Ένα σώμα Σ μάζας m=0,5kg ισορροπεί ακίνητο ενώ επάνω του ασκούνται τρεις ομοεπίπεδες δυνάμεις F1, F2, και F3, όπως φαίνονται στο σχήμα. Οι δυνάμεις F1 και F2 είναι κάθετες μεταξύ τους, ενώ το μέτρο της δύναμης F3 είναι ίσο με 5N.
Α. Να αποδείξετε ότι η δύναμη F3 είναι αντίθετη της συνισταμένης των F1 και F2.
Κάποια στιγμή καταργούμε τη δύναμη F3.
Β. Να υπολογίσετε το μέτρο της επιτάχυνσης με την οποία θα κινηθεί το σώμα.
Η συνέχεια εδώ.
Καλημέρα και Χρόνια Πολλά!
Ίσως η παρουσίαση του θέματος να μην “περάσει” εύκολα. Είναι μία πραγματικότητα ότι στη Φυσική γίνεται αναφορά στα διανύσματα τουλάχιστον από τη Β΄ Γυμνασίου, ενώ στα Μαθηματικά θα τα δουν οι μαθητές μόνο του αντίστοιχου προσανατολισμού και μόλις στη Β΄ Λυκείου…
Είναι χαρακτηριστικό ένα πρόσφατο σχόλιο του Διονύση εδώ.
Ωραίο και χρήσιμο.
Χαίρομαι που το βρίσκεις χρήσιμο Κώστα!
Να είσαι καλά.
Καλησπέρα Μίλτο. Συμφωνώ με την ανάρτηση. Οι νόμοι του Νewton είναι διανυσματικοί. Πρέπει να επιμείνουμε σε αυτό, για να διδάσκονται σωστά. Σε αυτό έχουμε απέναντί μας, το μαθηματικό αναλφαβητισμό αλλά και το σχολικό βιβλίο, που μπλέκει το μέτρο με την αλγεβρική τιμή. Λύνω απλή άσκηση στο 2ο Νόμο και αν γράψω F = -2N και έρχομαι σε αντίθεση με το σχολικό, που στη θεωρία με το σύμβολο F παριστάνει μέτρο, ενώ έχει την άσκηση
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2680/Fysiki_A-Lykeiou_html-empl/images/img1_2_57.jpg
Μια λύση είναι να χρησιμοποιούμε για το μέτρο |F| και ας φαίνεται “βαρύ”. Στο τέλος θα το συνηθίσουν και δε θα θεωρούν τρομερό το F = -2N.
Καλησπέρα Μίλτο,ονομάζομαι Χρήστος και είμαι καθηγητής Δευτέρας Λυκείου στην Καρδίτσα! Βλέποντας τις ασκήσεις σου έχω να πω πως κάνεις πολύ καλή δουλειά αφού δίνεις έμφαση στην κριτική σκέψη των μαθητών! Αν μου επιτρέπεις, θα ήθελα να σε ρωτήσω αν έχεις κανένα διαγώνισμα πάνω στην φυσική γενικής παιδείας Β Λυκειου(Ύλη: από την αρχή μέχρι τους Πυκνωτές ) . Η βοήθεια σου θα ήταν πολύτιμη!