web analytics

Ακλόνητο ή όχι;

Α. Ένα κανόνι βρίσκεται σε ύψος Η=80 από το έδαφος και εκτοξεύει οριζόντια ένα βλήμα μάζας m=10Kg. Η ποσότητα της εκρηκτικής ύλης είναι mTNT=200g και η ενέργεια που ελευθερώνεται για κάθε ένα κιλό της εκρηκτικής ύλης είναι 4.686Κj. Αν η ενέργεια που μεταφέρεται από τον εκρηκτικό μηχανισμό στο σύστημα του κανονιού και του βλήματος είναι 75%, τότε προκειμένου το βλήμα να πετύχει ένα στόχο που βρίσκεται σε οριζόντια απόσταση D=1200m στο έδαφος θα πρέπει το κανόνι να :

i) μείνει ακλόνητο

ii) να είναι ελεύθερο να κινηθεί

iii) δεν παίζει ρόλο

Επιλέξτε τη σωστή απάντηση.

Αιτιολογήστε την απάντησή σας.

Συνέχεια σε pdf ή σε word

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
14 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γεια σου Χρήστο, ευφάνταστη ….

Για να “ζηλέψει” ο Παναγιώτης ο Κουτσομπόγερας

comment image

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Η σωστή αντίδραση έκρηξης έχει ένα διπλό μπροστά, το ξαναανεβάζω γιατί δεν μπορώ να το δορθώσω

comment image

Ανδρέας Βαλαδάκης
05/09/2023 6:01 ΠΜ

Χρήστο καλημέρα.

Με αφορμή το θέμα που προτείνεις και την ταινία Οπενχάιμερ, στη συνέχεια διατυπώνω μερικές παράπλευρες σκέψεις.

Τη δεκαετία του ’80, αν δεν κάνω λάθος, εμφανίστηκε και καθιερώθηκε διεθνώς η τάση, οι ασκήσεις Φυσικής να μην περιέχουν αναφορές σε στρατιωτικές εφαρμογές. Ωστόσο, όπως μας θύμισε η ταινία Οπενχαίμερ, είναι γεγονός ότι οι φυσικοί εφαρμόζουν τη Φυσική και στην κατασκευή όπλων.

Θα μπορούσε λοιπόν να διατυπωθεί η εξής άποψη: Αφαιρώντας από το ρεπερτόριο των θεμάτων της Φυσικής τις στρατιωτικές εφαρμογές, αποκρύπτουμε αυτό το γεγονός. Δηλαδή στο θέμα που παρουσιάζεις ο στόχος -ένα ουδέτερο κουτί- στην καλύτερη περίπτωση, είναι με πολύ κόπο και δημόσιο χρήμα μια ανθρώπινη κατασκευή και στη χειρότερη οι ίδιοι οι άνθρωποι. Μήπως λοιπόν θα πρέπει να αποκαλύπτουμε αυτό το γεγονός;

Διονύσης Μάργαρης
Αρχισυντάκτης
05/09/2023 7:49 ΠΜ

Καλημέρα Χρήστο, καλημέρα στους συνομιλητές περί … πολέμου.
Προφανώς το κανόνι σου, δεν ήταν ένα ΠΑΟ 🙂
(πυροβόλο άνευ οπισθοδρομήσεως)!!!
Όσον αφορά το “οι φυσικοί εφαρμόζουν τη Φυσική και στην κατασκευή όπλων”, προφανώς τα πολλά χρήματα για έρευνα οι κυβερνήσεις των μεγάλων χωρών, μόνο για όπλα τα δίνουν…
Πού είναι εκείνος ο επιταχυντής που η κατασκευή του σταμάτησε στις ΗΠΑ, όταν κατέρρευσε η Σοβιετική ένωση;
Λέτε η κατασκευή του να ήταν για… την αγάπη της επιστήμης;

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από admin
Παναγιώτης Κουτσομπόγερας

Καλημερα φιλε Θοδωρη – διαβασα την αναρτηση σου χθες βραδυ και με εκανες χαρουμενο! Οχι μονο ζηλευω αλλα στελνω την εκτιμηση μου στην ομάδα – χαιρετισμους και καλη σχολικη χρονια!

