Μια σύντομη ιστορία για το πώς δημιουργήθηκε, αυτό που έγινε γνωστό ως ο Ατλαντικός Κώδικας του Leonardo da Vinci.
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Μια σύντομη ιστορία για το πώς δημιουργήθηκε, αυτό που έγινε γνωστό ως ο Ατλαντικός Κώδικας του Leonardo da Vinci.
Τεκμηριωμένη και όμορφη παρουσίαση.
Άψογος Απόστολε.
Συγχατητήρια και ευχαριστώ
( εκτός από ύπαρξη της συλλογής και
τον λόγο που ονομάστηκε έτσι
δεν ήξερα τίποτα για την ιστορία της )
Ο Ατλαντικός Κώδικας, αλλά και η προσωπικότητα του δημιουργού του, ως πολιτιστικό προϊόν
Αθήνα 2018, Γκάζι, έξι λεπτά
Καλό απόγευμα Αποστόλη και συγχαρητήρια για το νέο σου πόνημα.
Προσωπικά κρατώ:
“Το 1796 τα στρατεύματα του Ναπολέοντα κατέλαβαν το Μιλάνο, οπότε ο Κώδικας μεταφέρεται στη Γαλλία. Η πράξη αυτή νομιμοποιείται, διότι σύμφωνα με τον
Ναπολέοντα:
«όλοι οι ευφυείς άνθρωποι είναι Γάλλοι, ανεξάρτητα από τη χώρα στην οποία γεννήθηκαν».
Τέλειο!!!
Καλησπέρα παιδιά και ευχαριστώ για τα σχόλια.
Μήτσο αγνοούσα επίσης τα περισσότερα.
Γιώργο οι δημιουργοί, πριν γίνουν διάσημοι, πρέπει να «πουλήσουν» την εικόνα τους.
Το 1482 ο Leonardo σε ηλικία 30 ετών γράφει στο Δούκα του Μιλάνου Ludovico Sforza μια επιστολή, στην οποία παραθέτει μια λίστα με τις ικανότητές του:
«Πεφωτισμένε Κύριε, έχοντας εξετάσει ικανοποιητικά όλα τα είδη εκείνων των ανθρώπων, που αυτοχαρακτηρίζονται δεινοί κατασκευαστές πολεμικών μηχανών, αλλά στην πραγματικότητα οι κατασκευές τους δεν παρουσιάζουν τίποτε το ιδιαίτερο, θα προσπαθήσω χωρίς προκατάλειψη να παρουσιάσω στην Εξοχότητά σας τα μυστικά μου και στη συνέχεια να σας τα προσφέρω, ώστε να τα επιδοκιμάσετε εν δράσει
1. έχω στη διάθεσή μου ένα είδος ελαφριών ανθεκτικών και εύκολα μεταφερόμενων γεφυρών, με τις οποίες εύκολα μπορείτε να αποφύγετε τον εχθρό. Άλλες επίσης ασφαλείς και άφθαρτες από φωτιά και μάχη, εύκολες στη μεταφορά και τοποθέτηση. Επίσης μεθόδους πυρπόλησης και καταστροφής αυτών του εχθρού
2. όταν ένας τόπος πολιορκείται, γνωρίζω πώς να αφαιρώ το νερό από τα αυλάκια και πώς να κατασκευάζω ποικιλία από γέφυρες, σκάλες και άλλες μηχανές απαραίτητες για το εγχείρημα
3. εάν, λόγω του ύψους μιας όχθης ή λόγω της σταθερότητας και της θέσης ενός τόπου, είναι αδύνατο να χρησιμοποιηθεί πλάνο βομβαρδισμού κατά την πολιορκία, διαθέτω μεθόδους για την καταστροφή κάθε βράχου και κάθε κάστρου, ακόμη κι αν είναι θεμελιωμένο σε βράχους
4. διαθέτω επίσης είδη όλμων, βολικών και εύκολα μεταφερόμενων, με τη βοήθεια των οποίων μπορώ να εκτοξεύω τόσο μικρές πέτρες, ώστε να μοιάζει σχεδόν σαν καταιγίδα και με τον καπνό τους να προκαλώ τεράστιο τρόμο και σύγχυση στον εχθρό
5. κι αν η μάχη λαμβάνει χώρα στη θάλασσα, διαθέτω πληθώρα αμυντικών και επιθετικών μηχανισμών καθώς και σκάφη ανθεκτικά σε φωτιά και μπαρούτι
