Ένα σώμα μάζας m=10kg, ηρεμεί σε λείο οριζόντιο επίπεδο στο σημείο Ο. Κάποια στιγμή tο=0 δέχεται την επίδραση δύο σταθερών οριζόντιων δυνάμεων F1 και F2, με αποτέλεσμα να κινηθεί ευθύγραμμα κατά μήκος μιας ευθείας (ε) και τη στιγμή t1=5s, να έχει μετατοπισθεί κατά x1=5m, όπως στο σχήμα (σε κάτοψη). Η δύναμη F1 σχηματίζει γωνία θ με την ευθεία (ε), όπου ημθ=0,6 και συνθ=0,8, ενώ η δύναμη F2 είναι κάθετη στην ευθεία (ε).
- Να υπολογισθεί η επιτάχυνση του σώματος και η ταχύτητά του την στιγμή t1.
- Να βρεθεί (μέτρο και κατεύθυνση) η δύναμη που επιταχύνει το σώμα.
- Να υπολογιστούν τα μέτρα των δύο ασκούμενων δυνάμεων F1 και F2.
Καλημέρα σε όλους και καλό ΣΚ!
Μια άσκηση για την Α΄ Λυκείου, αφιερωμένη στους σημερινούς συνδαιτημόνες…
πολύ καλή, Διονύση και εξαιρετικά δασκαλίστικα η λύση της
(θα ζητούσα με την ευκαιρία και την κινητική ενέργεια του σώματος και το έργο κάθε δύναμης)
να περάσετε καλά σήμερα οι συνδαιτημόνες
Καλημέρα Βαγγέλη και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Μήπως να έκανες μια προσπάθεια να έρθεις και συ; Καιρό έχουμε να συναντηθούμε…
Δεν ζήτησα έργα και ενέργειες, αφού προτείνεται γι΄ αυτήν την περίοδο που τα σχολεία βρίσκονται στη δυναμική.
Η συνισταμένη των …συνιστωσών κατευθύνεται στου “Μανώλη” .
Ευχαριστούμε για την αφιέρωση που βλέπω προχώρησε σε συνθέσεις και αναλύσεις
κι εγώ σκεφτόμουνα φτάξανε άραγες οι της πρώτης γραμμής;
Βαγγέλη άμα δεν παρευρεθείς κάνε …κλικ στης “φαντασίας τη νοημοσύνη” και
θα μας δεις ,φορτωμένους ούλους τα χρόνια που περάσανε …Να ‘σαι καλά
Διονύση καλή αντάμωση
Καλησπέρα και από εδώ Παντελή.
Να είμαστε καλά να ανταμώνουμε…
Καλημέρα Διονύση. Μακάρι να ήμουν κι εγώ εκεί…
Από την άλλη ευτυχώς, γιατί έκανε crash test η πεθερά μου στο δεξί ισχύο, το οποίο ξεπέρασε το όριο θραύσης και τώρα περιμένει τη σειρά της στο Ρίο…
Η ανάρτησή σου δίνει τα βασικά, που χρειαζόμαστε για να εισάγουμε τους μαθητές στη δυναμική σε “δυο διαστάσεις”. Λες και στη δυναμική “σε μια διάσταση” αν έλεγε “σε οριζόντιο επίπεδο” δεν υπήρχε βάρος και αντίδραση…