1. Γιατί είναι πιο δύσκολο να σουτάρετε σε μεγάλη απόσταση μία μπάλα που δεν είναι καλά φουσκωμένη;
2. Γιατί οι ηλεκτρικές εκκενώσεις στον αραιό αέρα μπορούν να πραγματοποιηθούν σε χαμηλές τάσεις;
3. Υπό κανονικές συνθήκες, τα μόρια των αερίων αναπτύσσουν ταχύτητες της τάξεως των εκατοντάδων μέτρων ανά δευτερόλεπτο. Γιατί, όμως, η διάχυση των αερίων συντελείται με βραδείς ρυθμούς;
4. Γιατί τα ταχέως νετρόνια διέρχονται εύκολα από ένα μολύβδινο εμπόδιο ενώ επιβραδύνονται από ίσο όγκο νερού ή άλλων ουσιών που περιέχουν άτομα υδρογόνου;
5. Σε διαγωνισμούς δύναμης (strongman sport) οι αθλητές τραβούν ένα ακίνητο λεωφορείο. Το λεωφορείο όμως παραμένει ακίνητο όταν το διαπερνά ένα αντιαρματικό βλήμα. Πως εξηγείται αυτό δεδομένου ότι η δύναμη που δέχεται το λεωφορείο από το βλήμα είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή που δέχεται από τον άνθρωπο;
Όμορφες. Και τέτοιου είδους ερωτήσεις έχουν ελαττωθεί από την παγκόσμια βιβλιογραφία αλλά και εξαφανιστεί από κάθε είδους εξετάσεις παρά την ομορφιά και την ουσία τους. Κάναμε όλα σχεδόν τα Β θέματα συγκαλυμμένες ασκήσεις ακόμα και στην Α Λυκείου.
Καλημέρα Χρήστο. Εξαιρετικές ερωτήσεις, που ενοποιούν πολλές περιοχές της Φυσικής και δείχνουν πόσο η ασκησιολαγνεία λόγω τράπεζας απομακρύνει την πρακτική αξία του μαθήματος.
Ας φανταστούμε η 1 να έπεφτε σε β΄θέμα, τι θα γινότανε…
Χαράλαμπε και Ανδρέα καλησπέρα.
Σας ευχαριστώ για το σχόλιο. Χαίρομαι που σας άρεσαν.
Νομίζω καλό είναι οι μαθητές να βλέπουν και τέτοια θέματα, παρόλο που τα β θέματα όπως αναφέρει ο Χαράλαμπος, είναι ουσιαστικά ασκήσεις χωρίς νούμερα και έχει μεταλλαχθεί ο αρχικός τους σκοπός. Βοηθούν την κατανόηση εννοιών και τον τρόπο σκέψης.
Καλημέρα Χρήστο.
Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες, ότι είναι … εκτός γραμμής, αλλά είναι πολύ όμορφες…
Καθυστέρησα λίγο να τις διαβάσω, αφού είχαμε …πρόβλημα με τα σχόλια.
Σήμερα, από ό,τι βλέπω, το σύστημα λειτουργεί!
Καλησπέρα Διονύση.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Φαίνεται σήμερα να δουλεύει. Χθες ότι σχόλιο έκανα το έκανα μέσω της επεξεργασίας του άρθρου.