Γεια σου Στάθη.
Όταν δεν είναι συντηρητικές τι συμβαίνει;
Ουδέποτε διατηρείται η ενέργεια;
Άλλοτε διατηρείται και άλλοτε όχι;
Γιατί τα ρωτάω αυτά;
Αν το παιδί δει μόνο βάρη , φορτία και ελατήρια καταλαβαίνει ότι διατηρείται.
Με τις περιπτώσεις που ανάφερα στην ανάρτηση τι να καταλάβει το παιδί;
Να καταλάβει ότι δεν διατηρείται διότι οι δυνάμεις που παράγουν έργο στο σύστημα είναι μη συντηρητικές;
Γιάννη όταν κάποιες μη συντηρητικές παράγουν έργο, προφανώς μπορεί η μηχανική ενέργεια να προκύπτει σταθερή αν σε κάθε χρονική στιγμή τα έργα τους αθροίζουν μηδέν.
Τι θα απαντούσαμε όμως στο ερώτημα που θέτεις; **
Εννοώ πως η παραπάνω πρόταση είναι ένας μπούσουλας, αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε φορά πρέπει να την αποδείξουμε αν είναι προφανής (η περίπτωση όπου βλέπουμε μόνο βάρη, φορτία και ελατήρια).
** Η δική μου απάντηση στο μάθημα είναι πως ένα μηχανικό σύστημα είναι συντηρητικό όταν δεν ανταλλάσει ενέργεια με το περιβάλλον του. Και αυτό συμβαίνει όταν οι τυχούσες μη συντηρητικές δυνάμεις που δρούν σε αυτό δε παράγουν έργο.
Τελευταία διόρθωση10 μήνες πριν από Στάθης Λεβέτας
Στάθη κάτι απλό ρωτάω:
Γιατί να καταλάβει ένα παιδί ότι διατηρείται η ενέργεια και στις δύο περιπτώσεις;
Αριστερά γιατί το αλγεβρικό άθροισμα των 4 δυνάμεων είναι μηδέν;
Δεξιά γιατί οι τάσεις των νημάτων παράγουν μηδενικό έργο;
Λες: Και αυτό συμβαίνει όταν οι τυχούσες μη συντηρητικές δυνάμεις που δρουν σε αυτό δε παράγουν έργο. Πως θα καταλάβει ένα παιδί πότε δεν παράγουν έργο ή παράγουν συνολικά μηδενικό έργο;
Τελευταία διόρθωση10 μήνες πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Γιάννη το παιδί θα πει ότι η ενέργεια διατηρείται γιατί δεν υπάρχει μηχανισμός για την απώλεια της (κάτι σαν η ενέργεια διατηρείται γιατί… διατηρείται) ή θα υπολογίσει τις δυνάμεις και τα έργα που πρέπει.
Υπάρχει άλλος τρόπος;
Καλησπέρα σε όλους.
Πολύ καλή παρουσίαση Γιάννη. Όταν έκανα τα πρώτα μου βήματα στη διδασκαλία, δίδασκα τη διατήρηση της μηχανικής ενέργειας μέσω συντηρητικών δυνάμεων και θεωρούσα ότι έκανα και κάτι σπουδαίο. Αργότερα συνειδητοποίησα ότι η συντηρητικότητα χωρίς τα αντίστοιχα περί πεδίου είναι ξεκρέμαστη και δεν βοηθάει. Έγινα λοιπόν κι εγώ Καισαρικός και ησύχασα, αλλά το σπουδαιότερο είναι ότι ησύχασαν και τα παιδιά…
Όχι διατηρείται γιατί διατηρείται.
Να πει καλύτερα:
Η ολική ενέργεια διατηρείται.
Δεν έχουμε μετατροπή σε ενέργεια άλλης μορφής διότι ούτε πυκνωτές φορτίζονται, ούτε θερμική ενέργεια παράγεται.
Επομένως διατηρείται η μηχανική ενέργεια.
Αρκεί βέβαια το σχολικό του βιβλίο να γράφει: -Η μηχανική ενέργεια ενός συστήματος διατηρείται αν δεν υπάρχει μετατροπή της σε ενέργεια άλλης μορφής.
Κάτι που δεν βλέπω να γράφει σε περίοπτη θέση.
Μπράβο Γιάννη.
