Στην Τράπεζα έχει “κύμα”

Χρόνια πολλά και καλή χρονιά! Απαντώντας σε σχόλιο στην ανάρτησή μου

Ας ανακαλύψουμε την αρχική φάση ενός κύματος

κοίταξα την Τράπεζα τυχαίως (διότι δεν κάνω στο σχολείο τίποτα από αυτήν-εκτός αν ερωτηθώ από μαθητή) και βρήκα κάποια θεματάκια που τίθει η Του Θου.

ΘΕΜΑ 28891

3

Απορίες:

  1. Με μια κρούση ξεκινάει απλή αρμονική ταλάντωση του άκρου;
    Αν από μια βρυσούλα πέσει μια σταγόνα νερό στην επιφάνεια του νερού μιας λεκάνης, ξεκινάει αρμονικό κύμα ή κυματικός παλμός;
  2. Το γραμμικό ελαστικό μέσο, αφού συγκρατείται με έναν μόνο σύνδεσμο στο δεξί άκρο, μπορεί να είναι κάτι άλλο εκτός ράβδου;
  3. Το σώμα πάει μια βόλτα, άρα πλαστική κρούση και μετά βαριέται και αποκολλάται με σατανική σύμπτωση αφού εκτελέσει μισή ταλάντωση…
  4. Κατά τη διάρκεια αυτής της ταλάντωσης δεν αναφέρεται να έχει δημιουργηθεί κάποιο κύμα…
    Το κύμα αποφασίζει μονομερώς να ξεκινήσει να διαδίδεται αφού πρώτα το σώμα εγκαταλείψει το ελαστικό μέσο…ΘΕΜΑ 31603

2

Απορίες:

  1. Ζητάμε από μαθητές να γράψουν εξίσωση κύματος από ανάκλαση σε ακλόνητο άκρο; Και χωρίς πεδίο ορισμού;
  2. Το στάσιμο του σχολικού μπορεί να δημιουργηθεί μόνο κάτω από συγκεκριμένες αρχικές συνθήκες. Που είναι αυτές σε αυτή την άσκηση;
  3. Γιατί η προτεινόμενη απάντηση έχει την εξίσωση του στάσιμου του σχολικού;

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
7 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Κώστας Παπαδάκης
31/12/2023 1:30 ΜΜ

Μάλιστα. Υπέροχα, γιατί:

Ο οποιοσδήποτε (σαν την αφεντιά μου) μπορεί να λύσει τις ασκήσεις αυτές και να δώσει μια διαφορετική απάντηση, από τις απαντήσεις που προσφέρει η τράπεζα. Τι να του πεις; μην δημοσιεύσεις τις λύσεις; λες και ο ίδιος θα συμφωνούσα.

Πάμε τώρα στο μαθητή, έχει δύο λύσεις, την λύση της τράπεζας θεμάτων και την λύση αυτού του οποιαδήποτε, που θα είναι και αναλυτικότερη από την λύση της τράπεζας.

Σίγουρα στον μαθητή αυτόν α δημιουργηθούν αμφιβολίες, αλλά και στη συνέχεια το τι θα αποφασίσει να γράψει θα κρίνει τις προσπάθειες του, προσπάθειες χρόνων που κοστίζουν κόπο και χρήματα.

Να καταλήξω ότι οι εξετάσεις, τα θέματα τους, δεν αφορούν μια ομάδα ανθρώπων, στη περίπτωση μας Φυσικών, οι γενικότερα εκπαιδευτικών, οι εξετάσεις έχουν επιπτώσεις στις ζωές των ανθρώπων, των νέων και των οικογενειών τους.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Ανδρέα, Κώστα καλησπέρα, χρόνια πολλά, καλή χρονιά.

Ανδρέα με το 28891 σοκαρίστηκα. Δεν μπορεί να κυκλοφορεί τέτοιο
πράγμα ως προτεινόμενη άσκηση και υποψήφιο θέμα απολυτήριων
εξετάσεων. Μας υποτιμά ως κλάδο, ως εκπαιδευτική κοινότητα και μόνο
γέλιο προκαλούμε στους “έξω”…..

Η ΤΘΔΔ έχει θετικά, αρκετά. Κάποια τέτοια όμως την απαξιώνουν πλήρως.
Αν δεν μπορεί να ελεγχθεί, ας καταργηθεί.
Δεν είναι δυνατόν να απολογούμαστε στους μαθητές μας για τέτοια …
Απλά ρεζιλευόμαστε…Προσωπικά ντρέπομαι…

Το 31603 είναι άλλη ιστορία. Είναι από αυτά που θα μπορούσαν
να πέσουν σε εξετάσεις και μετά όλοι να διαμαρτυρόμαστε,
για το ότι εξετάζουμε τους μαθητές λάθος “φυσική”.
Αλλά δεν υπάρχει μόνο στην ΤΘΔΔ, υπάρχει και σε πολλά εξωσχολικά….

Ευχαριστούμε που τα επισημαίνεις…

Κώστας Παπαδάκης
31/12/2023 9:30 ΜΜ

Μην βαράς το κεφάλι σου στο τοίχο, διαταράσσεις τις εκπομπές της Θήτα συχνότητας του εγκεφάλου σου (κάτι σαν τα τσάκρα, αλλά σε new age) άσε που ταράζεις την νιρβάνα των βλασταριών μας.

Εδώ είναι μπανανία, και καλή να είναι μια δράση, θα έχει πρόχειρη εκτέλεση.

Ο συνάδελφος Ζωγράφος έχει γράψει σελίδες με διορθώσεις στην τράπεζα θεμάτων της Α και Β λυκείου, ας κάνει κάποιος τις αλλαγές.

Έχει και λάθη από όποιον έγραψε τα κείμενα (γραμματέας?) .

Το 2024 θα είναι αλλιώς.. 🙂 η ελπίδα .. ομορφαίνει την ζωή..

Κώστας Παπαδάκης
31/12/2023 9:31 ΜΜ

Καλή χρονιά Θοδωρή.

Πανανάς Γιάννης
03/01/2024 6:28 ΜΜ

Ανδρέα καλή χρονιά.
Ξέρεις ποιοι έχουν τη ευθύνη των επιλογών των θεμάτων της λεγόμενης
τράπεζας ; ( Αν τη λέγανε τράπεζα παπαγαλίας θα ήταν κάπως κοντά)