Στις 332 σελίδες της ανάρτησης θα βρείτε όλα τα θέματα που έχουν δοθεί στη ΦΥΣΙΚΗ Κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου και στη ΦΥΣΙΚΗ Τ.Σ. στις εξετάσεις στην Κύπρο, από το 2006 έως το 2023.
Περισσότερα ΕΔΩ.
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Ευχαριστούμε Μερκούρη,
κοίταξα βιαστικά τα θέματα από το 2010 μέχρι το 2023.
Διακρίνω μια αλλαγή στη “φιλοσοφία” τα 3 τελευταία χρόνια 2021-2023
Τα θέματα με πειραματικά δεδομένα εκλείπουν ….
Κάνω λάθος;;;
Καλημέρα Μερκούρη και Θοδωρή.
Μερκούρη έχεις στήσει μια φοβερή τράπεζα θεμάτων!
Θοδωρή βρίσκω πειραματικά θέματα όπως:
Τι μάλλον συμβαίνει;
Ίσως αποφάσισαν να τα κόψουν ως ακατάλληλα.
Λέει κάτι αυτό στους οπαδούς των πειραματικών θεμάτων;
Γιατί άραγε κόπηκε η ατομική φυσική;
Δεν ενοχλούνται που διδάσκονται γνώσεις παρελθόντων αιώνων;
Καλημέρα Μερκούρη, καλημέρα σε όλους.
Συγχαρητήρια Μερκούρη για τη δουλειά και την προσφορά σου αυτά τα χρόνια. Η κατηγοριοποίηση ανά κεφάλαιο σίγουρα θα βοηθήσει.
Ευχαριστούμε Μερκούρη. Είναι εξαιρετικός ο τρόπος που παρουσιάζεις τα θέματα και πολυ βοηθητικός.
Ωραία η κατηγοριοποίηση.
Μερκούρη μπράβο σου συνολικά για τις αναρτήσεις.
Τα θέματα στις εξετάσεις των Κυπρίων, αξιολογούν καλύτερα από τα θέματα των εξετάσεων μας.
Καλησπέρα στην παρέα. Συγγνώμη για την καθυστερημένη αντίδραση, αλλά η μικρή Σοφία “απορροφά” πολύ χρόνο!
Θοδωρή, Γιάννη, Μίλτο, Τίνα, Κώστα σας ευχαριστώ. Ό,τι θα σημειώσω παρακάτω, θέλω να διευκρινίσω πως δεν προέρχονται από κάποιον ειδικό στις Κυπριακές Εξετάσεις, παρά μόνο από έναν παρατηρητή αυτών. Νομίζω, ότι ένας Κύπριος συνάδελφος που ζει στο κυπριακό κλίμα εκπαίδευσης μπορεί να δώσει καλύτερες απαντήσεις, ειδικά σ’ ένα ερώτημα όπως αυτό του Γιάννη για την αφαίρεση της Ατομικής Φυσικής.
Δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει κάτι ουσιαστικό πάνω στη “φιλοσοφία” των θεμάτων τα τελευταία χρόνια. Νομίζω ότι υπάρχει ένας μύθος γύρω από τα πειραματικά θέματα που δίνονται σ’ αυτές τις εξετάσεις. Ουσιαστικά, ένα με δύο θέματα εξετάζονται πειραματικά (δηλαδή δίνονται πειραματικές μετρήσεις) κι αυτό είναι ο υπολογισμός της περιόδου απλού εκκρεμούς σίγουρα (πιο χαρακτηριστικά ίσως στις εξετάσεις των ΤΣ) και κάποιες φορές κάτι από τον ηλεκτρομαγνητισμό ή την κυματική. Αρκετές χρονιές ένα μόνο τέτοιο θέμα. Δηλαδή, θα πει κάποιος που διαβάζει αυτές τις γραμμές, τα θέματα της Κύπρου μοιάζουν με αυτά της Ελλάδας; Η απάντηση από μένα είναι προφανής: OΧΙ! Θα περιοριστώ μόνο στο θέμα που από την αρχή έβαλε ο Θοδωρής, το πειραματικό. Έτσι λοιπόν, εκτιμώ ότι αρκετά από τα 15 θέματα (10 της Α Ομάδας και 5 της Β Ομάδας) αναδίδουν “άρωμα” εργαστηρίου. Το “άρωμα” αυτό συντίθεται από εκφράσεις (π.χ. “Στο εργαστήριο, ισορροπήσαμε τον πιο κάτω ομογενή χάρακα ….”, “Ομάδα μαθητών πραγματοποίησε στο εργαστήριο φυσικής το πείραμα ….”), από σχήματα (εξαιρετικά σχεδιασμένα και “ζωντανά”), από γραφικές παραστάσεις (πολλές), από φαινόμενα και δραστηριότητες που προέρχονται από την καθημερινή ζωή (στη Γη ή στο διάστημα), από ιστορικά πειράματα κλπ Αυτά τα θέματα δεν είναι πειραματικά, αλλά μοιάζουν σαν τέτοια!
Δηλαδή, υπάρχει μια φανερή προσπάθεια των θεματοδοτών να ελέγξουν την κατανόηση αυτών που διδάχτηκαν τα παιδιά (στην τάξη και το εργαστήριο) με θέματα είτε θεωρητικά διατυπωμένα, είτε με αυτό που προ χαρακτήρισα “άρωμα” εργαστηρίου.
Και κάτι ακόμη όμως που το κρίνω ως σημαντικό. Αυτό που περιγράφεται από ένα σχέδιο (π.χ. μια “θεωρητική” πειραματική διάταξη) “βγάζει” μια πραγματικότητα, δηλαδή, αν στηνόταν μια πειραματική διάταξη θα ήταν όπως περιγράφεται από το σχέδιο. Αυτό, σε αντίθεση με το (συνήθως) “αποκρουστικό”, “τερατώδες” σχήμα που περιγράφει το περιεχόμενο του δικού μας 4ου θέματος, έστω κι αν κανείς δεν ισχυρίζεται ότι είναι πειραματικό.
Κλείνω, ομολογώντας δημόσια ότι προτιμώ θέματα τέτοιου χαρακτήρα, χωρίς να μεμψιμοιρώ βέβαια, ότι οι 3 ώρες που δίνονται είναι λίγες.
Καλό απόγευμα στην παρέα.
Συγχαρητήρια και από εμένα Μερκούρη για τη δουλειά αυτή.
Η κατηγοριοποίηση ανά κεφάλαιο σίγουρα βοηθάει.
Για την ποιότητα και τον όγκο της δουλειά σου γενικότερα στο ylikonet έχω ξαναγράψει. Π.χ. τις πολύ όμορφες βιογραφίες μεγάλων φυσικών που μας έχεις δώσει.
Άρη, σ’ ευχαριστώ. Καλό βράδυ.