Από την νέα χρονιά έρχονται ριζικές αλλαγές στα λύκεια με το εθνικό απολυτήριο. Εν ολίγοις, πανελλήνιες θα δίνουν οι μαθητές μόνο δύο μαθήματα με συντελεστή βαρύτητας 30% και το υπόλοιπο 70% θα κατέχει το λεγόμενο Εθνικό Απολυτήριο, το οποίο θα υπολογίζεται από: 20% συντελεστή βαρύτητας θα έχει ο Γ.ΜΟ. της Α’ Λυκείου, 30% ο Γ.ΜΟ. της Β’ Λυκείου και 50% ο Γ.Μ.Ο της Γ’ Λυκείου.
Η μορφή των εξετάσεων θα είναι η εξής:
Στους μαθητές θα δίνονται συνολικά είκοσι (20) ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής από τέσσερις (4) κατηγορίες θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας που η κάθε κατηγορία θέτει πέντε (5) ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής/αντιστοίχισης τεσσάρων πιθανών απαντήσεων.
Κάθε ερώτηση έχει μόνο μια σωστή απάντηση η οποία βαθμολογείται από 1 μονάδα και υπάρχουν 3 λάθος απαντήσεις. Η κάθε λάθος απάντηση έχει ποινή λάθους ίση με ¼ δηλαδή ίση με -0.25 (ώστε να μην ενθαρρύνεται η τυχαία απάντηση). Εφόσον το σύνολο των θεμάτων θα είναι θέματα-ερωτήσεις κλειστού τύπου θα υπάρξει αυτόματη βαθμολόγηση με σκανάρισμα σε ψηφιακή εφαρμογή που θα αποθηκεύει αυτόματα το αποτέλεσμα (με παρόμοια διαδικασία των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ καθώς και άλλων φορέων πιστοποίησης προσόντων).
Όλα αυτά γίνονται για καλό (η εικόνα των μαθητών θα είναι ΛΟΓΙΚΑ το τονίζω πιο αντικειμενική) για κακό (μπορεί ένας 15χρονος να δεχτεί από τόσο νέος τόση πίεση για το μέλλον του ή πως είμαστε σίγουροι ότι όλοι οι καθηγητές θα είναι αντικειμενικοί στη βαθμολόγηση) ; Θα φανεί.
Πάντως εμείς πρέπει να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας από το γυμνάσιο για αυτό που θα τους ακολουθήσει στο λύκειο. Για αυτό στο διαγώνισμα χημείας που τους ανέθεσα (που λογικά θα είναι τελευταία φορά που διδάσκω από αυτό το άθλιο βιβλίο γιατί έρχονται νέα) ακολουθώ την νέα μορφή εξετάσεων που θα αντιμετωπίσουν (σχεδόν τους έχω βάλει και 2 ασκήσεις χημικών εξισώσεων). Εξετάζει τους υδρογονάνθρακες όχι όμως σύμφωνα με την ύλη του Υ.Π.Ε.Θ (που είναι για παιδάκια δημοτικού). Εξετάζει και την ταξινόμηση των υδρογονανθράκων και ονοματολογία γιατί θεωρώ ότι η οργανική χημεία που θα συναντήσουν αργότερα θα τους φανεί βουνό αν δεν έχουν κατανοήσει κάποια πράγματα από τώρα. Για παράδειγμα θεωρώ ότι είναι εγκληματικό το Υ.Π.Ε.Θ να μην έχει στην ύλη καν μοριακούς και συντακτικούς τύπους υδρογονανθράκων. Επίσης ακόμα και να είχε όπως άλλες χρονιές θεωρώ βλακώδες τα παιδιά να αποστηθίζουν μοριακούς τύπους που θα ξεχάσουν την επόμενη μέρα αφού γράψουν διαγώνισμα. Για αυτό έγινε πολύ μεγάλη προετοιμασία στην τάξη για να γράψουν. Σας δίνω και το φυλλάδιο που τους έδωσα -εκτός άλλων- για να προετοιμαστούν. Εσείς τι πιστεύετε;
Διαγώνισμα Χημείας ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Εισαγωγή στους Υδρογονάνθρακες
Συνάδελφοι λάθος αρχείο WORD έβαλα για το διαγώνισμα μην το λάβετε υπόψην!!!!