Υπό την επίδραση δύο μεταβλητών δυνάμεων…

Σώμα μάζας m=3Κg ενώ βρίσκεται ακίνητο σε λείο οριζόντιο επίπεδο την t=0 δέχεται δύο δυνάμεις οριζόντιες αντίθετης φοράς με μέτρα │F1│=10-2t (SI) και  │F2│=4+1t  (SI).

  • Ποια η εξίσωση της επιτάχυνσης σε σχέση με το χρόνο ,που αποκτά το σώμα υπό την επίδραση των δύο δυνάμεων.
  • Κατά την κίνηση του σώματος προς την αρχική φορά αυτής ,ποια χρονική στιγμή αποκτά max ταχύτητα και ποιο το μέτρο της.
  • Ποια χρονική στιγμή θα αλλάξει η φορά κίνησης του σώματος
  • H συνέχεια …σε Word   και σε pdf

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
4 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Παντελή. Σημαντικό θέμα η μεγιστοποίηση της ταχύτητας τη στιγμή που η κλίση του δθαγράμματος υ – t δηλαδή η επιτάχυνση μηδενίζεται. Η λύση σου υποδειγματική. Το βιβλίο λέει ότι “μεταβλητή δύναμη προκαλεί μεταβλητή επιτάχυνση”. Άρα ακόμα και αν έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας, για τους σύγχρονους μαθητές, πρέπει να γίνει στην τάξη. Μην ξεχνάμε τις ταλαντώσεις που έχουν μεγιστοποίηση ταχύτητας…
Έφτιαξα και ένα i.p. γιατί μου άρεσε πολύ η ανάρτηση, που φυσικά σε επιβεβαιώνει.
Υπό την επίδραση δυο μεταβλητών δυνάμεων

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλημέρα Παντελή, πολύ περιεκτική άσκηση, σαφώς βέβαια πάνω από το πρώτο επίπεδο διδασκαλίας. Με ξάφνιασε το γεγονός ότι δίνεις σχέσεις μεταβλητών μέτρων για τις συνιστώσες και μέσω αυτών παίρνεις μεταβλητή αλγεβρική τιμή για τη συνισταμένη. Ίσως να έθετες πεδίο ορισμού t<=5s στη σχέση F1=f(t) για να
μην προκύψει αρνητικό μέτρο.

Μια μικρή διόρθωση στο (5). Γράφεις:

“την t=2s μηδενίζεται και στη συνέχεια αλλάζει πρόσημο (*) και απόλυτα μειώνεται μέχρι μηδενισμού”

Μέχρι το (*) αναφέρεσαι στην επιτάχυνση , μετά;

Η επιτάχυνση αλλάζει πρόσημο αλλά δεν μηδενίζεται, ούτε απόλυτα μειώνεται.
Απόλυτα αυξάνεται…

Η ταχύτητα μειώνεται και μηδενίζεται.

Τι ακριβώς εννοείς;

Καλημέρα Ανδρέα, μου είπε ο Άρης για το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε, οπότε πήρες δικαιολογημένη απουσία, εύχομαι σύντομα να ξεπεραστεί.

Ανδρέα, αν δεχθούμε πως η Φυσική Α’ Λυκείου είναι μάθημα γενικής παιδείας, φοβάμαι πως τέτοιες ασκήσεις δεν απευθύνονται στον γενικό πληθυσμό, αλλά σε ειδικό ακροατήριο, αφού εκτιμώ πως η άσκηση είναι κατάλληλη για διαγωνισμό