6. διαθέτω μέσα για μυστικές και ελικοειδείς στοές, με τη βοήθεια των οποίων αθόρυβα θα υπάρχει πρόσβαση στον στόχο, ακόμη κι αν χρειαστεί να περάσει κανείς κάτω από χαρακώματα ή ποτάμια
7. θα κατασκευάσω μεταμφιεσμένα άρματα, ασφαλή και απόρθητα, οσοδήποτε πολυάριθμος κι αν είναι ο στρατός του αντιπάλου
8. σε περίπτωση ανάγκης θα κατασκευάσω μεγάλα όπλα και όλμους, καθώς και ελαφρύ οπλισμό, όλα σε εκλεπτυσμένες, χρήσιμες και όχι κοινότοπες μορφές
9. σε περίπτωση αποτυχίας ενός βομβαρδισμού, θα εφεύρω καταπέλτες, εξέδρες και άλλες ασυνήθιστες μηχανές εξαιρετικής αποτελεσματικότητας. Τέλος ανάλογα με την περίπτωση μπορώ να επινοήσω ατέλειωτα αμυντικά και επιθετικά μέσα
10. σε καιρό ειρήνης πιστεύω ότι μπορώ να ικανοποιήσω με την ίδια επιτυχία ανάγκες σχετικές με την αρχιτεκτονική και να κατασκευάσω δημόσια ή ιδιωτικά κτίρια καθώς και να μεταφέρω το νερό από ένα μέρος στο άλλο
11. μπορώ να φέρω εις πέρας γλυπτά σε μάρμαρο, μπρούτζο ή πηλό, όπως και να ζωγραφίζω ό,τι χρειάζεται, όπως οποιοσδήποτε άλλος, όποιος κι αν είναι
Οπωσδήποτε το μπρούτζινο άλογο μπορεί να ληφθεί υπόψιν, το οποίο συμβολίζει την αθάνατη δόξα και την αιώνια τιμή του οίκου των Sforza (σημείωση: ο Ludovico Sforza είχε αναθέσει στον Leonardo την κατασκευή ενός μπρούτζινου αλόγου, ως μνημείο για τον πατέρα του Francesco Sforza. Το άγαλμα θα ήταν το μεγαλύτερο στον κόσμο, αλλά πέρα από ένα πήλινο πρόπλασμα, ο Leonardo δεν το ολοκλήρωσε ποτέ)
Αν κάτι από τα προαναφερθέντα μοιάζει αδύνατο, είμαι διατεθειμένος να εκτελέσω πείραμα στον κήπο σας ή όπου αλλού επιθυμεί η Τελειότητά σας, στην οποία τελώ με υπέρτατη ταπεινότητα…
Τα 9 από τα 11 σημεία του «βιογραφικού» του Leonardo εστιάζουν στις ικανότητές του ως πολεμικού μηχανικού. Η επιστολή περιέχεται στον Ατλαντικό Κώδικα και εικάζεται (από το γραφικό χαρακτήρα) ότι γράφτηκε από άλλον για λογαριασμό του Leonardo.
Διονύση τα καλά και συμφέροντα…
Γεια σου Απόστολε.
Όμορφη παρουσίαση, εμπλουτισμός των γνώσεων μας για το γίγαντα Leonardo da Vinci. Προσωπικά έμαθα πάρα πολλά.
Όσο για το γράμμα του στο Δούκα του Μιλάνου έχει όλα τα διαχρονικά χαρακτηριστικά παρόμοιων κειμένων καλλιτεχνών, λογοτεχνών κλπ προς διάφορους Μαικήνες της εποχής τους. Η τέχνη, ανά τους αιώνες, χρειάζεται τον πλούτο -και δεν εννοώ τον ψυχικό πλούτο του καλλιτέχνη-
Καλημέρα Άρη και σε ευχαριστώ. Οι πάτρονες έπαιξαν και συνεχίζουν να παίζουν, με άλλο πρόσωπο σήμερα, πρωταγωνιστικό ρόλο στην καλλιτεχνική αλλά και στην επιστημονική δραστηριότητα. Τα κίνητρα βέβαια αποτελούν ένα σημείο προς συζήτηση…
Τι ωραία ανάρτηση Αποστόλη.
Καλημέρα Τίνα και σε ευχαριστώ
Αποστόλη, η προσεγμένη ανάρτησή σου εμπλουτίζει τις γνώσεις μας. Γηράσκω αεί διδασκόμενος.
Να είσαι καλά.
Καλημέρα Ντίνο και σε ευχαριστώ!