Η πρώτη:
Η ορθή και αβαρής συρμάτινη γωνία είναι ορθή.
Είναι αρθρωμένη στο Ο και ισορροπεί με τη βοήθεια δύο σφαιρών όπως στο σχήμα, με την υποτείνουσά της οριζόντια.
Ποιος είναι ο λόγος των δύο μαζών;
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Μετά από καιρό δυο ασκήσεις για μαθητές.
Για τους συναδέλφους ένα ερώτημα:
-Είναι δεύτερα θέματα;
Καλησπέρα Γιάννη.
Ωραίες οι ασκησούλες σου, αλλά όχι Β΄θέματα, σύμφωνα με το νόμο!!!
Είναι όμως Β … σύμφωνα με την πρακτική των τελευταίων ετών…
Ευχαριστώ Διονύση.

Αυτό είναι το πρόβλημα. Κατασκευάζονται μικρές ασκήσεις και πλασάρονται σαν Β΄ θέματα.
Ένα Β΄ θέμα κατασκευάζεται πολύ δυσκολότερα μια και στοχεύει σε κατανόηση θεωρίας. Τα Β΄ θέματα που εσύ κατασκευάζεις είναι όλα Β΄ θέματα και όχι ασκήσεις χωρίς νούμερα. Για να μείνουμε στη Στατική:
Μπορεί να είναι δυσκολότερο θέμα από το παρόν που ανάρτησα, όμως είναι θεωρητική ερώτηση. Κατασκευάστηκε δυσκολότερα και μετά εξαντλήθηκε.
Για να στήσεις άλλο με την ίδια ιδέα (δυνάμεις που δεν περνάνε όλες από το ίδιο σημείο) θέλει σκέψη και κόπο. Μια άσκηση χωρίς νούμερα δεν θέλει πολύ κόπο.
Η όλη κατάσταση οδηγεί στο να είναι προτιμητέο το να μην διαβάζεις θεωρία αλλά να λύνεις ασκήσεις ώστε να είσαι γρήγορος στο γραπτό.
Καλημέρα Γιάννη.Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες:”Για να στήσεις άλλο με την ίδια ιδέα θέλει σκέψη και κόπο. Μια άσκηση χωρίς νούμερα δεν θέλει πολύ κόπο.”‘
Θα το παω λιγο παρα πέρα:
Επειδή αυτή η ιδέα έχει δουλευτεί αρκετα ,συνήθως χάνουμε την αίσθηση του πόσο δύσκολη (ή εύκολη) είναι.
Για παράδειγμα σε αυτό με την ράβδο και την σφαίρα που αναφέρεις πιο πάνω ,μπορεί για μας να είναι απλή , αλλά τα παιδιά αφ’ενός πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει ότι τα δύο βάρη (ράβδου και σφαίρας) μπορει να τα αντικαταστήσει μια άλλη δύναμη που ο φορέας της θα διέρχεται ανάμεσα από τους φορείς των δύο βαρών και αφέτέρου να ξέρουν ότι για να ισορροπέι το σύστημα εξ αιτίας τριων μόνον δυνάμεων, πρέπει αυτές να είναι συντρέχουσες.
Για αυτό χρειαζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να συμβαδίζει η ερώτηση με αυτά που γνωρίζουν οι μαθητές μας και αυτά που αναφέρει το βιβλίο.
Γεια σου Γιώργο.
Θα συμφωνήσω πως χάνουμε την αίσθηση της δυσκολίας.
Η άσκηση είναι Διονυσιακή και η πρόθεσή της είναι (ως συνήθως) να διδάξει κάτι. Το κάνει επιδέξια.
Και αυτό (το να ξεκολλάμε από το βιβλίο) θέλει αίσθηση και της δυσκολίας και του μέτρου.
Έτσι η κατασκευή ενός Β’ θέματος για Εξετάσεις γίνεται ακόμα δυσκολότερη υπόθεση. Επελέγη η εύκολη οδός με τις ασκήσεις χωρίς νούμερα.
Δεν είμαστε σαν τον Ηρακλή που επέλεξε τον δύσβατο δρόμο της Αρετής.
Γιαννη δεν ξερω αν ειναι δευτερα θεματα αλλα ειναι σαν ωραια μουσικη!
Ευχαριστώ Κωνσταντίνε.