web analytics

Απογοητευτικές οι επιδόσεις των μαθητών στην PISA 2022

Ναυαγός διαρκείας το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Απογοητευτικές οι επιδόσεις των μαθητών στην PISA 2022, διαχρονικές και απανωτές οι κυβερνητικές αποτυχίες.

231205144655-sxoleio-daskalos-mathitis-600x314

Διαχρονικές αποδεικνύονται οι παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος και κατ’ επέκταση οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών, όπως αποκαλύπτουν και τα νεότερα στοιχεία της διεθνούς έρευνας PISAτου ΟΟΣΑ που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα.

Οι επιδόσεις των μαθητών φαίνεται να βρίσκονται σε συνεχή πτώση και οι κυβερνητικές αλλαγές δεν δείχνουν να έχουν ουσιώδη επίπτωση στην πορεία αυτή.

Οι επιδόσεις των 15χρονων μαθητών μπορούν ευλόγως να θεωρηθούν προϊόν δύο εκ διαμέτρου αντίθετων πολιτικών κατευθύνσεων στη διαχείριση της εκπαίδευσης:

Αφενός της πενταετίας ΣΥΡΙΖΑ που εγκαλείτο για ενοχοποίηση της «αριστείας» και λογικές ισοπέδωσης προς τα κάτω και αφετέρου της τετραετούς διακυβέρνησης ΝΔ που υποτίθεται ότι είχε ως στόχο την αξιολόγηση σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και την αξιοποίηση των βέλτιστων διεθνών πρακτικών.

Το αποτέλεσμα παραμένει όμως το ίδιο: Στην τάση υποχώρησης των επιδόσεων των μαθητών δεν φαίνεται να υπάρχει «πολιτικό» ανάχωμα.

Τα ευρήματα

Οι Έλληνες μαθητές καταγράφουν επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο των 80 χωρών που συμμετέχουν στον διαγωνισμό, ενώ και σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές χώρες οι επιδόσεις τους είναι από τις χειρότερες.

Στον διαγωνισμό Programme for International Student Assessment (PISA) του ΟΟΣΑ συμμετείχαν το 2022 περίπου 690.000 μαθητές, αντιπροσωπεύοντας περίπου 29 εκατομμύρια 15χρονους από σχολεία σε 81 συμμετέχουσες χώρες.

Από την Ελλάδα, στον διαγωνισμό PISA πήραν μέρος 6.403 μαθητές από 230 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, αντιπροσωπεύoντας περίπου 98.100 μαθητές 15 ετών (περίπου το 91% του συνολικού πληθυσμού 15χρονων).

Η βαθμολογία της Ελλάδας ήταν χαμηλότερη σε σχέση με το 2018 και στις τρεις υπό εξέταση δεξιότητες

  • κατανόηση κειμένου
  • μαθηματικά
  • φυσικές επιστήμες

Ειδικότερα:

Στα μαθηματικά, η Ελλάδα συγκέντρωσε επίδοση 430, σημειώνοντας βουτιά 21 μονάδων σε σχέση με το 451 που είχε συγκεντρώσει το 2018 (στον πίνακα κατατάσσεται στη 44η θέση από 80 χώρες (μέλη και μη του ΟΟΣΑ) που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στα μαθηματικά ήταν 472 (489 το 2018).

-Στην κατανόηση κειμένου, οι Έλληνες μαθητές κατέγραψαν δείκτη 438 (41η θέση). Η βαθμολογία αυτή ήταν κατά 19 μονάδες χαμηλότερη από το 457 του 2018. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στην κατανόηση κειμένου ήταν 476 (487 βαθμοί το 2018).

-Στις φυσικές επιστήμες η Ελλάδα συγκέντρωσε βαθμολογία 441, σημειώνοντας μείωση 11 μονάδων από το 452 που ήταν η βαθμολογία της το 2018 (44η θέση). Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στις επιστήμες ήταν 485 (489 το 2018).

