Ένα σημειακό ηλεκτρικό φορτίο q1 = +q δημιουργεί στο σημείο Ρ του χώρου ηλεκτρικό πεδίο, έντασης και δυναμικού V1. Η απόσταση του Ρ από το φορτίο είναι r (σχήμα 1).
i) Το μέτρο της έντασης και η τιμή του δυναμικού συνδέονται με τη σχέση
α) V1 = E1∙r β) V1 = E1∙r2 γ) V1 = E1/r
Δικαιολογείστε την απάντησή σας.
Κρατώντας ακίνητο το φορτίο q1, ένα δεύτερο ηλεκτρικό φορτίο q2 = +q, τοποθετείται και συγκρατείται ακίνητο, όπως φαίνεται στο σχήμα 2. Στο σημείο Ρ η ένταση γίνεται και το δυναμικό V.
ii) Για το μέτρο της έντασης ισχύει
α) Ε > Ε1 β) Ε = Ε1 γ) Ε < Ε1
Δικαιολογείστε την απάντησή σας.
iii) Για το δυναμικό ισχύει
α) V = 0 β) V = √2 V1 γ) V =2V1
Δικαιολογείστε την απάντησή σας.
iv) Κάποιος ισχυρίζεται ότι πάνω στην ευθεία που συνδέει τα δύο φορτία, υπάρχει σημείο Σ, που η ένταση του ηλεκτρικού πεδίου και το δυναμικό είναι μηδέν. Συμφωνείτε με αυτή την άποψη; Δικαιολογείστε την απάντησή σας.
v) Θα μπορούσαμε να μηδενίσουμε την ηλεκτρική δυναμική ενέργεια του συστήματος, αν τοποθετούσαμε στο μέσον της απόστασης των δύο φορτίων
α) ένα αρνητικό σημειακό φορτίο q3 =-2q
β) ένα αρνητικό σημειακό φορτίο q3 =-q/4
γ) ένα θετικό σημειακό φορτίο q3 =+2q
Δικαιολογείστε την απάντησή σας.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι πλέον εύκολο για τους μαθητές και ακόμα χειρότερα, εύκολο να το διδάξουμε εμείς…
Ο τίτλος της ανάρτησης στα …Κινέζικα:
強度和潛力並存
強度和潛力並存 Χαχαχαχ τελειο Ανδρέα.Ακομα και ο χιουμοριστας Βαγγέλης Κουντούρης θα το ζηλευε.
Ανδρέα ευχαριστούμε, κρατείται ως ΦΕ όταν ολοκληρωθεί η διδασκαλία του κεφαλαίου ενδοοικογενειακά 🙂
Προτείνω ένα ακόμα ερώτημα με σχεδιασμό δυναμικών γραμμών στο ακτινικό πεδίο του q1 και στο σύνθετο πεδίο των q1, q2
Ίσως στο ερώτημα (i) αξίζει να αναφερθεί και η λύση με χρήση μονάδων, αφού
Ε–> N/C, V–> J/C, ενώ J=Nm
Μια ρητορική ερώτηση προς αρμοδίους
Το μαγνητικό πεδίο ρευματοφόρων αγωγών διδάσκεται στον προσανατολισμό στη Γ’ Λυκείου, το ηλεκτροστατικό πεδίο για να διδάσκεται στη γενική παιδεία της Β’ Λυκείου
είναι πολύ ευκολότερο ;;;;
Καλημέρα Ανδρέα
Ερωτήματα στήριξης της γνωστικής βάσης .
Στην απάντηση του ii)α) ήμουν έτοιμος να πω ότι η έκφραση, “η διαγώνιος παραλληλογράμμου έχει μήκος μεγαλύτερο από κάθε πλευρά…” δεν καλύπτει τη γενικότητα αφού μπορεί να είναι ίση η και μικρότερη … Είδα βέβαια στη συνέχεια το ΣΧΟΛΙΟ στο τέλος που στη ουσία ο λύτης πρέπει να αναφέρει στη λύση, η εναλλακτικά …Ε/2 = Ε1συν30… Ε=ρίζα3Ε1…Ε>Ε1
Καλό Σαββατοκύριακο
Καλημέρα συνάδελφοι.
Κωνσταντίνε το έπιασες το υπονοούμενο…
Θοδωρή, κάνω σε δυο τμήματα Βγεν. Δε μπορούν να καταλάβουν τα “β΄θέματα”, ούτε οι μαθητές της θετικής. “Χωρίς νούμερα πως γίνεται” αναρωτιούνται και κοιτάνε σα χαμένα. Σε ένα τεστ ζήτησα αν διπλασιάσουμε το Q και υποδιπλασιάσουμε το r πόσο θα γίνει η ένταση. Όλοι έβαζαν αριθμούς…
Παντελή καίρια η παρατήρησή σου. Έβαλα άλλο θεώρημα. Σε ένα τρίγωνο, απέναντι από τη μεγαλύτερη γωνία, βρίσκεται η μεγαλύτερη πλευρά. Ως γνωστόν έχουμε τη γελοία οδηγία ” όχι υπό γωνία υπολογισμός έντασης ή δύναμης”. Γιαυτό έβαλα αναλυτικό υπολογισμό στο σχόλιο. Θεωρώ ότι είναι στοιχειώδες ακόμα και οι μη Θετικοί μαθητές να συγκρίνουν δυο διανύσματα ή ουσιαστικά δυο στοιχεία παραλληλογράμμου. Τη σύνθεση την κάνουν και στην Α΄τάξη.
Καλημέρα και καλό ΣΚ Ανδρέα.
Να υποθέσω ότι διδάσκεις κινέζικα στους μαθητές της Β γενικής;
各位晚上好。我回覆西奧多。如果一個孩子不能計算電場的元素,他如何融入社會?
Καλησπέρα Διονύση. Ζωγράφισα στον πίνακα μία φορτισμένη σφαίρα σε λείο κεκλιμένο επίπεδο, που ισορροπούσε με το βάρος, τη δύναμη στήριξης και την δύναμη από κάποιο οριζόντιο ηλεκτρικό πεδίο. Ζήτησα μόνο να σχεδιάσουν τις δυνάμεις. Τρεις μαθητές σχεδίασαν το βάρος προς τα πάνω…
Άρα 物理學對某些人來說是中國的 = Η Φυσική είναι κινέζικα για κάποιους.