Ένα ιδανικό αέριο είναι σε κατάσταση θερμοδυναμικής ισορροπίας (1) και βρίσκεται μέσα σε ένα κλειστό δοχείο με σταθερά και ακλόνητα τοιχώματα. Αυξάνουμε τη θερμοκρασία του αερίου κατά 5°C, με αποτέλεσμα η πίεσή του να αυξάνεται κατά 2% και το σύστημά μας να καταλήγει σε νέα κατάσταση θερμοδυναμικής ισορροπίας (2). Η απόλυτη θερμοκρασία του αερίου στην κατάσταση (1) ήταν ίση με
α. 150K β. 200K γ. 250K
Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση και να την αιτιολογήσετε.
Η συνέχεια εδώ.
Η πρώτη μου ανάρτηση στη Θερμοδυναμική, αφιερώνεται στον Διονύση, ο οποίος έδωσε την πάσα εδώ.
Ευχαριστώ για την αφιέρωση Μίλτο.
Καλή Πρωταπριλιά!
ΥΓ
Δεν νομίζω ότι πολλοί καθηγητές – μαθητές “καίγονται” για αέρια – θερμοδυναμική…
Οπότε βρήκα ευκαιρία την σημερινή μέρα, να πω το… παράπονό μου…
Καλό μήνα Μίλτο και καλή αρχή στις σχετικές αναρτήσεις. Αν μου επιτρέπεις μια παρατήρηση. Η έκφραση «Αυξάνουμε την πίεση του αερίου κατά 2% και το θερμαίνουμε κατά 5°C…». μοιάζει να σημαίνει ότι συμβαίνουν δύο ανεξάρτητα μεταξύ τους γεγονότα. Ίσως να λέγαμε: «αυξήσαμε τη θερμοκρασία του αερίου κατά 5 C, οπότε η πίεσή του αυξήθηκε κατά 2%».
Καλό μήνα Διονύση, καλό μήνα Αποστόλη. Ομολογώ ότι την πάτησα, αλλά τουλάχιστον έγινε η αρχή!!
Φυσικά Αποστόλη και έχεις δίκαιο με τη διατύπωση και τη σύνδεση αιτίου αποτελέσματος. Έκανα την αλλαγή. Ευχαριστώ!
Καλησπέρα Μίλτο. Καλή! Ας κάνουμε ό,τι μπορούμε για να κρατήσουμε ζωντανά τα αέρια, μέχρι να τα ξαναδούμε στις Πανελλαδικές. Πάω να ανεβάσω κι εγώ μία…
Γειά σου Μίλτο και μπράβο σου που επιμένεις να διδάσκεις Θερμοδυναμική! Μπορεί να μην εξετάζεται στις Πανελλήνιες, αλλά μη ξεχνάμε ότι η Φυσική είναι ενιαία .
Να είσαι καλά.