Το τεστ διερευνά το πόσο καλά οι μαθητές μπορούν να λύσουν σύνθετα προβλήματα, να έχουν κριτική σκέψη και να επικοινωνούν αποτελεσματικά. Τα αποτελέσματα παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για το πόσο καλά τα εκπαιδευτικά συστήματα προετοιμάζουν τους μαθητές για τις πραγματικές προκλήσεις της ζωής και τη μελλοντική τους επιτυχία. Η Ελλάδα συμμετείχε για πρώτη φορά στον διαγωνισμό PISA το 2000.

Συνεχίζεται η πτωτική πορεία

Όπως σημειώνεται στην έκθεση, η απότομη πτώση των μέσων βαθμολογιών της Ελλάδας μεταξύ του 2018 και του 2022 επιβεβαίωσε και ενίσχυσε μια πτωτική πορεία που είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα. Κατά την περίοδο 2012-2022, οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 20 μονάδες κατά μέσο όρο και στις τρεις κατηγορίες.

Κατά την πιο πρόσφατη περίοδο (2018 έως 2022), το χάσμα μεταξύ των μαθητών με τις υψηλότερες βαθμολογίες και των πιο αδύναμων μαθητών συρρικνώθηκε στα μαθηματικά, ενώ δεν άλλαξε σημαντικά στην κατανόηση κειμένου και στις επιστήμες. Στα μαθηματικά, σχεδόν όλοι οι μαθητές έγιναν πιο αδύναμοι, ενώ οι μαθητές με υψηλές επιδόσεις μειώθηκαν περισσότερο από ό,τι οι μαθητές με χαμηλές επιδόσεις.

  • Σημειωτέον πως ο PISA έχει ορίσει έξι επίπεδα βάσει των οποίων κατηγοριοποιεί τις δεξιότητες των μαθητών στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Το Level 2 θεωρείται το ελάχιστο επίπεδο επάρκειας που πρέπει να αποκτήσουν όλοι οι μαθητές μέχρι το τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι μαθητές του Level 2 μπορούν, πρακτικά, να χρησιμοποιήσουν βασικούς αλγόριθμους, απλές επιστημονικές γνώσεις και να ερμηνεύσουν απλά κείμενα. Οι μαθητές του Level 5 ή του Level 6 έχουν κορυφαίες επιδόσεις. Για παράδειγμα, μπορούν να εργαστούν αποτελεσματικά με μαθηματικά μοντέλα για σύνθετες καταστάσεις, να κατανοήσουν αφηρημένα κείμενα και να ερμηνεύσουν και να αξιολογήσουν πολύπλοκα πειράματα.

Στα Μαθηματικά:

-Το 53% των μαθητών στην Ελλάδα έχει επάρκεια τουλάχιστον Level 2, σημαντικά κάτω από τον μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ (69%).

-Μόλις το 2% των μαθητών στην Ελλάδα είχαν κορυφαίες επιδόσεις στα μαθηματικά, που σημαίνει ότι πέτυχαν Level 5 ή 6 (μέσος όρος του ΟΟΣΑ: 9%).

Στην Κατανόηση Κειμένου:

-Περίπου το 62% των μαθητών πέτυχε Level 2 ή υψηλότερο (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 74%).
-Μόλις το 2% των μαθητών σημείωσε βαθμολογία Level 5 ή υψηλότερη (μέσος όρος του ΟΟΣΑ: 7%).

Στις Φυσικές Επιστήμες:

-Περίπου το 63% των μαθητών πέτυχε Level 2 ή υψηλότερο (μέσος όρος του ΟΟΣΑ: 76%).
-Μόλις το 1% των μαθητών σημείωσε κορυφαίες επιδόσεις, ήτοι Level 5 ή 6 (μέσος όρος του ΟΟΣΑ: 7%).

Aπό τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες/περιοχές, η Ελλάδα ξεπερνά μόνο τις Ρουμανία, Μολδαβία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Μαυροβούνιο, Γεωργία, Αλβανία και Κόσοβο.

