Ένα συρμάτινο πλαίσιο σχήματος ορθογώνιου ισοσκελούς τριγώνου, έχει το παρά την υποτείνουσα ύψος (ΑΜ)=d και ωμική αντίσταση ανά μονάδα μήκους R* . Το πλαίσιο με το επίπεδό του οριζόντιο ,κινείται οριζόντια με σταθερή ταχύτητα υ που έχει τη διεύθυνση του ύψους ΑΜ ,όπως φαίνεται στο σχήμα.
Τη χρονική στιγμή t0=0 μόλις έχει μπει η πλευρά ΑΔ ,στην περιοχή που επικρατεί ΟΜΠ κάθετο στο πλαίσιο. Το ΜΠ έχει τομή που περιορίζεται σε περιοχή σχήματος ορθογωνίου ισοσκελούς τριγώνου όπως φαίνεται στο σχήμα, όπου διακρίνετε το πλαίσιο σε δύο θέσεις ,μια την t=0 και μια τη στιγμή που ενώ έχει ολοκληρωθεί η είσοδος του πλαισίου στο ΜΠ αρχίζει η έξοδος .
Δεδομένα για τα παρακάτω ερωτήματα τα: Β , υ , d , q
Γεια σου Παντελή. Ζωηρά τα χρώματα, ζωηρό και το περιεχόμενο.
Πολύ καλή Παντελή.
Θα το φτιάξω σύντομα με το Geogebra.
Χαιρετώ τους αγαπητούς και ευχαριστώ.
Δυό μέρες την πάλευα γιατί δεν συμφωνούσαν τα αποτελέσματα για τις δυό διαδρομές στη διαφορά δυναμικού ένεκα λάθους πράξεων .
Αναμένω Γιάννη να δω, γιατί εσύ κάτι ψάχνεις για να … δώσεις
Να είστε καλά
Παντελή ελπίζω να μην έχω λάθη:
Η άσκηση.
Γεια σου Παντελή. Ευχαριστούμε για την όμορφη αυτή ανάρτηση. Είναι πολύ προσεγμένη με έμφαση στα σχήματα για την καλύτερη δυνατή κατανόηση! Να είσαι καλά!
Καλό απόγευμα Παντελή.
Δυνατή, αλλά και πολύ όμορφη παρουσίαση!
Με αποτελέσματα, που ίσως ξαφνίαζουν με την πρώτη ματιά.
Κατά την είσοδο η ροή αυξάνεται, ενώ μειώνεται η απόλυτη τιμή της ΗΕΔ, ενώ στην έξοδο το αντίστροφο…
Γειά σου Γιάννη
Για να λες εσύ “ελπίζω να μην …” κάτι “φοβόσουνα.
Πάντως θαρρώ πως φταίει το ότι δεν έβαλες το τρίγωνο την t=0 για να φανεί ορθά το δρεπάνι που λες δηλ. η προβολή του δικού σου ΗΖ δικού μου ζε.
Αν δεις τη 2η μέθοδο μου (σχετική με τη δική σου) και συγκεκριμένα το σχηματάκι στο οβαλ περίγραμμα φαίνεται ότι το δικό σου
ΙΜ=d-υtείναι το δικό μου ζη=υt/2 και το δικό σου ΜΖ=…. είναι το δικό μου με=d-υtΕλπίζω πως εγώ τώρα δεν κάνω λάθος
Σ’ ευχαριστώ και μια εικόνα χίλιες …
Παύλο σ’ευχαριστώ.
Με παίδεψε η γραφή της αλλά υποθέτω πως δίνει κάτι διαφορετικό από τα κυκλοφορούντα ως προς τον τρόπο εισόδου του τριγώνου στο ΜΠ . Η έξοδος είναι κλασσική
Διονύση η παρατήρησή σου είναι σπουδαία .
Βλέποντας τώρα το σχήμα φαίνεται η αύξηση της ροής αλλά συγχρόνως το “δρεπάνι” του ΚΥΡ μειώνεται !
Πάντα τέτοιες ματιές που τρυπούν την “επιφάνεια”
Παντελή μια οπτικοποίηση.
Σέρνεις το Μ μπρος και πίσω.
Παντελή διόρθωσα το λάθος.
Ευχαριστώ για το διαδραστικό Γιάννη.
Όλα καλά
Καλημέρα Παντελή. Ωραία η τριγωνική τομή του πεδίου, που δίνει μια πολύ υψηλού επιπέδου άσκηση επαγωγής. Και η μεταβολή της ΗΕΔ είναι αξιοπρόσεκτη.
Το κυρίαρχο στοιχείο της είναι η Γεωμετρία, άρα θέλει πολύ κόπο για να λυθεί από μαθητή. Αν η μέθοδος της προβολής που έδωσε ο Γιάννης ήταν στην ύλη, όπως παλιά, θα την έκανε προσιτή σε όλους. Μπορεί όμως να δοθεί σε τάξη, ως εργασία Τετραμήνου, ώστε να έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους οι μαθητές να ασχοληθούν.
Σε κάθε περίπτωση σου αξίζουν συγχαρητήρια, που μας δίνεις τέτοια μοναδικά θέματα.
Καλημέρα Ανδρέα.
Χαίρομαι που σ΄άρεσε.
Πιστεύω πως έχουν κέρδος από τις δυσκολίες.
Υπάρχει πληθώρα συνδυασμών σχήματος πλαισίων και ορίων ΜΠ για να παιχνιδίσουν .
Να είσαι καλά