Το ξαναδημοσιεύω με αλλαγές αν και όχι πλήρως τελειωμένο. Θα πρότεινα να δείτε πρώτα το βίντεο με τις οδηγίες που βρίσκεται ΕΔΩ και μετά την προσομοίωση που βρίσκεται ΕΔΩ . Αν βρω χρόνο και διάθεση θα διορθώσω τα τεχνικά λάθη που υπάρχουν. Η προσομοίωση δεν είναι “αστρονομικά ” ακριβής πχ οι ισημερίες 21/3 και 21/9 , η Γη είναι σφαίρα κτλ . Φοβάμαι πως παρότι μιλάμε για κλιματική αλλαγή οι μαθητές δεν γνωρίζουν πως δημιουργούνται οι εποχές. Μια αναφορά που υπάρχει στην γεωλογία α’ γυμνασίου είναι εκτός ύλης. Επίσης ταπεινά διαφωνώ με τα σκίτσα όπου η γη παρουσιάζεται ακίνητη ενώ , φαίνεται οι ακτίνες και ο ήλιος να αλλάζει γωνία, επειδή μπορεί να οδηγήσει σε παρανοήσεις από τους μαθητές.
Πρόσφατα πήραμε διαδραστικούς , στο andoid σύστημα οι προσομοιώσεις μου λειτουργούν πολύ καλά. Στα windows έχουν πρόβλημα με το “σύρε και άσε”. Θα προσπαθήσω να το διορθώσω σύντομα.
Τέλος είχα δει μια πολύ ωραία ιδέα του Κυρ για την μέτρηση της Γης. Ελπίζω να την υλοποιήσω με προσομοίωση.
Εύχομαι καλό 3ήμερο σε όλους μας.
Αυτό πάλι, ότι οι κινήσεις είναι σχετικές στην φυσική και ότι δεν πειράζει να χρησιμοποιούμε το γεωκεντρικό μοντέλο για να εξηγήσουμε την μέτρηση του Ερατοσθένη; Ειλικρινά δεν ξέρω , αλλά όταν έχεις πέντε σχετικές κινήσεις της γης με τον ήλιο όπου τουλάχιστον 2 από αυτές χρησιμοποιούνται στην μέτρηση δεν ξέρω πόσο το γεωκεντρικό μοντέλο βολεύει. Ειλικρινά επίσης την κίνηση των ακτίνων , του ηλιακού ανέμου από τον ήλιο προς την γη είναι σχετική; Αν εγώ πετάξω μια πέτρα ή φτύσω τότε αυτό είναι σχετικό;
Την προσομοίωση την έκανα περίπου 1 χρόνο πριν και έχει τεχνικά λάθη και όχι μόνο. Νομίζω στο νότιο ημισφαίριο βγάζει τιμές ότι του κατέβει. Θα πρότεινα αυτή η εξαιρετική δράση να εμπλουτιστεί με νέα σχήματα ή μια καλύτερη προσομοίωση και να διδάσκεται λίγο πιο καλά. Ή ας ξαναμπεί η αστρονομία στο λύκειο και να την κάνουν μόνο φυσικοί.
Αν βρω χρόνο θα ήθελα να το ξαναδώ και από άλλες οπτικές γωνίες.
Καλό 3ημερο.