Διαφορές μεταξύ αγοριών και κοριτσιών

Από τα υπόλοιπα συμπεράσματα της έκθεσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι στην Ελλάδα, τα αγόρια και τα κορίτσια είχαν παρόμοια επίπεδα κατά μέσο όρο στα μαθηματικά, αλλά τα κορίτσια ξεπέρασαν τα αγόρια στην κατανόηση κειμένου κατά 25 μονάδες.

Επίσης, στην Ελλάδα, το ποσοστό των χαμηλών επιδόσεων είναι παρόμοιο μεταξύ των αγοριών (46%) και των κοριτσιών (48%) στα μαθηματικά. Στην ανάγνωση, ωστόσο, το μερίδιο είναι μεγαλύτερο μεταξύ των αγοριών (32% των κοριτσιών και 44% των αγοριών σημείωσαν βαθμολογία χαμηλότερη του Level 2). Όσον αφορά τις κορυφαίες επιδόσεις, το μερίδιο είναι μεγαλύτερο στα αγόρια (3%) από ό,τι στα κορίτσια (1%) στα μαθηματικά. Στην κατανόηση κειμένου, ωστόσο, το μερίδιο είναι παρόμοιο μεταξύ των κοριτσιών (2% των κοριτσιών και 2% των αγοριών πέτυχαν βαθμολογία Level 5 ή 6).

Στην κορυφή η Σιγκαπούρη

Όπως σημειώνεται στην έκθεση, οι διεθνείς συγκρίσεις είναι περίπλοκες, αλλά τα δεδομένα του PISA δείχνουν μια σαφή παγκόσμια τάση: οι μέσες επιδόσεις των μαθητών κατευθύνονται σε λάθος κατεύθυνση.

Περίπου το 25% των 15χρονων στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ – που αντιπροσωπεύουν 16 εκατομμύρια παιδιά – εκτιμάται ότι έχουν χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά, την κατανόηση κειμένου και τις φυσικές επιστήμες, συμπεριλαμβανομένων μαθητών που δεν καλύπτονται από τον PISA. Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη μεταξύ πολλών μη μελών του ΟΟΣΑ. Σε 18 χώρες και οικονομίες, περισσότερο από το 60% των 15χρονων έχουν χαμηλές επιδόσεις και στις τρεις θεματικές.

Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για όλους. Οι μαθητές της Σιγκαπούρης, για παράδειγμα, μπορούν να εργαστούν αποτελεσματικά με μαθηματικά μοντέλα για σύνθετες καταστάσεις, να κατανοήσουν αφηρημένα κείμενα και να ερμηνεύσουν και να αξιολογήσουν πολύπλοκα πειράματα.

  • Η Σιγκαπούρη ήρθε πρώτη και στα τρία αντικείμενα: στα μαθηματικά (με 575 μονάδες), στην κατανόηση κειμένου (543) και στις επιστήμες (561). Η Σιγκαπούρη ήταν επίσης μια από τις λίγες χώρες που κατέγραψε βελτίωση στην κατανόηση κειμένου και τις επιστήμες σε σχέση με το 2018, ενώ παρέμεινε σταθερή στα μαθηματικά.

Σε άλλα σημεία του PISA 2022, πέντε άλλα εκπαιδευτικά συστήματα της Ανατολικής Ασίας ξεπέρασαν όλα τα άλλα στα μαθηματικά: Μακάο (Κίνα), Κινεζική Ταϊπέι, Χονγκ Κονγκ (Κίνα), Ιαπωνία και Κορέα, κατά σειρά επίδοσης. Οι ίδιες χώρες/οικονομίες είχαν τις υψηλότερες επιδόσεις και στις φυσικές επιστήμες, μαζί με την Εσθονία και τον Καναδά. Στην κατανόηση κειμένου, η Ιρλανδία τα πήγε εξίσου καλά με την Ιαπωνία, την Κορέα, την Κινεζική Ταϊπέι και την Εσθονία.

