Σώμα μάζας m=3Κg ενώ βρίσκεται ακίνητο σε λείο οριζόντιο επίπεδο την t=0 δέχεται δύο δυνάμεις οριζόντιες αντίθετης φοράς με μέτρα │F1│=10-2t (SI) και │F2│=4+1t (SI).
- Ποια η εξίσωση της επιτάχυνσης σε σχέση με το χρόνο ,που αποκτά το σώμα υπό την επίδραση των δύο δυνάμεων.
- Κατά την κίνηση του σώματος προς την αρχική φορά αυτής ,ποια χρονική στιγμή αποκτά max ταχύτητα και ποιο το μέτρο της.
- Ποια χρονική στιγμή θα αλλάξει η φορά κίνησης του σώματος
- H συνέχεια …σε Word και σε pdf
Καλησπέρα Παντελή. Σημαντικό θέμα η μεγιστοποίηση της ταχύτητας τη στιγμή που η κλίση του δθαγράμματος υ – t δηλαδή η επιτάχυνση μηδενίζεται. Η λύση σου υποδειγματική. Το βιβλίο λέει ότι “μεταβλητή δύναμη προκαλεί μεταβλητή επιτάχυνση”. Άρα ακόμα και αν έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας, για τους σύγχρονους μαθητές, πρέπει να γίνει στην τάξη. Μην ξεχνάμε τις ταλαντώσεις που έχουν μεγιστοποίηση ταχύτητας…
Έφτιαξα και ένα i.p. γιατί μου άρεσε πολύ η ανάρτηση, που φυσικά σε επιβεβαιώνει.
Υπό την επίδραση δυο μεταβλητών δυνάμεων
Καλημέρα Ανδρέα
Σ’ ευχαριστώ για την εκτίμηση και το ΙΡ στο οποίο είδα
το χ-t που είχα σαν ερώτημα αλλά … το ‘κοψα.
Καλή Κυριακή
Καλημέρα Παντελή, πολύ περιεκτική άσκηση, σαφώς βέβαια πάνω από το πρώτο επίπεδο διδασκαλίας. Με ξάφνιασε το γεγονός ότι δίνεις σχέσεις μεταβλητών μέτρων για τις συνιστώσες και μέσω αυτών παίρνεις μεταβλητή αλγεβρική τιμή για τη συνισταμένη. Ίσως να έθετες πεδίο ορισμού t<=5s στη σχέση F1=f(t) για να
μην προκύψει αρνητικό μέτρο.
Μια μικρή διόρθωση στο (5). Γράφεις:
“την t=2s μηδενίζεται και στη συνέχεια αλλάζει πρόσημο (*) και απόλυτα μειώνεται μέχρι μηδενισμού”
Μέχρι το (*) αναφέρεσαι στην επιτάχυνση , μετά;
Η επιτάχυνση αλλάζει πρόσημο αλλά δεν μηδενίζεται, ούτε απόλυτα μειώνεται.
Απόλυτα αυξάνεται…
Η ταχύτητα μειώνεται και μηδενίζεται.
Τι ακριβώς εννοείς;
Καλημέρα Ανδρέα, μου είπε ο Άρης για το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε, οπότε πήρες δικαιολογημένη απουσία, εύχομαι σύντομα να ξεπεραστεί.
Ανδρέα, αν δεχθούμε πως η Φυσική Α’ Λυκείου είναι μάθημα γενικής παιδείας, φοβάμαι πως τέτοιες ασκήσεις δεν απευθύνονται στον γενικό πληθυσμό, αλλά σε ειδικό ακροατήριο, αφού εκτιμώ πως η άσκηση είναι κατάλληλη για διαγωνισμό
Καλησπέρα Θοδωρή.
Κατ’ αρχάς σ’ευχαριστώ για την εκτίμηση του θέματος και αντιλαμβάνομαι γιατί το “στερείς” από το γενικό πληθυσμό .
Πιστεύω πάντως πως τμήμα του γενικού πληθυσμού >του “ειδικού ακροατηρίου” θα μπορεί και πρέπει να γνωρίζει:
Τώρα η “λανθάνουσα γλώσσα” σταμάτησε πριν προσθέσει (τα bold, ” …μέχρι μηδενισμού της ταχύτητας.” και χαίρομαι που τα φίλτρα υπάρχουν και λειτουργούν στη νησίδα.
Για τον περιορισμό F1=>0 το σκέφτηκα αλλά επειδή στην εκφώνηση αναφέρομαι για δυνάμεις αντίθετης φοράς και τα ερωτήματα δεν υπερβαίνουν το όριο είπα να μην τον θέσω.
Πρόταση: Φύλλα την για τη Β κατ/νσης βάζοντας και κάτι από ορμές (να δουλέψει σιωπηρά και η Ώθηση)
Σπεύδω για την προσθήκη
Σ’ ευχαριστώ ,καλό βράδυ