Παναγιώτης Κουτσομπόγερας

Καλημερα Χρηστο συγχαρητηρια για την αναρτηση ! Φυσικα κι εγω σκεφτηκα τους AC DC! Η φυσικοχημικη εξελιξη της ασκησης ειναι εντονα δημιουργικη !
https://www.youtube.com/watch?v=NhsK5WExrnE

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από admin
Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
05/09/2023 2:59 ΜΜ

Γεια σου Χρήστο.
Μια άσκηση που θα μπορούσε να είναι μια  «πληκτική» άσκηση οριζόντιας βολής απόκτησε  άλλο χρώμα

1.  Από τον τρόπο που  ζητάς τις απαντήσεις π.χ. «ακλόνητο ή όχι»
2. Μέσα από τα δεδομένα: ποσότητα της εκρηκτικής ύλης,   ενέργεια που ελευθερώνεται για κάθε ένα κιλό της εκρηκτικής ύλης,   ενέργεια που μεταφέρεται από τον εκρηκτικό μηχανισμό στο σύστημα αποκτά «πρακτικό-τεχνικό»  χαρακτήρα που δεν είναι συνηθισμένο στα περιβάλλοντα των δικών μας ασκήσεων –φυσικής-  αλλά είναι χρήσιμο για τα μυαλά των μαθητών.

Γενικά ξεκινάς όμορφα και ελκυστικά.
Καλή χρονιά.

Γεια σου Αντρέα.
Πριν λίγες ημέρες σε σχετική συζήτηση στο ylikonet είχα γράψει.

Παρά τα ωραία λόγια που ακούμε από τις διάφορες εξουσίες (οικονομικές, πολιτικές κλπ ) για την επιστήμη, νομίζω τα ενδιαφέροντά τους ουσιαστικά και οι στόχοι τους μέσω της επιστήμης είναι:
Κέρδος και εξουσία. 
Η γνώση παράγεται από ένα σύμπλεγμα κρατικής και ιδιωτικής χρηματοδότησης. Τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας οδηγούν είτε στη μεγέθυνση της κρατικής εξουσίας είτε στην κερδοσκοπία, συνήθως και στα δύο.
 Ισχύς.
Οι νέες τεχνολογίες φτιάχνονται για εξοπλιστικούς σκοπούς και μετά περνάνε στην κανονική επιστήμη.
Αντί για βελτίωση, καταστροφή.
Η επιστήμη σαν φαρμάκι εμφανίζεται π.χ. όταν γιγαντώνεται η κλιματική καταστροφή, αποτέλεσμα της άναρχης οικονομικής μεγέθυνσης και τεχνολογικής επιτάχυνσης. 
Επικοινωνία αντί για ουσία.
Οι μεγάλοι κριτικοί φιλόσοφοι Adorno και Horkheimer υποστήριξαν στη «Διαλεκτική του Διαφωτισμού» ότι ενώ η επιστήμη και ο ορθός λόγος αντικατέστησαν τους μύθους της προ-νεωτερικής εποχής, κατέληξαν και αυτοί μύθοι που υπόσχονται λύση σε όλα τα πολιτικά, κοινωνικά και ψυχολογικά προβλήματα.
Η επιστήμη από τη φύση της αναζητά την αλήθεια, μέσω της διαρκούς «αμφισβήτησης».
Οι επιστήμονες δηλαδή αναζητούν την αλήθεια μέσω του διαλόγου, τοποθετούμενοι επί αντιθέτων απόψεων και θεωριών. Οταν η επιστήμη χρησιμοποιείται από τους πολιτικούς κύκλους, τότε δεν αναζητά την αλήθεια, αλλά, αντιθέτως, είναι ωφελιμιστική, μέσω της καλλιέργειας του φόβου. Η πολιτική μετατρέπει την επιστήμη από «αμφισβήτηση» σε «βεβαιότητα και δόγμα».
ΣΚΟΠΟΣ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γεια σου Παναγιώτη, αναρτήσεις με διαθεματικό περιεχόμενο έχουν υπογραφή “Κουτσουμπό”….
Εγώ το μόνο που έκανα ήταν copy-paste
Επίσης το ενδιαφέρον για την οργανική…. έχει “ιδιοτελές” κίνητρο…
Πατέρας κόρης που θα πάει Β’ λυκείου…..

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Καλημέρα Χρήστο και καλή σχολική χρονιά. Το θέμα σου κεντρίζει το ενδιαφέρον, παρά τον “πολεμοχαρή” χαρακτήρα του 🙂
Άλλαξε την απάντηση στο ερώτημα Α από i σε ii…

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Χρήστο. Ξεκινάς τις αναρτήσεις σου με μια πολύ χορταστική άσκηση, με ολιστική αντιμετώπιση της βολής βλήματος. Μπορεί να γίνει στην τάξη και τμηματικά. Ξεκινώντας τις Καμπυλόγραμμες κινήσεις, μόνο το Α και το Γ. Το Β όταν μπούμε στην Ορμή.