πηγή:  hellasjournal.com

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
80 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Διονύση.
Έχουμε τα θέματα;
Διαβάζω:
Το τεστ διερευνά το πόσο καλά οι μαθητές μπορούν να λύσουν σύνθετα προβλήματα, να έχουν κριτική σκέψη και να επικοινωνούν αποτελεσματικά. 
Για να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω πρέπει να ξέρω τα θέματα.
Ο συγγραφέας του άρθρου είδε τα θέματα;

Μαλάμης Γρηγόρης
05/12/2023 7:50 ΜΜ

Καλησπέρα Διονύση, Γιάννη
Τα θέματα λιγο πολύ τα γνωρίζουμε και από παλιότερους διαγωνισμούς και δεν έχουν σχέση με το Ελληνικό γίγνεσθαι.
Πολύ θα ήθελα να γνώριζα τα αντίστοιχα διδακτικά βιβλία για να δούμε τον προσανατολισμό τους.
Ο συγγραφέας του άρθρου απλά αποδελτιώνει την έκθεση.

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Θεοχάρη. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση.
Ενδιαφέρον έχει η δεύτερη στήλη που γράφει για χώρες με παρόμοιες επιδόσεις με την Ελλάδα…
Στα Μαθηματικά: Αραβικά Εμιράτα, Καζακστάν, Μογγολία
Στη Φυσική: Μπρουνέι Νταρουσαλάμ, Ουρουγουάη

Γιάννη, ό,τι θέματα και να είναι η κατάταξη είναι προφανώς για κλάματα.
Ορίστε κάποια θέματα
Η διάβαση της Αφροδίτης
Το φως των άστρων
Υπέρηχος

Εμείς που διδάσκουμε, βλέπουμε ότι το καράβι πάει φούντο, το λέμε συνεχώς και αυτοί μιλάνε για αξιολόγηση και διαδραστικούς πίνακες. Θα καταργήσουν και τα βιβλία, θα βάλουν παντού οθόνες και τάμπλετ και θα αποβλακώσουν εντελώς τους μαθητές.
Στο δημοτικό πλέον οι μαθητές δεν έχουν κανένα σεβασμό, δεν τιμωρούνται ποτέ. Άλλωστε οι γονείς επιτίθενται κατά ορδάς στους δάσκαλους, αν μαλώσουν το μοσχοαναθρεμμένο. Μετά φτάνουν ΑΓΡΑΜΜΑΤΑ στο Γυμνάσιο.
Εκεί συνεχίζεται το χάϊδεμα και το σπρώξιμο στην επόμενη τάξη. Το άριστα του Δημοτικού, γίνεται 18-20. Έρχονται ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ και στο Λύκειο, όπου η Φυσική και τα Μαθηματικά έχουν εξισωθεί βαθμολογικά με τα Θρησκευτικά και τη Γυναστική. Και 01 να πάρουν στη Φυσική, στο τέλος περνάνε και με βαθμό στο μέσο όρο!
Ο συρφετός εισάγεται σε κάποιο Ανώτατο Ίδρυμα (κυριολεκτικά πλέον η λέξη) και στους στραβούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος.

Τα σχολεία έχουν γίνει πάρκινγκ και εμείς αντί να κάνουμε τη δουλειά μας, ασχολούμαστε με συμπλήρωση φορμών με άνευ ουσίας περιεχόμενο, γιατί κάποιοι Πανεπιστημιακοί έκαναν ένα διδακτορικό στη Διδακτική και χωρίς να έχουν περάσει ούτε απέξω από τάξη, με τις κατάλληλες πολιτικές διασυνδέσεις φυσικά, επέβαλλαν σε ένα ολόκληρο εκπαιδευτικό σύστημα την ανεφάρμοστη διδακτική τους – με το αζημείωτο.
Γίνονται διαλέξεις για διδακτική από άτομα που δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει καθημερινότητα σε Δημόσιο Σχολείο. Σε αυτές τις διαλέξεις χρησιμοποιούν περίτεχνους όρους και σύνθετες λέξεις “συμπερίληψη, διαφορετικότητα,…” και λοιπές παπάντζες και έχουν από κάτω και χειροκροτητές…
Ο διαγωνισμός ΠΙΖΑ πιθανότατα έχει στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων – όπως και η αξιολόγηση Πιερακάκη.
Αλλά το χάλι στην Παιδεία είναι άνευ προηγουμένου και δε φταίει ο διαγωνισμός.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Παιδιά εγώ θα επιμείνω.
Ορίστε ένα θέμα:
comment image

Τι σημαίνει η αποτυχία σ’ αυτό;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Διονύσης Θεοχάρης

Ευχαριστώ Διονύση.
Ανέβασα και εγώ ένα θέμα. Τι σημαίνει μια αποτυχία σ’ αυτό;

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Όπως γράφει ο Διονύσης, όλοι σήμερα επικαλούνται το άρθρο.
Πόσοι έριξαν μια ματιά σε κάποια θέματα;
Τα παιδιά επιτυγχάνουν σε κάτι αν έχουν προετοιμαστεί γι’ αυτό.

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

καλησπέρα στην παρέα

Γιάννη,

το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν προετοιμάζει μαθητές που θα είχαν κατανοήσει την έννοια του Μ.Ο. με τρόπο που θα τους διευκόλυνε να συγκρίνουν τους μέσους όρους δυο δειγμάτων με τρόπο που θα τους διευκόλυνε να αποκλείσουν λογικά τις 4/5 απαντήσεις που είναι διατυπωμένες, τουλάχιστον οι τρεις, με στόχο να αποπροσανατολίσουν τον μαθητή.

Επίσης, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι οι έλληνες μαθητές, προσέρχονται σ’ αυτήν την αξιολόγηση χωρίς προσωπικούς στόχους επιτυχίας, αδιαφορώντας για την ποιότητα των απαντήσεών τους.
 
Εγώ Γιάννη θεωρώ εξίσου σημαντικό να επιχειρήσουμε να διαβάσουμε τους αριθμούς απ’ το επόμενο πίνακα, όπου συγκέντρωσα τις επιδόσεις των μαθητών μας σε βάθος δεκαπενταετίας.

Στα κελιά αναγράφονται τα σκορ που πέτυχαν οι έλληνες μαθητές απ’ το 2006 ως και πέρυσι

comment image

Δεν υπάρχει σκορ για την ανάγνωση κειμένου το 2009 γιατί προέκυπτε από πολλές δεξιότητες και δεν θέλησα να αυθαιρετήσω υπολογίζοντας τον Μ.Ο.
 
Πάντα σε θέματα τύπου PISA, οι μαθητές μας εμφανίζουν μια στατιστικά διακριτή βελτίωση τις περιόδους 2009 σε Μαθηματικά & Επιστήμες και στην Κατανόηση Κειμένου το 2012. Μετά, πτώση.

Ο Ανδρέας με αγανάκτηση αποδίδει αυτή την βαθμολογική εξέλιξη στην πορεία του εγχώριου εκπαιδευτικού συστήματος και όχι τόσο στη διαφορά των αξιολογικών θεμάτων.

Κάποιος θα μπορούσε να εξειδικεύσει αυτή την πτώση στην Οικονομική Κρίση και στην Πανδημία. Η τελευταία βέβαια θα έπρεπε να είχε επηρεάσει όλα τα αξιολογούμενα εκπαιδευτικά συστήματα.

Επίσης, η εγχώρια ρητορεία περί «αριστείας» δεν φαίνεται να έχει ακόμα ευνοήσει τη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.   

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Στατιστικές Γιώργο.
Απέτυχαν ή πέτυχαν ή μειώθηκαν οι επιδόσεις τους.
Σε τί όμως;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Θέλω δηλαδή να αξιολογήσω τις αθλητικές επιδόσεις των μαθητών μου και τους αξιολογώ στη μακριά γαϊδούρα.

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

σε θέματα τύπου PISA, διαχρονικά μειώθηκαν τα σκορ

δεν γνωρίζω μάλιστα άλλη κατηγορία αξιολόγησης όπου βελτιώθηκαν οι επιδόσεις για το εκπαιδευτικό μας σύστημα
 
γενικότερα Γιάννη, η αξιολόγηση PISA αποτελεί έναν μεγάλης κλίμακας δείκτη αξιολόγησης εκπαιδευτικών συστημάτων

και καθώς συσσωρεύονται με τα χρόνια τα ποσοτικά στοιχεία
δύσκολα μπορούν να αποδοθούν, όπως συνηθίζεται, οι ευθύνες αποκλειστικά στους διδάσκοντες

κάπου θα φταίνε και οι διαχρονικά κεντρικοί σχεδιασμοί της εκπαιδευτικής ιεραρχίας

γιατί δεν είναι πλέον πειστικό το να διαβάζονται μονόπατα οι στατιστικές   

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Αποτελεί δείκτη αξιολόγησης ή πλασαρίστηκε ως δείκτης αξιολόγησης;
Φταίει ο προπονητής μπάσκετ μιας ομάδας αν οι επιδόσεις των παιχτών στη μακριά γαϊδούρα είναι κακές;
Προτιμώ να συζητώ τεχνικά. Να πιάσω το θέμα που ανάρτησα (και άλλα) και να συζητήσω τι στοχεύει, τι σημαίνει επιτυχία ή αποτυχία σ’ αυτό, αν ένα εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να στοχεύει στην παραγωγή ανθρώπων που θα απαντούν σε τέτοια θέματα ή ανθρώπων που θα λύνουν προβλήματα Γεωμετρίας και άλλα τέτοια.
Δεν υπάρχει περίπτωση να με κάνεις να μιλήσω γενικά.

Τελευταία διόρθωση1 έτος πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

δεν συμμερίζομαι ότι τα θέματα PISA αντιστοιχούν με τη σχέση αθλητισμός – μακριά γαϊδούρα

αλλά κι’ έτσι να είναι

γιατί να ελαττώνονται οι επιδόσεις έστω και στην «μακριά γαϊδούρα»;

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ξέρω γω;
Ίσως δεν ασχολούνται. Ίσως έχουν προπονηθεί σε άλλα θέματα.
Ίσως τα θέματα είναι ακατάλληλα. (Αλήθεια αν βάλω εγώ θέματα Αρχαίων τι ποιότητα θα έχουν;).
Ίσως απαντούν στην τύχη για να τελειώνουν και να πάνε για καφέ.
Δεν έχω ιδέαν και για να αποκτήσω πρέπει να κάνω μελέτη και ανατομία των θεμάτων. Διαφορετικά θα βρεθώ να μιλάω γενικά και δεν θέλω.

Σας έλεγα προχτές τι ερωτήσεις θα σας έκανα αν ήθελα να αποδείξω ότι δεν ξέρετε Γεωγραφία. Ερωτήσεις που θα απαντούσαν μόνο Ρεθεμνιώτες.

Τι θέλει ένα εκπαιδευτικό σύστημα;
Θέλει παιδιά που ξέρουν τι ήταν ο Περικλής, ο Σωκράτης και ο Αίας ή άτομα εκπαιδευμένα να απαντούν σε ερωτήσεις κατανόησης κειμένου;
Θέλει παιδιά με γνώσεις Άλγεβρας και Γεωμετρίας ή παιδιά που θα έχουν εκπαιδευτεί να λύνουν προβλήματα σαν αυτό που ανάρτησα;

Γιώργος Φασουλόπουλος
Αρχισυντάκτης

επιλέγοντας τον προβληματισμό σου Γιάννη

υποθέτεις σε ποια αξιολογικά θέματα θα καταγράφονταν βελτιωμένα σκορ στους μαθητές της τελευταίας τάξης του ελληνικού Δημοτικού και της τελευταίας τάξης του Γυμνασίου;