Στο σχήμα φαίνεται μια διαδρομή roller coaster. Το βαγόνι έχει μάζα m = 500 kg, ξεκινά από τη θέση (Α) του εδάφους και κινείται στη διαδρομή χωρίς τριβές και αντίσταση αέρα. Το βαγόνι ανυψώνεται στη θέση (Γ) με τη βοήθεια μηχανισμού με πολύ μικρή (μηδενική) ταχύτητα. Η υψομετρική διαφορά των θέσεων (Α) και (Γ) είναι h = 40 m. H επιτάχυνση βαρύτητας έχει μέτρο g=10m/s2.
Α. Πόση ενέργεια δαπανήθηκε για την ανύψωση του βαγονιού στη θέση (Γ);
Β. Κάποιος ισχυρίζεται ότι η βαρυτική δυναμική ενέργεια του βαγονιού στη θέση (Γ) είναι ίση με UΒΑΡ (Γ) = 200000 J. Συμφωνείτε με τον ισχυρισμό;
Το βαγόνι ξεκινώντας από τη θέση (Γ) με μηδενική ταχύτητα εισέρχεται κάποια στιγμή σε κυκλική λούπα ακτίνας R = 10 m.
Γ. Κάποιος ισχυρίζεται ότι το ύψος της διαδρομής σε κάποιο σημείο της μπορεί να είναι h1 = 50 m. Συμφωνείτε με τον ισχυρισμό;
Δ. Με πόση ταχύτητα περνά το βαγόνι από την κορυφή (Δ) της λούπας;
Ε. Ποιά είναι η κινητική ενέργεια του βαγονιού στη θέση (Ε) του εδάφους;
Ζ. Το βαγόνι ακινητοποιείται τελικά στη θέση (Ζ) με τη βοήθεια φρένων. Πόση θερμότητα παράχθηκε κατά το φρενάρισμα του βαγονιού;
Η βόλτα σε word
και σε pdf
Καλησπέρα Αποστόλη. Εξαιρετική ανάρτηση. Δίνουμε την ενέργεια στο ξεκίνημα και μετά η βαρύτητα κάνει όλη τη δουλειά. Πολύ σωστή η αναφορά στις τριβές.
Ποτέ δεν ανεβαίνω σε τέτοιες κατασκευές, μετά από ένα άσχημο επεισόδιο – μια εβδομάδα ίλιγγος – την τελευταία φορά που το προσπάθησα.
Οπότε με ασφάλεια από την οθόνη μου ανέβηκα και στα τέσσερα, που μας έδωσες…
Το Formula Rosa σε 4s πιάνει 67m/s δηλαδή έχει επιτάχυνση κοντά στα 2g!
Θα την κάνω οπωσδήποτε στα παιδιά.
Καλημέρα Ανδρέα και σε ευχαριστώ. Όπως πολύ καλά ξέρεις, από τις τόσες αναρτήσεις σου, η σύνδεση της φυσικής με τις εφαρμογές της μπορεί να προκαλέσει ενδιαφέρον. Χαίρομαι που θα τη χρησιμοποιήσεις.
Υ.Γ. Εγώ πάλι ανεβαίνω με χαρά σε τέτοιες κατασκευές 🙂