Τα θέματα της Α φάσης του διαγωνισμού φυσικής Αριστοτέλης που πραγματοποιήθηκε στις 8/12/2023
Εναλλακτικά ΕΔΩ.
Και …
Τα θέματα της 2ης φάσης με τις λύσεις
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Τα θέματα της Α φάσης του διαγωνισμού φυσικής Αριστοτέλης που πραγματοποιήθηκε στις 8/12/2023
Εναλλακτικά ΕΔΩ.
Και …
Τα θέματα της 2ης φάσης με τις λύσεις
Πρέπει να τους συγχαρούμε για το Β2 και για το Γ θέμα.
Εξαιρετικά!
Καλησπέρα παιδιά. Ωραία θέματα.

Μια λύση για το Α
Από τον Χρήστο:
Καλησπέρα Χρήστο. Έβαλες το Α θέμα;

Επι τη ευκαιρία, μια δικαιολόγηση για το Β θέμα. Γιάννη εσύ είσαι ο ειδικός σε αυτό το στυλ θεμάτων, οπότε περιμένω διορθώσεις…
Το Β1 δεν το έχω κάνει, απλά κατάλαβα πως λύνεται.
Σωστά πας το Β2. Ούτε σχέσεις θα έγραφα σε μια λύση. Μόνο λόγια για την τάση του νήματος και την y συνιστώσα της.
Καλησπέρα παιδιά.
Όχι δεν έχω καμία εμπλοκή με τα θέματα.
Και μένα μου άρεσαν τα θέματα.
Εντελώς τυχαίο το θέμα Α όπως και ο τίτλος για το θέμα που ανέβασα χθες ” Στον Αριστοτέλη θα πάμε;” . Είναι δανεικός από τον Διονύση που είχε ανεβάσει άσκηση πιο δύσκολη κατάλληλη για διαγωνισμό παλιά. Νομίζω το Β και Γ είναι τα πιο ωραία θέματα.
Γεια σου Χρήστο.
Προφανώς. Δεν θα έβαζες θέμα που έχεις δημοσιεύσει εδώ.
Το θέμα είναι από την καθημερινότητα και πολλοί θα το έχουν σκεφτεί.
Είναι πιθανό να το βρούμε και σε κάποιο βιβλίο.
Αυτός είναι ο “κίνδυνος” με τα αξιοπρεπή θέματα που εμπνέονται από την καθημερινότητα. Κάπου θα υπάρχουν και θα κατηγορηθεί αυτός που το έβαλε από τους Κλουζώ.
Ο Βαγγέλης πριν πολλά χρόνια έκανε στο ΕΚΦΕ το πείραμα με την ενεργό μάζα του ελατηρίου.
Πρόκειται για αυτήν, Γιάννη
ίσως την έχω αναρτήσει και εδώ, αλλά δεν μπορώ να την βρω
(σιγά την είδηση;)
Σωστά.
Ήμουν παρών.
Καλησπέρα και από εμένα.
Δεν ξέρω μήπως πρέπει να περιμένουμε να ανέβουν οι επίσημες λύσεις από τους διοργανωτές πριν ανεβάσουμε δικές μας προτεινόμενες. Τουλάχιστον αυτό γινόταν
τα προηγούμενα χρόνια.
Ανδρέα, στο Α.4 ορίζει ως t=0 τη στιγμή που πέφτει ο αθλητής, άρα νομίζω πρέπει
για να βρούμε τη στιγμή t1 που μηδενίζεται η ταχύτητα για 2η φορά να προσθέσουμε και τον χρόνο της ελεύθερης πτώσης
Στο Β.2.2 νομίζω είναι s1=(π/2)m=1,57m ενώ s2>(BB’)=ρίζα(1+4)m = 2,23m
Στο Β.1 τα κομμάτια που αποκολλώνται από τα σημεία Β, Δ έχουν και κατακόρυφες
ταχύτητες αντίρροπες, οπότε οι χρόνοι πτώσης νομίζω δεν είναι ίδιοι.
Σε κάθε περίπτωση ας περιμένουμε
Περιμένοντας τις επίσημες απαντήσεις, μπορούμε να γράψουμε τις εντυπώσεις μας και τη γνώμη μας.
Εξάλλου το ζήτησαν και οι διοργανωτές
Το συνολικό πρόσημο είναι θετικό. Αυτό προκύπτει από τη διάθεση των
παιδιών που πήραν μέρος.
Στο σχολείο μου πήραν μέρος 15 παιδιά, τα 5 από το τμήμα υγείας.
Το αναφέρω διότι τα παιδιά των τμημάτων υγείας ξέρουν ότι έχουν
συγκριτικό μειονέκτημα στα μαθηματικά.
Στην πλειοψηφία τους εξάντλησαν το τρίωρο. Αυτό είναι σημαντικό.
Σίγουρα κουράστηκαν, σίγουρα πιέστηκαν χρονικά αλλά έφευγαν
με την ικανοποίηση της συμμετοχής και της προσπάθειας.
Κατά τη γνώμη μου τα θέματα είχαν μικρότερο βαθμό δυσκολίας
από άλλες χρονιές, αλλά αυτό δεν είναι αναγκαία κακό.
Με “λογικότερα” θέματα θα αυξηθεί η συμμετοχή, αφού δεν θα φεύγει
κανείς με “άδεια χέρια”.
Αξιολογώ ως καλύτερο θέμα το 1ο. Ήθελε σκέψη, αλλά εξέταζε κυρίως
φυσική, αν και η λύση του συστήματος των 3 εξισώσεων με δευτεροβάθμιο όρο, θύμιζε Δ θέματα στερεού 2018-2019. Όμως κάτι είχε να πει σε περιβάλλον
οικείο για τους μαθητές (ελεύθερη πτώση, ΑΑΤ). Σίγουρα όμως ήθελε χρόνο
για την επίλυση του συστήματος.
Το Β.2 γνώριμο ως περιβάλλον, όταν είδα το σχήμα νόμιζα πως έβλεπα
θέμα πανελλαδικών, αλλά τα Β.2.2 και Β.2.3 ήταν πολύ καλά
Το Β.1 καλό ως ιδέα, μπερδεμένη η εκφώνηση.
Μου άρεσε επίσης και το Γ.2.1
Το υπόλοιπο 3ο Θέμα δεν κατανοώ τί εξέταζε….σίγουρα δεν ήταν του γούστου μου.
Το 4ο Θέμα δεν είμαι κατάλληλος για να το κρίνω.
Νομίζω πως πρέπει να προτρέπουμε τα παιδιά να παίρνουν μέρος σε ανάλογους
διαγωνισμούς. Όχι για την διάκριση. Για την χαρά της συμμετοχής.
Συγχαρητήρια σε ΟΛΑ τα παιδιά που πήραν μέρος.
Πέτυχαν μία σημαντική νίκη. Κέρδισαν τον φόβο της αποτυχίας
Καλημέρα Βαγγέλη.
Και όμως υπάρχει η ανάρτηση του 2011:
Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσικής Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης
καλημέρα πανταχού παρόντα, Διονύση!
και είχες κάνει και θεωρητική απόδειξη, αν θυμάμαι καλά