Είμαστε… Καισαρικοί, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;
Γεια σου Διονύση.
Καλησπέρα Γιάννη,
“…όταν οι δυνάμεις που παράγουν έργο σε αυτό, είναι συντηρητικές”,
μάλλον ήθελε να πει.
Γεια σου Στάθη.
Όταν δεν είναι συντηρητικές τι συμβαίνει;
Ουδέποτε διατηρείται η ενέργεια;
Άλλοτε διατηρείται και άλλοτε όχι;
Γιατί τα ρωτάω αυτά;
Αν το παιδί δει μόνο βάρη , φορτία και ελατήρια καταλαβαίνει ότι διατηρείται.
Με τις περιπτώσεις που ανάφερα στην ανάρτηση τι να καταλάβει το παιδί;
Να καταλάβει ότι δεν διατηρείται διότι οι δυνάμεις που παράγουν έργο στο σύστημα είναι μη συντηρητικές;
Γιάννη όταν κάποιες μη συντηρητικές παράγουν έργο, προφανώς μπορεί η μηχανική ενέργεια να προκύπτει σταθερή αν σε κάθε χρονική στιγμή τα έργα τους αθροίζουν μηδέν.
Τι θα απαντούσαμε όμως στο ερώτημα που θέτεις; **
Εννοώ πως η παραπάνω πρόταση είναι ένας μπούσουλας, αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε φορά πρέπει να την αποδείξουμε αν είναι προφανής (η περίπτωση όπου βλέπουμε μόνο βάρη, φορτία και ελατήρια).
** Η δική μου απάντηση στο μάθημα είναι πως ένα μηχανικό σύστημα είναι συντηρητικό όταν δεν ανταλλάσει ενέργεια με το περιβάλλον του. Και αυτό συμβαίνει όταν οι τυχούσες μη συντηρητικές δυνάμεις που δρούν σε αυτό δε παράγουν έργο.
Στάθη κάτι απλό ρωτάω:
Γιατί να καταλάβει ένα παιδί ότι διατηρείται η ενέργεια και στις δύο περιπτώσεις;
Αριστερά γιατί το αλγεβρικό άθροισμα των 4 δυνάμεων είναι μηδέν;
Δεξιά γιατί οι τάσεις των νημάτων παράγουν μηδενικό έργο;
Λες:
Και αυτό συμβαίνει όταν οι τυχούσες μη συντηρητικές δυνάμεις που δρουν σε αυτό δε παράγουν έργο.
Πως θα καταλάβει ένα παιδί πότε δεν παράγουν έργο ή παράγουν συνολικά μηδενικό έργο;
Γιάννη το παιδί θα πει ότι η ενέργεια διατηρείται γιατί δεν υπάρχει μηχανισμός για την απώλεια της (κάτι σαν η ενέργεια διατηρείται γιατί… διατηρείται) ή θα υπολογίσει τις δυνάμεις και τα έργα που πρέπει.
Υπάρχει άλλος τρόπος;
Καλησπέρα σε όλους.
Πολύ καλή παρουσίαση Γιάννη. Όταν έκανα τα πρώτα μου βήματα στη διδασκαλία, δίδασκα τη διατήρηση της μηχανικής ενέργειας μέσω συντηρητικών δυνάμεων και θεωρούσα ότι έκανα και κάτι σπουδαίο. Αργότερα συνειδητοποίησα ότι η συντηρητικότητα χωρίς τα αντίστοιχα περί πεδίου είναι ξεκρέμαστη και δεν βοηθάει. Έγινα λοιπόν κι εγώ Καισαρικός και ησύχασα, αλλά το σπουδαιότερο είναι ότι ησύχασαν και τα παιδιά…
Όχι διατηρείται γιατί διατηρείται.
Να πει καλύτερα:
Επομένως διατηρείται η μηχανική ενέργεια.
Αρκεί βέβαια το σχολικό του βιβλίο να γράφει:
-Η μηχανική ενέργεια ενός συστήματος διατηρείται αν δεν υπάρχει μετατροπή της σε ενέργεια άλλης μορφής.
Κάτι που δεν βλέπω να γράφει σε περίοπτη θέση.
Ευχαριστώ Αποστόλη.
Πάντοτε μου την έσπαγε η επίκληση των συντηρητικών δυνάμεων στη διατήρηση.
Πρόβαλα παλαιόθεν: