Σε λείο οριζόντιο επίπεδο σύρεται ένα καροτσάκι από ένα παιδί, το οποίο του ασκεί μια οριζόντια δύναμη F. Πάνω στο καρότσι υπάρχει ένα σώμα Σ, το οποίο παραμένει ακίνητο ως προς το καρότσι, δεμένο στο άκρο οριζόντιου ιδανικού ελατηρίου, το οποίο έχει επιμηκυνθεί, όπως στο σχήμα.
- Να σχεδιάσετε, σε διαφορετικά σχήματα, τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα Σ, στο ελατήριο και στο καροτσάκι.
- Να χαρακτηρίσετε τις παραπάνω δυνάμεις ως εσωτερικές ή εξωτερικές, για το σύστημα:
α) Σώμα Σ-ελατήριο,
β) Σώμα Σ-καροτσάκι.
γ) Σώμα Σ- ελατήριο – καροτσάκι.
Υπενθυμίζεται ότι ένα ιδανικό ελατήριο θεωρούμε ότι έχει αμελητέα μάζα, ενώ δεν αναπτύσσεται τριβή ανάμεσα σε καρότσι και σώμα Σ.
Πολύ καλά και “ξεκαθαριστικά” ερωτήματα, Διονύση
Με την ευκαιρία να (ξανα)γράψω ότι η δράση και η αντίδραση, παρόλο που είναι (ίσες και) αντίθετες δεν έχουν συνισταμένη ίση με μηδέν, διότι δεν έχουν καν συνισταμένη, αφού ασκούνται σε διαφορετικά σώματα
Πολύ ωραία η ανάρτηση.
Είναι αναλυτική η απάντηση, είναι πολύ καλά τα σχήματα, έχει συγκεκριμένους διδακτικούς στόχους.
Ολοκληρωμένη ανάρτηση, με μια απάντηση που θα ήθελα να την έχω σκεφτεί και να την έχω γράψει ο ίδιος ( 😉 ).
Καλό μεσημέρι Βαγγέλη και Κώστα.
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό και τον καλό σας λόγο.
Βαγγέλη το ξεκαθάρισμα δράσης-αντίδρασης, πρέπει να είναι ένας πολύ σοβαρός στόχος της διδασκαλίας…
Καλημέρα Διονύση. Διδακτική όπως πάντα. Πάρα πολύ καλή η αναφορά σου στο σημείο εφαρμογής του βάρους του αμαξιού. Σημαντική αν και πολλοί μάλλον την θεωρούν ανευ σοβαρής σημασίας
Καλησπέρα Γιώργο και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Ούτε και γω θεωρώ σημαντικό, για την Β΄τάξη να σημειώσει με τον παραπάνω τρόπο το κέντρο βάρους. Αλλά μιας και …προθερμαίνονται για την Γ, ας το δουν, μήπως και τους κτυπήσει στο μάτι και …τους μείνει!
Καλημέρα Διονύση.
Μας έχεις συνηθίσει με θέματα που στοχεύουν σε βασικά και θεμελιώδη πράγματα της φυσικής, με σκοπό τη θεμελίωση των αρχών και εννοιών για αυτά που έρχονται!
Η αξία τους ανεκτίμητη.
Συγχαρητήρια!
Καλό απόγευμα Πρόδρομε και ευχαριστώ.
Να είσαι καλά.