτό που ζητούν έχει μεγαλύτερη σχέση με τη φυσική, από ότι ένα πείραμα με μπαλόνι νερό και αναπτήρα (και μια μαθήτρια που καθώς το κάνει αναφωνεί “omg”).
Ευχαριστώ πολύ Απόστολε.
Να μαστε καλά, να κάνουμε κι άλλα!
Μπράβο Γιώργο, ομορφα πράγματα σε κεφάλαιο με “δύσκολα μαθηματικα” για τα παιδιά.
Συγχαρητήρια συνάδελφε.
Όσο υπάρχουν συνάδελφοι με το μεράκι σου και την αγάπη σου προς τ’ αντικείμενο η Φυσική και γενικότερα οι Φυσικές Επιστήμες δεν κινδυνεύουν.
Μπράβο στον Δάσκαλο και στους μαθητές του!
Τυχεροί οι μαθητές σου. Εξαιρετική δουλειά.
πολλές φορές καταλαβαίνω ότι η επιμονή μου σε μια ερώτηση,
αποδέχομαι ότι είμαι επικίνδυνα αιρετικός έως κακός,
δημιουργεί, ίσως, πρόβλημα στην απάντηση,
εξ ου και η μη απάντηση
ερωτώ, επισημαίνοντας ότι επί 29 χρόνια δίδασκα θεωρητικά και πειραματικά, στη Β Γυμνασίου, και στο ίδιο Γυμνάσιο, το 1ο Γυμνάσιο Ιλίου
γιατί δεν χύνεται το νερό με αντεστραμμένο το ποτήρι;
η φωτογραφία είναι από εκδήλωση του ylikonet,
ο αγαπημένος Ανδρέας και η, επίσης αγαπημένη, Ελευθερία, ένθεν και ένθεν
μεγάλη μου τιμή
καλά η κυρία στο βάθος “όλα τα λεφτά”
που λέω κι εγώ…
Γιώργο πολλά συγχαρητηρια για την ιδεα και την εκτελεση !
Γρηγόρη, Παναγιώτηδες, Διονύση, Τίνα ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια! Μετράνε πολύ για μένα.
Βαγγέλη, μια σαφή και πλήρη περιγραφή της ερμηνείας του φαινομένου μπορείς να βρεις εδώ.