Ένα οριζόντιο κυλινδρικό δοχείο χωρίζεται σε δύο μέρη Α και Β με την βοήθεια ενός λεπτού εμβόλου Ε, το οποίο μπορεί να κινείται χωρίς τριβές. Με το έμβολο σε ισορροπία, το μέρος Α έχει όγκο V1=V, ενώ περιέχει μια ποσότητα Ηe σε απόλυτη θερμοκρασία Τ1. Το άλλο μέρος Β, έχει όγκο V2=2V και περιέχεται μια ποσότητα Αr, σε απόλυτη θερμοκρασία Τ2=3Τ1. Όλα τα τοιχώματα είναι θερμομονωτικά.
i) Για τους αριθμούς των μορίων των δύο αερίων ισχύει:
α) Ν1=Ν2, β) Ν1=1,5Ν2, γ) Ν1=3Ν2.
ii) Για την μέση μεταφορική κινητική ενέργεια των μορίων των δύο αερίων ισχύει:
α) Κ2=Κ1, β) Κ2=1,5 Κ1, γ) Κ2=3Κ1.
Σε μια στιγμή το έμβολο αφαιρείται, οπότε μετά από λίγο τα δύο αέρια έχουν πλήρως αναμειχθεί.
iii) Η απόλυτη θερμοκρασία του αερίου μίγματος των αερίων είναι:
α) Τ=1,5Τ1, β) Τ= 1,8Τ1, γ) Τ= 2,1Τ1.
iv) Η τελική πίεση p΄ θα είναι ίση:
α) p΄ = p, β) p΄ =1,25p, γ) p΄ =1,5p.
Να δικαιολογήστε τις απαντήσεις σας.
Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους.
Μετά από μια πληθώρα μηνυμάτων από συναδέλφους και μαθητές, οι οποίοι εξέφραζαν το παράπονό τους για την μη δημοσίευση θεμάτων στη Φυσική της Β΄Λυκείου, πάνω στα αέρια και στη Θερμοδυναμική, ένα θέμα στα αέρια.
Ελπίζω να τους αρέσει και σύντομα να έχουμε μια πληθώρα αντίστοιχων αναρτήσεων, που θα “καλύψουν” τις εκπαιδευτικές ανάγκες, που εμφανίζονται κατά την διδασκαλία των αντίστοιχων αντικειμένων 🙂
Καλησπέρα Διονύση. Ωραίο θέμα στη Θερμοδυναμική. Έχουμε ένα κλειστό σύστημα που δεν ανταλλάσσει ούτε θερμότητα ούτε έργο με το περιβάλλον Άρα ΔU = 0.
Ελπιδοφόρο ακούστηκε το ότι μαθητές ζήτησαν ασκήσεις στη Θερμοδυναμική.
Ας μην τους αφήσουμε παραπονούμενους.
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο Ανδρέα.
Καλή Πρωταπριλιά 🙂
Γεια σας παιδιά και καλό μήνα.
Ωραία μας την έφερες Διονύση. Διάβασα το πρωί για πληθώρα μηνυμάτων, αλλά δεν το συνέδεσα.
Καλό απόγευμα Αποστόλη και σε ευχαριστώ!
Κατάλαβες ότι καμία ανησυχία δεν υπήρξε αφού μάλλον δεν διεξάγεται και κάποια, με ενδιαφέρον, εκπαιδευτική διαδικασία επι του αντικειμένου…
Πως το λέγαμε κάποτε;
Εσείς κάνετε πως δουλεύετε και μείς κάνουμε πως σας πληρώνουμε…